Jag ringde igen och frågade hur mycke de skulle kosta o bara byta olja o filter, alltså hoppa över de där med titta runt bilen och kolla att allt e ok, då skulle de kosta 1950:-.
Bara olja o filtret kostar runt 1300:- tror jag och arbete 650:-
Hur stor motor är de på en sån volvo? Hur mycke olja då tänker jag på.. Låter ju svindyrt :S Min mini service kostade 1500:- o då är de olja/filter/igenomcheck på bilen och spolarvätska plus stämpel såklart... om den nu kostar nåt lite bläck haha
Jag vill inte ha stämpel ens, jag vill bara få oljan utbytt tills nästa service tillfälle. Bilen är på 5200 mil, nästa service är på 6000 mil. Så som jag kör kommer de inträffa mot nästa vinter. Så jag vill få olja utbytt tills dess tänkte jag.
Jag vill inte ha stämpel ens, jag vill bara få oljan utbytt tills nästa service tillfälle. Bilen är på 5200 mil, nästa service är på 6000 mil. Så som jag kör kommer de inträffa mot nästa vinter. Så jag vill få olja utbytt tills dess tänkte jag.
om du inte vill ha stämpeln så är de bäst och göra det själv.
Byta olja tar ju 10 minuter för dem och dem tar 650:- för arbetet. Man måste inte byta hos bilia men ändå. För jag va me när dem bytte för ca 2 år sen och då kostade de 1100:- eller nåt. konstigt att de e så mycke dyrare nu.
Jag ringde idag den lokala bilia verkstan och frågade hur mycke de kostade och byta motoroljan och olje filtret hos dem, fick svaret att de skulle kosta 2700:-, så kallad mellan service. Låter ganska dyrt, vad tycker ni?
Klart att det blir lite dyrare att göra det på verkstad , men 2700:- för ett oljebyte och lite enkla kontroller är inte rimligt , dra av MINST 1000:- så är det OK.