Nu börjar det gå framåt lite och fått hem dom nya tändkablarna.
Körde väldigt lite förra året och motorn började bete sig lustigt.
Under 2000 varv så funkade inte motorn utan det verkade precis som att det blev överslag
från tändkablarna och ut på motorn. Effekten blev att hela MS-boxen tändes och släcktes hela tiden.
Detta är en ren gissning, men jag har kört på BMW's originalkablar ett bra tag nu. Så nu uppgraders det till MSD 8.5mm tändkablar som kommer att hålla. Jag kör med MSD &AL box och en Blaster II spole och antar att den effekten den skickar ut var lite för mkt för dom gamla slitna BMW-kablarna.
Kommer byta dom inom en snar framtid och se om problemet försvinner. Annars är det säkert triggergivaren som spökar.
Har även ett annat projekt vid sidan om (egentligen 2 till) som jag söker M-tech II prylar till,
Det är en E30 touring som är alpinvit och det jag söker är stötfångare fram (inte spoilern), sidokjolar samt bakspoiler. Hojta till i ett PM om du har nått du vill sälja. Det gör inget om det skulle se ut som skit utan allt är av intresse!