2781
Sök

sänkning 855 t5 -95

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
30 december 2008
#21
volvo_grabb skrev:
men nu snackar vi 850 inte surara 740 som man vanligtvis plockar bort fjädrarna på

Hur fan kan man plocka bort fjädrarna? Bra väghållning efteråt? Du har aldrig tänkt på att de kanske sitter där av en anledning?

1 878 Inlägg
30 december 2008
#22
hade en polare som kapade sina på 855, 3varv fram och 2½varv bak. blev grymt snyggt. men som sagt. spänna fast fjädrarna med slangklämmor behövdes för bes. annars inga problem


1 028 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#23
joo ja vet men jag har apparaten å gör de ju sj

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#24
ofjädrad 740 e ballt men inte bekvämt men de skiter man som sagt i

Har inget å skriva ännu

689 Inlägg
30 december 2008
#25
jag har ingen 850 men de e ju samma på v70in. min e kapad 3,5 varv bak och fram e de sänkningsfjädrar som e kapade 2,5 varv fram. du kanska behöver kapa originalfjädrarna 3 varv fram istället då för att få den lika låg

kan tillägga att jag inte gjorde nån hjulinställning efter o jag har kört ca 4000 mil så utan att nått däck slitit snett
Senast redigerat av n_andersson (30 december 2008)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 december 2008
#26
volvo_grabb skrev:
jag har 4hjulsinställning oroar mig ju inte för så simpla saker

så simpla saker? du är altså ute efter en bil att bara köra ner i skiten så den inte går igenom nästa bess?


1 028 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#27
bilarna går igenom å annars fixar man de hjulinställningar håller jag på med var å varannan dag så de fixar man efter man sänkt.

Har inget å skriva ännu

Fetast i stan !!
991 Inlägg
30 december 2008
#28
n_andersson skrev:
jag har ingen 850 men de e ju samma på v70in. min e kapad 3,5 varv bak och fram e de sänkningsfjädrar som e kapade 2,5 varv fram. du kanska behöver kapa originalfjädrarna 3 varv fram istället då för att få den lika låg

kan tillägga att jag inte gjorde nån hjulinställning efter o jag har kört ca 4000 mil så utan att nått däck slitit snett

Är inte fjädrarna konade i båda ändarna på 850/x70 ??  Hur gör man då när man kapat bort koningen där nere ??   Fästa med 2 - 3 st.  slangklammor/avgasklammor ??    // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

4 822 Inlägg
30 december 2008
#29
Klorin_Elvis skrev:
Är inte fjädrarna konade i båda ändarna på 850/x70 ??  Hur gör man då när man kapat bort koningen där nere ??   Fästa med 2 - 3 st.  slangklammor/avgasklammor ??    // Emil

Stämmer mycket bra, framfjädrarna är koniska i båda ändarna så antingen får man böja in den igen eller som nån skrev använda slangklammor för att hålla fjädern på plats.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Snål gnällspik
402 Inlägg
30 december 2008
#30
cool Det är lite mer avancerat på 850, man kan inte bara ta fram vinkelslipen och stora släggan. De har något som kallas väghållning. big_smile Det betyder att man kan köra fortare än 70 i kurvor också. De flesta som provat brukar vilja behålla det där.
Det är tack vare den som jag använder 740'is som rundningsmärken på vägarna lol
Senast redigerat av perzy (30 december 2008)

Volvo S80 2,9.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
30 december 2008
#31
perzy skrev:
cool Det är lite mer avancerat på 850, man kan inte bara ta fram vinkelslipen och stora släggan. De har något som kallas väghållning. big_smile Det betyder att man kan köra fortare än 70 i kurvor också. De flesta som provat brukar vilja behålla det där.
Det är tack vare den som jag använder 740'is som rundningsmärken på vägarna lol

Vad jag har hört så har inte 850/855 någon bra väghållning orginal !  elr vad menar du ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 december 2008
#32
Klorin_Elvis skrev:
perzy skrev:
cool Det är lite mer avancerat på 850, man kan inte bara ta fram vinkelslipen och stora släggan. De har något som kallas väghållning. big_smile Det betyder att man kan köra fortare än 70 i kurvor också. De flesta som provat brukar vilja behålla det där.
Det är tack vare den som jag använder 740'is som rundningsmärken på vägarna lol

Vad jag har hört så har inte 850/855 någon bra väghållning orginal !  elr vad menar du ??

