3930
Sök

Ang Sänka bilen.

55 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Hojt hojt!

har nu länge gått i funderingar på att sänka bilen.

Hur gör man på enklast och billigaste sätt för att få den sänkt? Antar det är att kapa fjädrarna men skulle helst slippa det.

Kanske någon vet om det finns några firmor i gävle trakten som kan utföra sådant arbete?

bil: chevrolet s10

mvh Patric

Saab
344 Inlägg
14 januari 2009
finns väl sänkings kit, inte så bra o kapa själv

BioPower by MapTun
238 Inlägg
14 januari 2009
Detta gjorde polaren på sin:

Belltech nitro drops2(kortare stötdämpare) fram o bak.
Belltech sänk fjädrar fram(sänker 2").
Belltech spindlar fram(sänker 2" till).
Belltech vinklade alu block bak(sänker3").
Har tagit bort ett blad i fjädrarna bak (sänker ca:1,5")

J_J heter han här på garaget.

Maptun #3 BioPower Inviduell

55 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
hmm okej, vad gick det kalaset på? ;D, ska man köpa nå kitt antar jag det är bäst att leta efter nått från staterna och sen kanske man kan lämna in bilen och det till nå företag?!. Har inte någon större lust att försöka ge mej in på det själv hehe

BioPower by MapTun
238 Inlägg
16 januari 2009
CrueHead skrev:
hmm okej, vad gick det kalaset på? ;D, ska man köpa nå kitt antar jag det är bäst att leta efter nått från staterna och sen kanske man kan lämna in bilen och det till nå företag?!. Har inte någon större lust att försöka ge mej in på det själv hehe

Fråga det direkt till J_J ist. på hans sida smile

Maptun #3 BioPower Inviduell

man kan bara inte sluta älska cheva
57 Inlägg
16 januari 2009
Absolut billigast e o värma dom så dom sjunker ihop=) eller kapa

3 295 Inlägg
16 januari 2009
Kulla89 skrev:

skulle vilja se dig värma eller kapa en Bladfjäder.. wink

man kan bara inte sluta älska cheva
57 Inlägg
16 januari 2009
aj faen...de missa ja:P de går väl o vända den om o lägga den över axeln på dom flesta bilar eller plocka bort några blad???

627 Inlägg
16 januari 2009
Lånar tråden

Någon som vet vart man billigast hittar Einbach säkningssats (sänkning ca 30 mm) till Astra OPC -07?

We Ride Togheter, We Die Togheter!

OEM <3
6 957 Inlägg
16 januari 2009
mastrovious skrev:
Lånar tråden

Någon som vet vart man billigast hittar Einbach säkningssats (sänkning ca 30 mm) till Astra OPC -07?

Kollat www.sdcc.se ? gå till fliken "chassi" dom har till de flesta Opel, ring för info.
http://www.bilmodecenter.se/sv/category … fjadersats
Där får du leta själv tongue

http://gemotorsport.jetshop.se/
dom har en till Astra 2.0T från 04- för 1490kr
Senast redigerat av Bjork (16 januari 2009)

OEM <3

627 Inlägg
16 januari 2009
Bjork skrev:
mastrovious skrev:
Lånar tråden

Kollat www.sdcc.se ? gå till fliken "chassi" dom har till de flesta Opel, ring för info.
http://www.bilmodecenter.se/sv/category … fjadersats
Där får du leta själv tongue

http://gemotorsport.jetshop.se/
dom har en till Astra 2.0T från 04- för 1490kr

Fan bjork, du e bra att ha här på garaget! lol nu får du en vänförfrågan bara för det! :p

1 562 Inlägg
16 januari 2009
Kulla89 skrev:

värmer man dom förlorar dom samtidigt sin fjädrande effekt så är ju inte att rekomendera.

264 Inlägg
16 januari 2009
CrueHead skrev:
Hojt hojt!

har nu länge gått i funderingar på att sänka bilen.

Hur gör man på enklast och billigaste sätt för att få den sänkt? Antar det är att kapa fjädrarna men skulle helst slippa det.

Kanske någon vet om det finns några firmor i gävle trakten som kan utföra sådant arbete?

bil: chevrolet s10

mvh Patric

köp droppade spindlar

627 Inlägg
16 januari 2009
En annan fråga, måste man ha speciellt godkända fjädrar? Läst på vissa sidor att dämpare etc är TÜV godkända. Bör man se till att man köper godkända sänkningssatser också eller?

624 Inlägg
16 januari 2009
mastrovious skrev:
Lånar tråden

Einbach??
du menar Eibach!

1-1 står det nu tongue

who´s the man?

627 Inlägg
16 januari 2009
guwib skrev:
mastrovious skrev:
Lånar tråden

Einbach??
du menar Eibach!

1-1 står det nu tongue

haha fan.. ok jag tar det! tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
17 januari 2009
mastrovious skrev:
En annan fråga, måste man ha speciellt godkända fjädrar? Läst på vissa sidor att dämpare etc är TÜV godkända. Bör man se till att man köper godkända sänkningssatser också eller?

Jag köpte fjädrar från GE till min gamla bil, när dom fråga om bilen var sänkt på besiktningen så sa jag att
"-Ja, den är sänkt, gjorde det på firma" då sa dom inget mer och blega vidare tongue
Senast redigerat av Bjork (17 januari 2009)

OEM <3

178 Inlägg
17 januari 2009
har kapat mina ifram och dem sa inget på besiktningen.. bara dem sitter fast så att dem inte kan hoppa ur läga så är det ingen fara... men köp riktigt sats till din du:P..

mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

627 Inlägg
17 januari 2009
Bjork skrev:
mastrovious skrev:

Jag köpte fjädrar från GE till min gamla bil, när dom fråga om bilen var sänkt på besiktningen så sa jag att
"-Ja, den är sänkt, gjorde det på firma" då sa dom inget mer och blega vidare tongue

Ok, nice! Frabrikssänkt blir mitt svar då! lol

Sök