3127
Sök

Är det värt besväret att renovera en gammal Volvo 760 Tic?

812 Inlägg
30 december 2008
leksak skrev:
Pan skrev:
leksak skrev:
Snälla låt den gå till bilhimlen!

Varför?

Värt besväret får du väl avgöra själv men det är väl kul att pilla med ngt.

Måste jag verkligen motivera varför en gammal jävla volvo ska gå till skroten?

Psykvården i sverige är uppenbarligen inte som den ska vara när man ser hur mycket gamla dussinbilar som renoveras.

sen finns det ju sånna som åker audi och tror att de är värdens bästa bilar. dom tillhörju gruppen psyk fall lika mkt i så fall å sen är inte 760 från 84 nån dussin bil.. de e därimot en a4....

man lever bara en gång..

236 Inlägg
30 december 2008
bästa Volvo motorn nånsin...b23et

de kostar att ligga på topp...

Avstängd
653 Inlägg
30 december 2008
Audikrille skrev:
Jag tänkte om det fanns något värde i den med tankte på att det är en 760, och en årsmodell som det inte tillverkades så många av.

Tillgång till svets och garaget finns. Till o med en hel plåtverkstad.
Tid? Jo, det finns nog.

Jag har inte tänkt att det ska bli "Roligt vinterbil" eller ombyggnationer. Renovering till orginal skicket om det ska bli nått av det.

Isåfall tycker jag helt klart att det är värt det då den blir värd lite mer än vanligt i originalskick nyrenoverad.

Jag har rätt i vad jag än säger.

volvo244_rallycross
30 december 2008
leksak skrev:
Pan skrev:
leksak skrev:

Varför?

Psykvården i sverige är uppenbarligen inte som den ska vara när man ser hur mycket gamla dussinbilar som renoveras.

du verkar ju ha psyk problem! eftersom fok inte får renovera bilar :S:S

Statstjänsteman
125 Inlägg
30 december 2008
Tjena Audikrille!

Med tanke på de nyanserade och genomtänkta svaren du fått i denna tråd tänkte jag följa samma bana.

1. Har du hittat en måsvingemerca eller en åtti år gammal bugatti=svetsa som f*n

2. Lägg inte ned din själ i en Volvo, fastän det är en 760. Som några skriver "gör en rolig vinterbil av den" och njut av detta!

volvo244_rallycross
30 december 2008
Stream skrev:
Tjena Audikrille!

Med tanke på de nyanserade och genomtänkta svaren du fått i denna tråd tänkte jag följa samma bana.

1. Har du hittat en måsvingemerca eller en åtti år gammal bugatti=svetsa som f*n

2. Lägg inte ned din själ i en Volvo, fastän det är en 760. Som några skriver "gör en rolig vinterbil av den" och njut av detta!

va är de för fel på en volvo?bara för du inte gillar volvo så kan ju andra göra de.tänk efter...suck...

Kanon..
1 473 Inlägg
30 december 2008
pimpad740 skrev:
leksak skrev:
Pan skrev:

Varför?

sen finns det ju sånna som åker audi och tror att de är värdens bästa bilar. dom tillhörju gruppen psyk fall lika mkt i så fall å sen är inte 760 från 84 nån dussin bil.. de e därimot en a4....

Ja o jag kommer inte få för mig att ställa mig o renovera någon A4 om 20 år heller.

Statstjänsteman
125 Inlägg
30 december 2008
volvo244_rallycross skrev:
Stream skrev:
Tjena Audikrille!

va är de för fel på en volvo?bara för du inte gillar volvo så kan ju andra göra de.tänk efter...suck...

Han får göra PRECIS vad han vill. Jag värderar inte Volvo +/- utan nämner en bil som kanske inte är rätt objekt att svetsa osv. Farsan körde Volvo fram till 1988 innan Audi tog över ;-)

90 Inlägg
30 december 2008
leksak skrev:
pimpad740 skrev:
leksak skrev:

Ja o jag kommer inte få för mig att ställa mig o renovera någon A4 om 20 år heller.

