3368
Sök

Att titta på när man ska köpa en 531 topp?

Grävmaskinist
216 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#1
Ska kolla på en 531 topp om någon dag, vad ska man kolla efter förutom sprickor? Finns det någon svag punkt på dom som man ska syna extra noga?
Ägaren sa att det satt en "KH-kamaxel" (som stod stämplat i änden) i den men de har jag aldrig hört talas om, någon som vet vad det kan vara för något?
Funderar på att ha en V eller en A kam i, är dom dom bästa? (Skall has till Street race och drifting)

Tack för alla som svara denna bakfylle dag wink och god fortsättning


★★★★★
455 Inlägg
1 januari 2009
#2
sägs att A-kammen e bra till drifting för den har bra register på dom lite lägre varven. V kammen e lite mer lyft o o lämpar sej mer o stripp/race.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
1 januari 2009
#3
Kolla så att det inte är några sprickor någonstans.
Kolla även så att ventilerna och sådant är helt.

För drifting och streetrace-körning så skulle jag nog rekomendera en VX eller VX3 kam.
Möjligtvis en K-kam men då har man all kraft på högre varv, VX och VX3 drar bra hela tiden.

ozzy skrev:
sägs att A-kammen e bra till drifting för den har bra register på dom lite lägre varven. V kammen e lite mer lyft o o lämpar sej mer o stripp/race.

Nackdelen med A-kammen är att man på högra varv tappar effekt/laddtryck på en turbobil.
På min 940T så börjar jag tappa ladd vid ca. 4500rpm å det sitter A-kam i den för tillfället.
Tappar inte så mycket ladd, men lite är det ju.

/Påsen
Senast redigerat av påsen (1 januari 2009)

PÅSEN RACING

153 Inlägg
1 januari 2009
#4
kolla bara så de e inte e gängpaj på avgassidan..

Tuned By Nenne !!

Grävmaskinist
216 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#5
Mmm, ingen som har hör något om "KH-kam" Ingen special kam typ ifrån kg eller någon annan "specialare"?
Men de får nog bli något ifrån V-serien tror jag, vill ju trots allt ha draget när laddet börja komma tongue
Tack för alla svar, får granska den noga tongue



Sök