Hej mitt namn är Jimmy Bronwaller bor i falköping
har verkstad en bit utanför i åsarp
född 1980-09-24
Här är jag
Här är nya bilen
Det som är gjort på bilen
Alla busningar bytta mot powerflex
Bilstein dämpare
H & R sänk fjädrar
slitzade skivor greenstuff belägg
chip
omlödd apc laddar ca 1,2
3 tum avgas från turbo och bak
Det som händer nu är att motorbygge har börjat
Bygger på 2,0i block från 94a utan balansaxlar
Topp och motorblock är i skrivandets stund isärtaget för moddning.
Motor B206
2000cc
16V dubbla kammar
inga balans axlar
verdi stakar
JE kolvar
nya lager
nya packningar
trollspeed kammar
ställbara kamdrev
TBR performance Grenrör
TBR peerformanse insug
Turbo Garrett GT3071R 0.86
Större ic
3 tums tryckrör
större oljekyl
mm
Motorn byggs av TBR performance
TBR loggan har kommit på plats
Förstärkta motorfästen. Även de vid V-lådan är bytta
B206 Block det sitter orginal i ng900 2,0i och har inga balansaxlar väger ca 15kg mindre en ett vanligt block.
Rastplats viggen utanför Trollhättan
en sådan ska i också. Garrett GT3071R 0.86
Här är toppen som jag ska porta och fixa till
Ja då har man grejat lite
har sätt till att modda kåpan ovanför tändstiften då det blev lite väl varmt där under.
Kapade ur och monterad lite när över.
Passade även på att göra en riktig motor tvätt.
Bytt tändspole till en högeffekts från bosch.
Här syns nätet jag satte dit.
Rent å fint
Här syns tändspolen
lägger in lite bilder på hur jag har det i verkstaden
passa på och lägga in en bild på mina bromsar
slitzade och hålborrade med greenstuff belägg
ska bytas ut framöver mot större
mobil kamera därför dålig bild
Walbro 255 bränslepump god för ca 500hk
Lite info det som är på G nu är att det ska borras i oljekylning för kolvarna och fräsas spår för Pyramidringar.
Det jobbet kommer jag överlämna till Trollspeed. Så snart jag fått blocket rent och målat.
Så ser pyramidringar ut.
Bilden lånad av trollspeed.
då har man grejat lite med bilen
har flytta laddtrycksmätaren så den sitter mer synligt
samt monterat tempgivare för insugs luften.
har även haft lite strul med den då den inte velat gå rent när man har haft fullt ladd.
visade sig vara tändstiften som fela
kört på 6or men bytte nu till 7or blev grym skillnad
ja då har det hänt lite mer i garaget
Här kommer lite bilder på dagens jobb
lite mer jobb gjort tvättat av vevaxeln idag med
så nu är det bara åka med allt till trollspeed
har verkstad en bit utanför i åsarp
född 1980-09-24
Här är jag
Här är nya bilen
Det som är gjort på bilen
Alla busningar bytta mot powerflex
Bilstein dämpare
H & R sänk fjädrar
slitzade skivor greenstuff belägg
chip
omlödd apc laddar ca 1,2
3 tum avgas från turbo och bak
Det som händer nu är att motorbygge har börjat
Bygger på 2,0i block från 94a utan balansaxlar
Topp och motorblock är i skrivandets stund isärtaget för moddning.
Motor B206
2000cc
16V dubbla kammar
inga balans axlar
verdi stakar
JE kolvar
nya lager
nya packningar
trollspeed kammar
ställbara kamdrev
TBR performance Grenrör
TBR peerformanse insug
Turbo Garrett GT3071R 0.86
Större ic
3 tums tryckrör
större oljekyl
mm
Motorn byggs av TBR performance
TBR loggan har kommit på plats
Förstärkta motorfästen. Även de vid V-lådan är bytta
B206 Block det sitter orginal i ng900 2,0i och har inga balansaxlar väger ca 15kg mindre en ett vanligt block.
Rastplats viggen utanför Trollhättan
en sådan ska i också. Garrett GT3071R 0.86
Här är toppen som jag ska porta och fixa till
Ja då har man grejat lite
har sätt till att modda kåpan ovanför tändstiften då det blev lite väl varmt där under.
Kapade ur och monterad lite när över.
Passade även på att göra en riktig motor tvätt.
Bytt tändspole till en högeffekts från bosch.
Här syns nätet jag satte dit.
Rent å fint
Här syns tändspolen
lägger in lite bilder på hur jag har det i verkstaden
passa på och lägga in en bild på mina bromsar
slitzade och hålborrade med greenstuff belägg
ska bytas ut framöver mot större
mobil kamera därför dålig bild
Walbro 255 bränslepump god för ca 500hk
Lite info det som är på G nu är att det ska borras i oljekylning för kolvarna och fräsas spår för Pyramidringar.
Det jobbet kommer jag överlämna till Trollspeed. Så snart jag fått blocket rent och målat.
Så ser pyramidringar ut.
Bilden lånad av trollspeed.
då har man grejat lite med bilen
har flytta laddtrycksmätaren så den sitter mer synligt
samt monterat tempgivare för insugs luften.
har även haft lite strul med den då den inte velat gå rent när man har haft fullt ladd.
visade sig vara tändstiften som fela
kört på 6or men bytte nu till 7or blev grym skillnad
ja då har det hänt lite mer i garaget
Här kommer lite bilder på dagens jobb
lite mer jobb gjort tvättat av vevaxeln idag med
så nu är det bara åka med allt till trollspeed
Senast redigerat av SRD (6 oktober 2009)
0
0
0
0