Oavsett om du renoverar en gammal a4 om 20 år eller inte, så betyder inte det att du ska klanka ner på folk, föregå med gott exempel!

Det är iaf någonting du kommer vinna på.

324 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Det som är tråkit med garaget är att 90% av alla svar man får är bara fjant svar. Inget vättigt att komma med.

Ni som känner er träffade kan sluta att skriva i forumet om ni inte har något att komma med!

Tack för alla BRA/vättiga svar jag fått!

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 december 2008
vettiga..... du frågade och folk svarade vad dom tycker. om du inte ville höra att en gammal volvo inte är värt nått ska du inte fråga frågan

2slow

volvo244_rallycross
30 december 2008
Stream skrev:
Stream skrev:
Tjena Audikrille!

Han får göra PRECIS vad han vill. Jag värderar inte Volvo +/- utan nämner en bil som kanske inte är rätt objekt att svetsa osv. Farsan körde Volvo fram till 1988 innan Audi tog över ;-)

du gör som pappa gör ojojoj.....

908 Inlägg
30 december 2008
ha kommer inte få mer än högst 1500-2000 på skroten för bilen så lägger du mer än 2 papp på bilen är du dum.. enligt mej.. men iofs så kanske 'din' skrot ger lite mer för bilarna.. ja vet inte.

Statstjänsteman
125 Inlägg
30 december 2008
Stream skrev:

Farsan kör Passat sedan två år. Är du möjligen en svensk Mensa-kandidat?

35 Inlägg
30 december 2008
leksak skrev:
Pan skrev:
leksak skrev:

Varför?

Så du tycker 760 tic är en dussinbil?

908 Inlägg
30 december 2008
Aa nu vet vi att 'leksak' kör en äcklig audi som han inte skruvar på själv, han lämnar in på service. för han kan inte skruva smile han e bara avundsjuk wink och han vet absolut inget om volvo. det är bevisat. tack för visat intresse men allt kommer bli lättare för dej lilla gubben om du stänger av datorn, packar ihop den och lämnar tillbaka den där du köpte den och kollar på teve istället smile
Senast redigerat av Beckstroem (30 december 2008)

volvo244_rallycross
30 december 2008
Stream skrev:
Stream skrev:

Farsan kör Passat sedan två år. Är du möjligen en svensk Mensa-kandidat?

mensa-kandidat haha ne nörd är jag inte är du? kör audi turbo själv
Senast redigerat av volvo244_rallycross (30 december 2008)

908 Inlägg
30 december 2008
återgå till ämnet.. ok ?
Senast redigerat av Beckstroem (30 december 2008)

1 798 Inlägg
30 december 2008
Tycker det är tråkigt att folk ska klanka ner så förbannat på folk som vill engagera sig, är inte syftet med denna sida/forum att förena folk med ett och samma intresse dvs bilar/fordon!?
Spelar ingen roll vilket bilmärke som gäller för en själv, finns inget som är bättre eller sämre än nåt annat (även om många tror så) när det väl kommer till kritan utan det handlar om ett intresse för bilar och i detta fallet ett ev intresse av att renovera en bil som var en dräpare på sin tid.
Vi är alla intresserade av bilar, och alla har sin syn på hur man ska handskas med sitt intresse och vilken inriktning man har, döm/bestraffa inte andra som har ett genuint intresse och en vilja att bevara, oavsett märke.

908 Inlägg
30 december 2008
airflow skrev:
Audikrille skrev:
Jag tänkte om det fanns något värde i den med tankte på att det är en 760, och en årsmodell som det inte tillverkades så många av.

Tillgång till svets och garaget finns. Till o med en hel plåtverkstad.
Tid? Jo, det finns nog.

Jag har inte tänkt att det ska bli "Roligt vinterbil" eller ombyggnationer. Renovering till orginal skicket om det ska bli nått av det.

Isåfall tycker jag helt klart att det är värt det då den blir värd lite mer än vanligt i originalskick nyrenoverad.

helt jävla rätt

Sök