3704
Sök

Köpråd; Golf vr6

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
28 januari 2009
#21
Jolle87 skrev:
Allt jag kan säga är KÖPT INTE EN VR6:a jävla skit bil. Sämsta bilen jag ägt iallafall...
, och att hela bilen är byggd av plast är en annan sak. Sen rostar dom sönder också..

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#22
babyblue242 skrev:
Jolle87 skrev:
Allt jag kan säga är KÖPT INTE EN VR6:a jävla skit bil. Sämsta bilen jag ägt iallafall...
, och att hela bilen är byggd av plast är en annan sak. Sen rostar dom sönder också..

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

Sen för att svara evilaudio, Fusklagad kanske den var det kan inte jag svara på. Men alla som äger eller ägt en vr6:a vet att rost är ett mycket stort problem på dessa bilar. Beror givetvis på om man sköter bilen bra eller ej. Om jag inte har helt fel är det inte galvad plåt på dessa bilar? inte på de första vr6orna i alla fall. Jag hade första utgåvan av vr6an alltså -92år modellen. Så de är kanske bättre om man kommer upp i senare år tex. -97 osv. Men det är ingen billig bil att äga. Och ska man köpa en vr6:a var säker på att kamkedjan och andra slitagedelar är utbyta.
Senast redigerat av Jolle87 (28 januari 2009)

16 197 Inlägg
28 januari 2009
#23
Jolle87 skrev:
babyblue242 skrev:
Jolle87 skrev:
Allt jag kan säga är KÖPT INTE EN VR6:a jävla skit bil. Sämsta bilen jag ägt iallafall...
, och att hela bilen är byggd av plast är en annan sak. Sen rostar dom sönder också..

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

typ 80% av alla bilar har inredning i plast/presst papp som e klätt me vinyl.. skulle de va nå fel på alla dessa bilar då??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

517 Inlägg
28 januari 2009
#24
Jolle87 skrev:
ErikAxelsson skrev:
Jolle87 skrev:
Allt jag kan säga är KÖPT INTE EN VR6:a jävla skit bil. Sämsta bilen jag ägt iallafall...
Upp till dig men du kommer ångra dig om du köper en. Kan jag nästan sätta pengar på. Finns inte mycket possitivt med dom bilarna. Mer än att motorljudet är härligt. Sen att allt går sönder, och att hela bilen är byggd av plast är en annan sak. Sen rostar dom sönder också..

Kan ju finnas två anledningar.

1. Du köpte ett lik på postorder som du inte kollade någonting på innan du handlade.
Skulle bara ha en Vr6:a men hade inte pengar egentligen, så det blev den billigaste du kunde hitta.

2. Du kan inte vårda/behandla en bil. Oavsett märke/modell skulle jag aldrig handla en bil som du ägt iaf.


Puss

1.Jag köpte inte ett lik på postorder, och jag kollade upp mycket innan jag köpte den. Va och tittade på 5st vr6or innan jag bestämmde mig. Den billigaste jag kunde hitta va det inte. Dock kanske det råkade sig visa att det va ett dåligt exemplar ändå. 

2. Jag kan visste vårda bilar, Jag är nog en av de som behandlar bilar på ett bra sätt. Kör inte som fan fixar alla fel jag kan hitta osv.Varför göra det till personangrepp bara för att jag inte tyckte att det va en bra bil??? Känner du mig eller? hur fan vet du att jag inte kan vårda en bil.. Öppna inte keften om du inte
vet va du snackar om....
och ps! Jag skulle aldrig köpa en bil av dig iheller...

Okej ?

Hur kan den bara varit skräp då.. Vad kollade du på ? Hur mkt man kunde ställa in på stereon?

Nej jag känner inte dig.. O med den attityden du har klarar jag mig bra utan, för det svaret du gav TS var inte det lenaste och mest positiva jag sett..

Om alla vr6:or vore skräp, skulle alla ligga på skroten. Sök på vr6 här på gorg, så ska du se att många fortf lever.. smile

Och DU, du behöver inte köpa min bil heller.
Det skulle du aldrig få, vill inte se den om en månad helt slut och med ett utseende som liknar ett knäckebröd.

Puss o kram smile
Senast redigerat av ErikAxelsson (28 januari 2009)


420 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#25
Haha tack för svaren grabbar, fick mig ett gott skratt imellanåt också.

