2294
Sök

Japmax Ford Sierra Turbo KLAR!

12 086 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
partyvan skrev:
Ser ju bra ut med kollektorn. Är det vikingstad vägen på bildern?

Ja visst är de de smile

12 086 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Fått hem mina siliconslangar igår.. Finfina, diskret svarta tyckte jag blir bra.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/538826_4ocdoh.jpg

Knåpa även lite till på mitt grenrör, fan de är så jävla tråkigt att slipa o passa in så jag kom inte längre än såhär tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/538830_a6v3ax.jpg
Senast redigerat av JapMax (8 januari 2009)

12 086 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Big_JN skrev:
Ännu ett coolt projekt ifrån dig att följa! smile

Fan en stammis big_smile Kul o höra, ger motivation!

2 638 Inlägg
8 januari 2009
Big_JN skrev:

Måste hålla med Big_JN. Undrar bara två saker, hur ser bilen ut och hur går det med dina andra projekt?Kommer garanterat att kika in här igen, lycka till fortsättningsvis med bygget smile

2 126 Inlägg
8 januari 2009
JapMax skrev:
Big_JN skrev:

Fan en stammis big_smile Kul o höra, ger motivation!

Haha jo du har så bra projekt så kan ju inte nissa detta samt så kan man ju se hur man ska göra så det kan bli en Sierra TT för min del wink dubbelt så mycket av det roliga lol

12 086 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Big_JN skrev:

Måste hålla med Big_JN. Undrar bara två saker, hur ser bilen ut och hur går det med dina andra projekt?Kommer garanterat att kika in här igen, lycka till fortsättningsvis med bygget smile

Bilen är en 92a kombicupe med RS-front. Det är så skitigt ute jämt och vill inte lägga upp en bild på en skitig bil tongue Det andra projektet går som vanligt, sakta..

2 638 Inlägg
8 januari 2009
JapMax skrev:
Aker_s40 skrev:
Big_JN skrev:

Bilen är en 92a kombicupe med RS-front. Det är så skitigt ute jämt och vill inte lägga upp en bild på en skitig bil tongue Det andra projektet går som vanligt, sakta..

Okej, då vet jag. Då får vi vänta på bättre tider och väder med andra ord wink

2 126 Inlägg
8 januari 2009
JapMax skrev:
Det andra projektet går som vanligt, sakta..

Jo men sen är det ju jävligt grymt och speciellt också så då får det ju ta lite längre tid tycker jag! smile

979 Inlägg
8 januari 2009
Ja jag säger då det:) Enda shnubben som gillar att bygga turbo på Dohc motorn. Sj e jag lite feg för det men jag gillar att se på hur du gör:P alla andra bygger ju på pinto. Kul att nån e annorlunda. 2:a dohcen nu va?smile jo och du? ja har skickat mejl till dig nu angående mitt förbannade startproblem=) Och jag kommer nog att kanske behöva dina saker som du hade att skicka;) Kämpa på med turbon!! / Emil

Hpc

12 086 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
AnderssonE30 skrev:
Ja jag säger då det:) Enda shnubben som gillar att bygga turbo på Dohc motorn. Sj e jag lite feg för det men jag gillar att se på hur du gör:P alla andra bygger ju på pinto. Kul att nån e annorlunda. 2:a dohcen nu va?smile jo och du? ja har skickat mejl till dig nu angående mitt förbannade startproblem=) Och jag kommer nog att kanske behöva dina saker som du hade att skicka;) Kämpa på med turbon!! / Emil

Pinton är skit tycker jag, och dohc-turbo funkar skitbra smile

Nu har jag en bild på bilen på förstasidan.

4 663 Inlägg
9 januari 2009
skit fin bil jö big_smile lite annulunda med svarta silikon slangar big_smile vart köpte du grenrörs böjarna?
mvh robin

12 086 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
skit fin bil jö big_smile lite annulunda med svarta silikon slangar big_smile vart köpte du grenrörs böjarna?
mvh robin

De köpte jag på Ahlsells i Motala. Tack smile

2 126 Inlägg
9 januari 2009
JapMax skrev:
Nu har jag en bild på bilen på förstasidan.

Du får säga till om du ska sälja RS fronten! smile Fick tag på en RS bakkjol efter jag lyckades backa in i ett träd roll Vart tydligen svårt att missa ett träd som stått på samma ställe i 400 år wink lol

379 Inlägg
9 januari 2009
Ser förjäkla fin ut den där Sierran smile Ganska så lik min, förutom fronten och grillen, men den ser en aning fräshare ut, mindre rostig... Kommer helt klart att följa projektet iaf! smile

Tyskstuk är äckligt.

12 086 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Tweak skrev:
Ser förjäkla fin ut den där Sierran smile Ganska så lik min, förutom fronten och grillen, men den ser en aning fräshare ut, mindre rostig... Kommer helt klart att följa projektet iaf! smile

Tack, ganska lik? De är ju samma bil vafan wink fast du har röd inredning, de vill jag oxå ha tongue
Senast redigerat av JapMax (9 januari 2009)

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
9 januari 2009
Skulle vara roligt ifall du kunde bänka den när du är klar o se vad du får för effekt för dom pengarna du har lagt ut då smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Varningar. 36
1 200 Inlägg
9 januari 2009
Härligt att du ger dig på en sierra till! Detta ska givetvis följas! smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

CNC operatör
280 Inlägg
9 januari 2009
Detta ska följas smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

12 086 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Har svetsat lite idag igen.

Nu är jag klar med grenröret, nu återstår bara lite slipning och planing.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/541589_ca44vw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/541591_c8rwnc.jpg

Turbon kom lite längre ifrån topplocket än väntat hmm
Får se om de blir några problem, sticker den ut för mkt tar den i huvudcylindern.
Senast redigerat av JapMax (11 januari 2009)

Sök