2965
Sök

allmänt om styling till volvo 245

908 Inlägg
29 december 2008
som det är skrivet redan men, skaffa svarta inredningen men du tar halvskinns säten från en 740/760. specialbyggd baslåda med plats för 3 12'' basar. det går, kusinen har det.. big_smile   sen Usa blinkers fram, vita på sidorna och bak. V70 takvinge, lite kapning av fjädrar.. sen tycker jag att volvos 'galaxy' fälgar passar oerhört bra på 245'or. bross hela vägen runt eller bara fram/sidor. tonat, board, dock inge epa board.. öhm.. jo 'näbb front'en får du ju inte glömma, fast den grillen med kromad ram smile och en japs !

Slarvigt skrivet men va fan big_smile
Senast redigerat av Beckstroem (29 december 2008)

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
EmilHammarlund skrev:
dj_dinmamma skrev:

tycker inte att mattsvarta lister gör sig bra på en så pass mörk blå bil som min är. tycker att det passar sig bättre på ljusare lacker...

Där håller jag med! Krom är snyggt på mörka bilar och framförallt på en 245:a som är en smått klassisk modell. Och om man ser på nya bilar är krom mode igen. Och det är inte så osportigt med krom heller, ta bara alla gamla muskelbilar förr som hade en massa krom!

mm precis, jag förknippar bara krom med gamla jänkare. men men jag tvingar ingen wink

hehe.. nejdå.. men det är ju tur att smaken är som baken (hårig eller delad, välj själv big_smile )

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
Beckstroem skrev:
som det är skrivet redan men, skaffa svarta inredningen men du tar halvskinns säten från en 740/760. specialbyggd baslåda med plats för 3 12'' basar. det går, kusinen har det.. big_smile   sen Usa blinkers fram, vita på sidorna och bak. V70 takvinge, lite kapning av fjädrar.. sen tycker jag att volvos 'galaxy' fälgar passar oerhört bra på 245'or. bross hela vägen runt eller bara fram/sidor. tonat, board, dock inge epa board.. öhm.. jo 'näbb front'en får du ju inte glömma, fast den grillen med kromad ram smile

har ju grillen med kromad ram. och om man ska tona board så ska det ju inte vara överdrivet. sänka och sånt ska också bli.. du kan ju kolla i galleri och projekt (eller var nu bilderna ligger) funderar på att köra med tio tums basar istället för tolvor.. blir nog två eller tre audiobahn aw1005n.. kolla bilder och lite framtidsplaner på bilen så får du reda på lite vad som komma skall...smile

TurboFREAK
291 Inlägg
29 december 2008
Usa blinkers, Ljus solfilm, tona baklysena helröda eller så köper du nå snygga eftermarknads,Nya fälgar, Nya volvomärket i grillen de blå,Lacka speglar i samma färg som bilen lacka kofångarna kanske vet inte hur de blir o se ut när bilen är blå?
ta bort handtaget på bakluckan
Kanske lacka allt krom i svart eller så satsar du på mer krom!
Dimljus är väl de jag kommer på nu hoppas du får nåt tips iaf!

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

908 Inlägg
29 december 2008
dj_dinmamma skrev:
Beckstroem skrev:
som det är skrivet redan men, skaffa svarta inredningen men du tar halvskinns säten från en 740/760. specialbyggd baslåda med plats för 3 12'' basar. det går, kusinen har det.. big_smile   sen Usa blinkers fram, vita på sidorna och bak. V70 takvinge, lite kapning av fjädrar.. sen tycker jag att volvos 'galaxy' fälgar passar oerhört bra på 245'or. bross hela vägen runt eller bara fram/sidor. tonat, board, dock inge epa board.. öhm.. jo 'näbb front'en får du ju inte glömma, fast den grillen med kromad ram smile

har ju grillen med kromad ram. och om man ska tona board så ska det ju inte vara överdrivet. sänka och sånt ska också bli.. du kan ju kolla i galleri och projekt (eller var nu bilderna ligger) funderar på att köra med tio tums basar istället för tolvor.. blir nog två eller tre audiobahn aw1005n.. kolla bilder och lite framtidsplaner på bilen så får du reda på lite vad som komma skall...smile

Men hörru ! smarto, ja skrev väl näbb front med kromad ram.. vet du vad det innebär ? förmodligen att du inte har näbbfront med kromad ram..

