3566
Sök

Koppla in baslåda till lägenheten

37 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Hej, hittade en gammal baslåda med 2st 7" element som jag hade tänkt koppla in till stereon i min lägenhet. Har redan en mindre sub men hade tänkt byta ut den om den upphittade spelar värre:)

Problemet är att den nuvaranda subwoofern är ansluten till stereon med en RCA kabel (+ en kabel till on/off knappen). Och den lådan jag hade tänkt koppla in har en anslutningserminal per bas, blir alltså 2st + och 2st - kablar. Hur ska jag koppla in dessa 4 kablar till en RCA ingång? Om detta nu är möjligt...

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
18 januari 2009
Är baslådan du hittade aktiv? Det låter som den "gamla" suben är det om det bara är en rca kabel som ska anslutas?
//Tobbe

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com

37 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Hm, den jag hittade är inte aktiv, men däremot är det möjligt att den andre är det. Ska prova med en förstärkare till den jag har hittat.

Cruel
19 januari 2009
Du kan ju inte ansluta vanliga strömkablar till RCA. RCA kommer ge ut 5v ungefär och basarna kommer inte röra sej så mkt med det. snarare upp mot 10-11v så börjar dom röra sej i takt med musiken. din gamla Sub var förmodligen en som vara anpassad för hem och inte i bil?

Det var då förmodligen som det lät i ditt första inlägg som om den har ett inbyggt slutsteg.
skulle du koppla din nya baslåda till slutsteg så kan du koppla den på RCA.

så självklart om du använder dej av bilslutsteg behöver du omvandlare från 220 till 12v..

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök