21 december 2008
Trådstartare
har lite problem med min 240, symtomen började när jag var på väg upp till jämtland från södra sverige då den 15mil från slutdestination började gå dåligt när jag precis rörde lite på gasen, släppte jag eller gasade tillräckligt för att hålla 110-120km/h då gick den som vanligt och så va de hela den dagen.
när jag skulle starta den dagen efter så gick den igång direkt men dog efter ca 10sek, och de va nu en vecka sedan.
de sitter nya tändstift, tändkablar och fördelarlock på den, har testat me annan styrbox, tändspole och bränsle relä, och nu idag när jag kollade lite så när soppapumpen går så åker all soppa rakt förbi allting och tillbaka i returslangen. de är väldigt bra gnista och soppan kommer så långt som till motorn men vet inte om den öppnar spridarna, dock så har jag även testat med startgas och den hostar inte ens till då.
tidigare i veckan upptäckte vi att kamremmen hoppat så kamdrevet var nästan ett halvt varv fel pga någon av tattarna som hade bilen innan mej inte låtit spännaren spänna ut riktigt så nu har man fixat de men bilen är fortfarande lika dö.
är de någon som kan ha den blekaste aning om va F de kan va:S, måste verkligen ha bilen nu!.
Senast redigerat av beemern (21 december 2008)