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#26
ErikAxelsson skrev:
Jolle87 skrev:
ErikAxelsson skrev:

Kan ju finnas två anledningar.

1. Du köpte ett lik på postorder som du inte kollade någonting på innan du handlade.
Skulle bara ha en Vr6:a men hade inte pengar egentligen, så det blev den billigaste du kunde hitta.

2. Du kan inte vårda/behandla en bil. Oavsett märke/modell skulle jag aldrig handla en bil som du ägt iaf.


Puss

1.Jag köpte inte ett lik på postorder, och jag kollade upp mycket innan jag köpte den. Va och tittade på 5st vr6or innan jag bestämmde mig. Den billigaste jag kunde hitta va det inte. Dock kanske det råkade sig visa att det va ett dåligt exemplar ändå. 

2. Jag kan visste vårda bilar, Jag är nog en av de som behandlar bilar på ett bra sätt. Kör inte som fan fixar alla fel jag kan hitta osv.Varför göra det till personangrepp bara för att jag inte tyckte att det va en bra bil??? Känner du mig eller? hur fan vet du att jag inte kan vårda en bil.. Öppna inte keften om du inte
vet va du snackar om....
och ps! Jag skulle aldrig köpa en bil av dig iheller...

Okej ?

Hur kan den bara varit skräp då.. Vad kollade du på ? Hur mkt man kunde ställa in på stereon?

Nej jag känner inte dig.. O med den attityden du har klarar jag mig bra utan, för det svaret du gav TS var inte det lenaste och mest positiva jag sett..

Om alla vr6:or vore skräp, skulle alla ligga på skroten. Sök på vr6 här på gorg, så ska du se att många fortf lever.. smile

Och DU, du behöver inte köpa min bil heller.
Det skulle du aldrig få, vill inte se den om en månad helt slut och med ett utseende som liknar ett knäckebröd.

Puss o kram smile

Äsch paller inte med barnungar som dig. Va ju du som börja med personangrepp väx upp för fan..

16 197 Inlägg
28 januari 2009
#27
Jolle87 skrev:
babyblue242 skrev:
Jolle87 skrev:
Allt jag kan säga är KÖPT INTE EN VR6:a jävla skit bil. Sämsta bilen jag ägt iallafall...
, och att hela bilen är byggd av plast är en annan sak. Sen rostar dom sönder också..

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

Sen för att svara evilaudio, Fusklagad kanske den var det kan inte jag svara på. Men alla som äger eller ägt en vr6:a vet att rost är ett mycket stort problem på dessa bilar. Beror givetvis på om man sköter bilen bra eller ej. Om jag inte har helt fel är det inte galvad plåt på dessa bilar? inte på de första vr6orna i alla fall. Jag hade första utgåvan av vr6an alltså -92år modellen. Så de är kanske bättre om man kommer upp i senare år tex. -97 osv. Men det är ingen billig bil att äga. Och ska man köpa en vr6:a var säker på att kamkedjan och andra slitagedelar är utbyta.

kamkedjan byter man ju själv, ser inte problemet me de??


har själv ägt 3st golf MK3 å de e klart att de varit liiite rost på dom men inget allvarligt.

ser man till att rostskyddsbehandla dom direkt när man köpt den så e de inga problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#28
evilaudio skrev:
Jolle87 skrev:
babyblue242 skrev:

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

typ 80% av alla bilar har inredning i plast/presst papp som e klätt me vinyl.. skulle de va nå fel på alla dessa bilar då??

Sant det är dom det vet jag mycket väl. Men det känns som att det inte är någon kvalité på delarna som sitter i golf3orna. Alla har väll rätt att ha en Åsikt jag va nöjd med bilen ända tills allt börja strula. Finns säkert dom som tycker om bilarna men jag är inte en av dom.

517 Inlägg
28 januari 2009
#29
Jolle87 skrev:
ErikAxelsson skrev:
Jolle87 skrev:

1.Jag köpte inte ett lik på postorder, och jag kollade upp mycket innan jag köpte den. Va och tittade på 5st vr6or innan jag bestämmde mig. Den billigaste jag kunde hitta va det inte. Dock kanske det råkade sig visa att det va ett dåligt exemplar ändå. 

