Nu har försökt med allt jag tänkt göra idag efter alla råd och tips....
Bytte till ny tändmodul, nytt fördelarlock och rotor.
Plockade bort gummibälgen under insuget.
Drog ur spridarna och la dom på ventilkåpan.
Kopplade förbi bränslereläet och satt en vippströmbrytare mellan stift 30 och stift 87 vid reläet.
Tryckte upp skivan som styr bränsletrycket, och slog på strömmen.
Bränslet trycks ur spridarna. Ju mer jag tryckte upp locket destom mer bränsle kommer det.
Så inga fel här. Så långt fungerar det.
Torkade rent allt invändigt och monterade ihop det igen.
Av någon anledning kommer det olja ur insuget!?!?!?!?
Detta lägger sig längst ner under mängdskivan när jag försökt starta bilen....
Var oljan kommer ifrån är ett mysterium, är ju motorolja...
Även gått igenom elschemat och kollat så alla kablar sitter rätt.
Varför bensinpumparna inte startar på tändning/när jag kör på startmotorn är ett mysterium...
Historia:
Bilen kördes in i garaget förra lördagen.
Bytte direkt rotor, fördelarlock och tändspole till en högeffektsvariant. (rotor och fördelarlock slitet)
Provade även att sätta tillbaka alla gamla delar, utan framgång!
Motorn får fin gnista!
Sen dess är maskineriet stendött!!!
Bilen har körts varje dag innan detta utan problem eller ens antydan till nåt fel.
Alltid startat förr.....!!