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
29 december 2008
På min gamla 245 hade jag brosspaket, snyggt slutrör, vitablinkers runt om (usa blinkers fram), sänkt.
Inredningen va svart med stolar fram från en S40 T4 med halvskinn!
Lagom är bäst!
Har fler bilder om du e sugen på å se mer!
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=345372
Senast redigerat av dieselknackare (29 december 2008)

TurboFREAK
291 Inlägg
29 december 2008
snälla inge japsdämpare på 240 tycker de hör hemma på asiatiska bilar! men självklart du som bestämmer!

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

Volvoskadad
6 017 Inlägg
dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
Beckstroem skrev:
dj_dinmamma skrev:
Beckstroem skrev:

Men hörru ! smarto, ja skrev väl näbb front med kromad ram.. vet du vad det innebär ? förmodligen att du inte har näbbfront med kromad ram..

ojj.. tänkte lite fel...smile

908 Inlägg
29 december 2008
dj_dinmamma skrev:
Beckstroem skrev:
dj_dinmamma skrev:

smile

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
ante_green skrev:
Usa blinkers, Ljus solfilm, tona baklysena helröda eller så köper du nå snygga eftermarknads,Nya fälgar, Nya volvomärket i grillen de blå,Lacka speglar i samma färg som bilen lacka kofångarna kanske vet inte hur de blir o se ut när bilen är blå?
ta bort handtaget på bakluckan
Kanske lacka allt krom i svart eller så satsar du på mer krom!
Dimljus är väl de jag kommer på nu hoppas du får nåt tips iaf!

ja.. blir vel ungefär nå sånt.. kolla in framtidsplaner och lite bilder så får du reda på det mesta..smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 december 2008
240is ska va orginal för dom e ju kult nu mera alternativt ända ändringen usa blinkers lr vita

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
dieselknackare skrev:
På min gamla 245 hade jag brosspaket, snyggt slutrör, vitablinkers runt om (usa blinkers fram), sänkt.
Lagom är bäst!

den var fin.. men gillar inte plasten längst ner innan tröskeln.. har det på min också.. har inte vågat att lossa det för det kan ju finnas norskt krom bakom..smile

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
näbb huv me kromad ram:
http://www1.garaget.org/archive/42/41859/36241/36241-312312.jpg

precis.. sån har syrrans kille på sin 242 cab..tongue

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
Beckstroem skrev:
dj_dinmamma skrev:
Beckstroem skrev:

smile

tonguetonguetongue jajja.. alla kan göra misstag

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
240is ska va orginal för dom e ju kult nu mera alternativt ända ändringen usa blinkers lr vita

ja.. men lite tillfixat tycker jag att det ska vara..smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 december 2008
dj_dinmamma skrev:
dieselknackare skrev:
Lagom är bäst!

den var fin.. men gillar inte plasten längst ner innan tröskeln.. har det på min också.. har inte vågat att lossa det för det kan ju finnas norskt krom bakom..smile

ja de är ju risken, men varför låta rosten bli värre när man kan fixa de?

Jonas

908 Inlägg
29 december 2008
smaart sagt volvo mannen :p

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
ante_green skrev:
snälla inge japsdämpare på 240 tycker de hör hemma på asiatiska bilar! men självklart du som bestämmer!

åker svensk bil så det blir inge japs dämpare eller nån extremt plastig china vinge..tongue

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
dj_dinmamma skrev:
dieselknackare skrev:
Lagom är bäst!

ja de är ju risken, men varför låta rosten bli värre när man kan fixa de?

jo. det är sant.. någon som vet vad dom sitter med.? skruvat eller clips ?

Sök