2. Jag kan visste vårda bilar, Jag är nog en av de som behandlar bilar på ett bra sätt. Kör inte som fan fixar alla fel jag kan hitta osv.Varför göra det till personangrepp bara för att jag inte tyckte att det va en bra bil??? Känner du mig eller? hur fan vet du att jag inte kan vårda en bil.. Öppna inte keften om du inte
vet va du snackar om....
och ps! Jag skulle aldrig köpa en bil av dig iheller...

Okej ?

Hur kan den bara varit skräp då.. Vad kollade du på ? Hur mkt man kunde ställa in på stereon?

Nej jag känner inte dig.. O med den attityden du har klarar jag mig bra utan, för det svaret du gav TS var inte det lenaste och mest positiva jag sett..

Om alla vr6:or vore skräp, skulle alla ligga på skroten. Sök på vr6 här på gorg, så ska du se att många fortf lever.. smile

Och DU, du behöver inte köpa min bil heller.
Det skulle du aldrig få, vill inte se den om en månad helt slut och med ett utseende som liknar ett knäckebröd.

Puss o kram smile

Äsch paller inte med barnungar som dig. Va ju du som börja med personangrepp väx upp för fan..

Säger du det så.. smile

Vadå väx upp, det var ju inte mitt ordförråd som tog slut efter 3 inlägg på forumet wink


1 585 Inlägg
28 januari 2009
#30
evilaudio skrev:
Jolle87 skrev:
babyblue242 skrev:

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

Sen för att svara evilaudio, Fusklagad kanske den var det kan inte jag svara på. Men alla som äger eller ägt en vr6:a vet att rost är ett mycket stort problem på dessa bilar. Beror givetvis på om man sköter bilen bra eller ej. Om jag inte har helt fel är det inte galvad plåt på dessa bilar? inte på de första vr6orna i alla fall. Jag hade första utgåvan av vr6an alltså -92år modellen. Så de är kanske bättre om man kommer upp i senare år tex. -97 osv. Men det är ingen billig bil att äga. Och ska man köpa en vr6:a var säker på att kamkedjan och andra slitagedelar är utbyta.

kamkedjan byter man ju själv, ser inte problemet me de??


har själv ägt 3st golf MK3 å de e klart att de varit liiite rost på dom men inget allvarligt.

ser man till att rostskyddsbehandla dom direkt när man köpt den så e de inga problem.

Kamkedjan kanske man byter ut själv om man är mekaniker. Inte alla som har tillgång och kunskap av att nästan riva ner hela bilen för att byta kamkedjan. Det jag tycker är dåligt också är att V.A.G säger att kamkedjan ska hålla att det inte finns någon bytesintervall på dom. Men ändå rasar alla motorer efter 15-20.000mil.

Okey ja rost finns det väll mer eller mindre på alla bilar. Men ovanligt mycket på mk3orna först och främst på bageluckan.

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#31
ErikAxelsson skrev:
Jolle87 skrev:
ErikAxelsson skrev:

Okej ?

Hur kan den bara varit skräp då.. Vad kollade du på ? Hur mkt man kunde ställa in på stereon?

Nej jag känner inte dig.. O med den attityden du har klarar jag mig bra utan, för det svaret du gav TS var inte det lenaste och mest positiva jag sett..

Om alla vr6:or vore skräp, skulle alla ligga på skroten. Sök på vr6 här på gorg, så ska du se att många fortf lever.. smile

Och DU, du behöver inte köpa min bil heller.
Det skulle du aldrig få, vill inte se den om en månad helt slut och med ett utseende som liknar ett knäckebröd.

Puss o kram smile

Äsch paller inte med barnungar som dig. Va ju du som börja med personangrepp väx upp för fan..

Säger du det så.. smile

Vadå väx upp, det var ju inte mitt ordförråd som tog slut efter 3 inlägg på forumet wink

Jag har mycket kvar att ge. Men jag slänger inte bort min tid på folk som tror dom är nått. Sånna som du hör hemma i sandlådan med hink och spade. Puss och kram nej tyvär är jag inte bög men det finns säkert nån som vill ha dig med.