'

745 är ett slagskepp i gemförelse med 855

gungar kränger och bråkar
Senast redigerat av azid (30 december 2008)

2slow

Fetast i stan !!
991 Inlägg
31 december 2008
#33
azid skrev:
Klorin_Elvis skrev:
perzy skrev:
cool Det är lite mer avancerat på 850, man kan inte bara ta fram vinkelslipen och stora släggan. De har något som kallas väghållning. big_smile Det betyder att man kan köra fortare än 70 i kurvor också. De flesta som provat brukar vilja behålla det där.
Det är tack vare den som jag använder 740'is som rundningsmärken på vägarna lol

Vad jag har hört så har inte 850/855 någon bra väghållning orginal !  elr vad menar du ??

'

745 är ett slagskepp i gemförelse med 855

gungar kränger och bråkar

Jag har en hyffsad väghållning på min 745 !   Jag har valt att kapa mina fjädrar på den och mina tidigare 740is med  och det blev en jävla skillnad i väghållning kan jag lova !    varför skulle inte det då funka på en 850/855 ??
Senast redigerat av Klorin_Elvis (31 december 2008)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

865 Inlägg
31 december 2008
#34
om man nu e så fattig så man inte har råd med sänksatser så kapar man inte fjädrana som varje epa har utan du värmer dom med gas så att dom drar ihop sig... har testa sj det 2 gg första blev bra andra gången sjönk fjädrana helt ihop... fast dom blir ju klenare när man värmt dom...


Fetast i stan !!
991 Inlägg
31 december 2008
#35
no_fake skrev:
om man nu e så fattig så man inte har råd med sänksatser så kapar man inte fjädrana som varje epa har utan du värmer dom med gas så att dom drar ihop sig... har testa sj det 2 gg första blev bra andra gången sjönk fjädrana helt ihop... fast dom blir ju klenare när man värmt dom...

Sänkningsfjädrarna som finns att köpa sänker inte tillräckligt enligt mig ocg fler därtill ! 
och att värma är ju precis lika oseriöst som att kapa !  För det första så blir dom klena som fan efteråt så dom kan gå av när som helst om man åker och sen att det inte är så lätt att få det jämt och bra heller   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

1 028 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#36
värma e fjädrar e piss å kapa gör man för att om man köper sänkningsfjädrar så sänker de inte till den nivå man vill! å de är nog inte bara ja som håller med om den saken

Har inget å skriva ännu

865 Inlägg
31 december 2008
#37
volvo_grabb skrev:
värma e fjädrar e piss å kapa gör man för att om man köper sänkningsfjädrar så sänker de inte till den nivå man vill! å de är nog inte bara ja som håller med om den saken

kapa ett varv åt gången då skit enkelt... plus att jag skulle nog tippa att det inte e så många 850in som har kapade fjädrar här på garaget...


Fetast i stan !!
991 Inlägg
31 december 2008
#38
volvo_grabb skrev:
värma e fjädrar e piss å kapa gör man för att om man köper sänkningsfjädrar så sänker de inte till den nivå man vill! å de är nog inte bara ja som håller med om den saken

WORD big_smile

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Fetast i stan !!
991 Inlägg
31 december 2008
#39
no_fake skrev:
volvo_grabb skrev:
värma e fjädrar e piss å kapa gör man för att om man köper sänkningsfjädrar så sänker de inte till den nivå man vill! å de är nog inte bara ja som håller med om den saken

kapa ett varv åt gången då skit enkelt... plus att jag skulle nog tippa att det inte e så många 850in som har kapade fjädrar här på garaget...

Nog flera än du tror wink     jag trodde inte heller de var så många först men sen när man började kika runt lite så var det en hel del som gjort det big_smile     Kapat = det enda rätta lol

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

461 Inlägg
31 december 2008
#40
Mycket tjöt här, men en sak jag undrar över, ni som säger att ni får bra "väghållning" i era 740 med kapade/bortagna fjädrar, vad för bilar jämnför ni med då?hmm
Har själv kört med bådda alternativen!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE


Sök