Angående grillen så påminner den vældigt om den som Confused har på sin Fire and ice hær på Garaget, hør med honom vart han fick tag på sin vettja Annars så måste det sægas att det verkar vara ett j***vla fett projekt du håller på med Vad har du tænkt att det ska bli før lack på den sen?
Lycka till!
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Angående grillen så påminner den vældigt om den som Confused har på sin Fire and ice hær på Garaget, hør med honom vart han fick tag på sin vettja Annars så måste det sægas att det verkar vara ett j***vla fett projekt du håller på med Vad har du tænkt att det ska bli før lack på den sen?
Lycka till!
tack det var den:) ska bara se om han svarar med:D hehe tack så mkt, roligt att höra:) än sålänge har jag bestämt mig för en vit grund sen om det blir svart på huv tak o baklucka sen det har jag inte bestämt mig för:) // Jokke
haha, den här var riktigt jäääävla feet jag gillar den!
tänkte på det nu när du ändå stänkt till så att du inte kan komma in i baksätet är det väll lika bra att slänga in en monsterbaslåda istället och strunta i baksätet?
haha, den här var riktigt jäääävla feet jag gillar den!
tänkte på det nu när du ändå stänkt till så att du inte kan komma in i baksätet är det väll lika bra att slänga in en monsterbaslåda istället och strunta i baksätet?
hehe tack så mkt, hehe skrivit det innan men kan ta det igen. ska ¨göra glidskenorna längre på en av stolarna så den kan skjutas fram lite extra:P men fårse vad som händer där bak:P
Dags för en liten uppdate nu då. började med att göra splitters till fronten, blev kanske inte så mkt, plastade dom o ett lager med spackel än sålänge men alltid något:) Lite bilder med;
började med att såga till en mall i masonit
testade så det gick på lätt o fint:)
sen gjorde jag 2 bitar o sågade till formen jag vill ha, dock inte på bilden:p hah, sen tog jag dem 2 som en mall o gjorde dom i plyfa istället.
Sådär något,
Så ser dom ut, typ som fågelskit:P plastade dom så att trät inte sväller sen ett lager spackel än sålänge:) tycker det såg rätt bra ut när dom satt på bilen. dock så var dom inte inpassade riktigt som dom ska:P
Så nu en fråga, tänkte plasta ett eget ögonlock så testade lite hemma om hur det kan se ut, vad tror ni om såhär?:
Kan bara säga att detta är snyggt snyggt och snyggt... Kul att de finns dom som vågar tycker jag... Så skit i dom som e avundsjuka på att du gör något som ingen annan har...
Så lite update nu då har några små porer i spacklet kvar att fylla i sen kapa hjulhusen.sen klart för lack fräste/svarvade även ett gäng splitterstag som jag ska ha fram, 2 st på varje DTM läpp men skruvade bara fast 1 på varje. sen har jag flyttat bilen till jobbet, så har tillgång till det mesta nu, så nu finns det inga gränser=)
lagom bred?
en del av stagen
Lite puts med
Tycks? O NEJ inget är inpassat ÄN
Ingenting är fastskuvat!
Det var allt för idag. ska försöka uppdatera lite oftare
tack för alla komentarer:) Angående stagen så kommer det komma 2 st till per splitter som sitter framåt=) kanske inte skrev det så tydligt=) hehe så va inte oroliga, färgen kommer först att bli vit sen kanske eventuellt bli lackad i Fuschia(stavas) övertill. är en lila/rosa färg:)
Det är kul att det händer saker i detta projektet igen! Verkligen kul att se någon som går emot strömmen och gör egna saker
Tycker själv att även om tyskstuket är ett av de snyggaste styling- valet och liknande är det nästan lite uttjatat, för att inte tala om folk som slipar rent tex. en Golf och låter den rosta och vinner priser för det...?!
Är iallafall spännande att se hur det hela kommer sluta och jag följer varenda update du gör
Det är kul att det händer saker i detta projektet igen! Verkligen kul att se någon som går emot strömmen och gör egna saker
Tycker själv att även om tyskstuket är ett av de snyggaste styling- valet och liknande är det nästan lite uttjatat, för att inte tala om folk som slipar rent tex. en Golf och låter den rosta och vinner priser för det...?!
Är iallafall spännande att se hur det hela kommer sluta och jag följer varenda update du gör
Lycka till!
hehe tack så mkt=) Personligen tycker jag det är KUL att tillverka egna saker istället för att köpa dom färdiga, blir mer personligt så, sen har jag ju tillgång till fräs/svarv/planslip m.m då jag jobbar på en mekansik verkstad=) så det handlar inte om snålhet när jag tillverkar mina egna saker.
självklart är tyskstuk ett av det snyggaste, försöker får en blandning mellan tyskstuk & DTM stuk. Hehe tack kul att du gör det.
Iallafall kommer det en uppdatering ikväll om jag orkar lägga in bilderna=) Mvh J