16 197 Inlägg
28 januari 2009
#32
Jolle87 skrev:
evilaudio skrev:
Jolle87 skrev:

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

Sen för att svara evilaudio, Fusklagad kanske den var det kan inte jag svara på. Men alla som äger eller ägt en vr6:a vet att rost är ett mycket stort problem på dessa bilar. Beror givetvis på om man sköter bilen bra eller ej. Om jag inte har helt fel är det inte galvad plåt på dessa bilar? inte på de första vr6orna i alla fall. Jag hade första utgåvan av vr6an alltså -92år modellen. Så de är kanske bättre om man kommer upp i senare år tex. -97 osv. Men det är ingen billig bil att äga. Och ska man köpa en vr6:a var säker på att kamkedjan och andra slitagedelar är utbyta.

kamkedjan byter man ju själv, ser inte problemet me de??


har själv ägt 3st golf MK3 å de e klart att de varit liiite rost på dom men inget allvarligt.

ser man till att rostskyddsbehandla dom direkt när man köpt den så e de inga problem.

Kamkedjan kanske man byter ut själv om man är mekaniker. Inte alla som har tillgång och kunskap av att nästan riva ner hela bilen för att byta kamkedjan. Det jag tycker är dåligt också är att V.A.G säger att kamkedjan ska hålla att det inte finns någon bytesintervall på dom. Men ändå rasar alla motorer efter 15-20.000mil.

Okey ja rost finns det väll mer eller mindre på alla bilar. Men ovanligt mycket på mk3orna först och främst på bageluckan.

finns som sagt ingen intervall men me lite "suntförnuft" så kan man ju själv räkna ut att den sån sak inte håller i evigheter.. samt att man måste inte riva hela bilen för att byta den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#33
evilaudio skrev:
Jolle87 skrev:
evilaudio skrev:

kamkedjan byter man ju själv, ser inte problemet me de??


har själv ägt 3st golf MK3 å de e klart att de varit liiite rost på dom men inget allvarligt.

ser man till att rostskyddsbehandla dom direkt när man köpt den så e de inga problem.

Kamkedjan kanske man byter ut själv om man är mekaniker. Inte alla som har tillgång och kunskap av att nästan riva ner hela bilen för att byta kamkedjan. Det jag tycker är dåligt också är att V.A.G säger att kamkedjan ska hålla att det inte finns någon bytesintervall på dom. Men ändå rasar alla motorer efter 15-20.000mil.

Okey ja rost finns det väll mer eller mindre på alla bilar. Men ovanligt mycket på mk3orna först och främst på bageluckan.

finns som sagt ingen intervall men me lite "suntförnuft" så kan man ju själv räkna ut att den sån sak inte håller i evigheter.. samt att man måste inte riva hela bilen för att byta den.

Ja men att glidskenorna ska slitas ut redan efter 10.000mil är ju ett täcken på att det är dåligt konstruerat tycker jag i alla fall. De flesta bilar som har kamkedjor brukar klara sig långt över 30.000mil utan att byta ut dem. Sen finns det ju undantag på alla bilar. Det finns vr6or som har rullat 25.000mil och till och med ännu mera utan att de har bytt glidskenorna. Det beror som sagt på vem som ägt och kört bilen. Men 99 % av vr6orna är ungdoms körda och väldigt hårt körda.
Nej men du måste riva ner hela fronten samt ner med växellåda och riva ner hela toppen nästan. Det är inget litet jobb V.A.G.  tar ju närmare 40.000kr för att byta glidskenor osv. Privat kanske man kan komma under 15.000kr med lite tur. Det är mycket pengar därför bör man vara säkert på att de har bytt det.

356 Inlägg
28 januari 2009
#34
Jolle87 skrev:
babyblue242 skrev:
Jolle87 skrev:
Allt jag kan säga är KÖPT INTE EN VR6:a jävla skit bil. Sämsta bilen jag ägt iallafall...
, och att hela bilen är byggd av plast är en annan sak. Sen rostar dom sönder också..

Hela bilen är byggd av plast men rostar sönder ändå?
Kan någon ge mig en lektion i hur man lagar rost i plast??

Ja hela inredningen är byggd av plast. Och sen vad karossen är byggd på vetifan.

Sen för att svara evilaudio, Fusklagad kanske den var det kan inte jag svara på. Men alla som äger eller ägt en vr6:a vet att rost är ett mycket stort problem på dessa bilar. Beror givetvis på om man sköter bilen bra eller ej. Om jag inte har helt fel är det inte galvad plåt på dessa bilar? inte på de första vr6orna i alla fall. Jag hade första utgåvan av vr6an alltså -92år modellen. Så de är kanske bättre om man kommer upp i senare år tex. -97 osv. Men det är ingen billig bil att äga. Och ska man köpa en vr6:a var säker på att kamkedjan och andra slitagedelar är utbyta.

Sen så behöver du ju inte skrämma bort andra att köpa en VR6a bara för att du köpte dig ett lik..

Men om jag ska svara trådägaren så var min förra en bil en vr6a. Se till att kamkedjorna/kamkedjan är bytt, kolla så att ABS:en funkar, kolla elhissarna och framförallt rosten.
Ett annat tips är att bli medlem på vr6.nu, det dom inte vet om vr6or är inte värt att veta!

385 Inlägg
28 januari 2009
#35
Mina erfarenheter av Vr6 är att de väldigt ofta läcker olja! Det är mer regel än undantag. Sen att det är dyrt att byta kamkedjan är visst redan nämnt, även fast man tycker att en kamkedja ska hålla betydligt längre än 15 000 mil... Kass motorkonstruktion kanske? Men ljudet är ju en upplevelse iaf smile
Och rosten är väl inte lönt att nämna på en ~15 år gammal bil, då e ju de flesta rostiga. Dock så är ju Golf 3:orna kända för att rosta på bakluckan.
Det finns många sönderkörda lik där ute, så titta noga innan du köper nån!

356 Inlägg
28 januari 2009
#36
Jolle87 skrev:
evilaudio skrev:
Jolle87 skrev:
Kamkedjan kanske man byter ut själv om man är mekaniker. Inte alla som har tillgång och kunskap av att nästan riva ner hela bilen för att byta kamkedjan. Det jag tycker är dåligt också är att V.A.G säger att kamkedjan ska hålla att det inte finns någon bytesintervall på dom. Men ändå rasar alla motorer efter 15-20.000mil.

Okey ja rost finns det väll mer eller mindre på alla bilar. Men ovanligt mycket på mk3orna först och främst på bageluckan.

finns som sagt ingen intervall men me lite "suntförnuft" så kan man ju själv räkna ut att den sån sak inte håller i evigheter.. samt att man måste inte riva hela bilen för att byta den.

Ja men att glidskenorna ska slitas ut redan efter 10.000mil är ju ett täcken på att det är dåligt konstruerat tycker jag i alla fall. De flesta bilar som har kamkedjor brukar klara sig långt över 30.000mil utan att byta ut dem. Sen finns det ju undantag på alla bilar. Det finns vr6or som har rullat 25.000mil och till och med ännu mera utan att de har bytt glidskenorna. Det beror som sagt på vem som ägt och kört bilen. Men 99 % av vr6orna är ungdoms körda och väldigt hårt körda.
Nej men du måste riva ner hela fronten samt ner med växellåda och riva ner hela toppen nästan. Det är inget litet jobb V.A.G.  tar ju närmare 40.000kr för att byta glidskenor osv. Privat kanske man kan komma under 15.000kr med lite tur. Det är mycket pengar därför bör man vara säkert på att de har bytt det.

Vad fan snackar du om ? 40000 för att byta glidskenor ? 15000 privat ? Isf är det skojarföretag där du bor + att du har snikna polare.
Ner med lådan, kopplingen och bröstplåtarna, lossa på fronten, ta bort ventilkåpan, termostathus sen är du i princip där! Du behöver inte riva toppen.
Senast redigerat av bjoorniiee (28 januari 2009)

517 Inlägg
28 januari 2009
#37
Jolle87 skrev:
ErikAxelsson skrev:
Jolle87 skrev:

Äsch paller inte med barnungar som dig. Va ju du som börja med personangrepp väx upp för fan..

Säger du det så.. smile

Vadå väx upp, det var ju inte mitt ordförråd som tog slut efter 3 inlägg på forumet wink

Jag har mycket kvar att ge. Men jag slänger inte bort min tid på folk som tror dom är nått. Sånna som du hör hemma i sandlådan med hink och spade. Puss och kram nej tyvär är jag inte bög men det finns säkert nån som vill ha dig med.

Hur menar du nu ? big_smile


1 585 Inlägg
28 januari 2009
#38
Jag försöker inte skrämma bort han från att köpa en vr6:a försöker bara ge han tips. Kanske skrev lite för aggresivt när jag skrev det. Men vad jag vet är det väldigt många som har råkat ut för samma sak som jag har gjort. Efter att ha läst mycket på vr6.nu vilket jag kan tipsa trådskapern om så förstår man att det finns allvarliga brister på dessa bilarna. Men när dom går som dom ska är det en bra bil. Därför gäller det att man kollar upp dessa bilarna väldigt noga innan man slår till. Är det ett par brister på en bil leta vidare finns ganska många vr6or på blocket. Och om personen säger att han har bytat kamkedjorna själv och inte har ett kvitto gå inte på det. Då kan du räkna med att dom inte är utbytta.  Nu får nån annan fortsätta att ge han råd och tips. Men tror redan han vet allt. Som sakt www.vr6.nu där finner du alla svar.

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#39
bjoorniiee skrev:
Jolle87 skrev:
evilaudio skrev:
finns som sagt ingen intervall men me lite "suntförnuft" så kan man ju själv räkna ut att den sån sak inte håller i evigheter.. samt att man måste inte riva hela bilen för att byta den.

Ja men att glidskenorna ska slitas ut redan efter 10.000mil är ju ett täcken på att det är dåligt konstruerat tycker jag i alla fall. De flesta bilar som har kamkedjor brukar klara sig långt över 30.000mil utan att byta ut dem. Sen finns det ju undantag på alla bilar. Det finns vr6or som har rullat 25.000mil och till och med ännu mera utan att de har bytt glidskenorna. Det beror som sagt på vem som ägt och kört bilen. Men 99 % av vr6orna är ungdoms körda och väldigt hårt körda.
Nej men du måste riva ner hela fronten samt ner med växellåda och riva ner hela toppen nästan. Det är inget litet jobb V.A.G.  tar ju närmare 40.000kr för att byta glidskenor osv. Privat kanske man kan komma under 15.000kr med lite tur. Det är mycket pengar därför bör man vara säkert på att de har bytt det.

Vad fan snackar du om ? 40000 för att byta glidskenor ? 15000 privat ? Isf är det skojarföretag där du bor + att du har snikna polare.
Ner med lådan, kopplingen och bröstplåtarna, lossa på fronten, ta bort ventilkåpan, termostathus sen är du i princip där! Du behöver inte riva toppen.

Ja V.A.G tar närmare 40.000kr för reperationen men då har man kvitto och garanti på att det är gjort. Billigaste jag hittade på vr6.nu efter en förfrågning va 12.000kr med allt matrial. Men då får man ingen garanti eller kvitto. Dock va det med ny toplockspacking osv. Men när man ändå rivit ner allt kan man ju passa på att byta ut alla packingar koppling osv.
Senast redigerat av Jolle87 (28 januari 2009)

Bil och MC guru
272 Inlägg
28 januari 2009
#40
Visst finns det VR6:or som haft utslitna glidskenor eller så efter 15000 mil...men de har ofta "missats" några servicar på dom bilarna eller så har servicen varit gjord med "long life" olja vilket inte heller fungerar så bra...men är detta bytt så är det ju en klar fördel. Kör man ett oljebyte med kvalitetsolja var 1000mil efter det så håller det länge! Det finns ju en orsak att en del bilar går sönder efter 15 000 mil och andra håller i 30 000mil...jag har haft 8st VR6:or privat...ja, ni läste rätt...eftersom jag dessutom har en V.A.G verkstad så tycker jag mej ha ganska bra koll på dessa bilar. Å jag tycker det e en bra och kul bil för lite pengar....

Vr6an rostar inte mer än någon annan Golf 3:a....men visst är det så att bagageluckan och skärmkanterna är ett problem...men inte olösbart på något sätt, en framskärm kostar 700kr/st och en bakskärmskant kostar 250kr/st om man inte gör en egen. Oftast är det skärmbreddarna som samlar på fukten och därigenom gör att rosten frodas. Men det finns många välvårdade exemplar som varit rostskyddsbehandlade och därför har klarat rosten bättre än genomsnittet.

Va det beträffar plasten...ja, inredningen är i plast...det är helt sant...men det va länge sedan jag skruvade i nån bil som inredningen inte var i plast....Mina Evo har plast inredning...Mina Audis har plast inredning....ja, ni fattar säkert....

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se


Sök