Visst finns det VR6:or som haft utslitna glidskenor eller så efter 15000 mil...men de har ofta "missats" några servicar på dom bilarna eller så har servicen varit gjord med "long life" olja vilket inte heller fungerar så bra...men är detta bytt så är det ju en klar fördel. Kör man ett oljebyte med kvalitetsolja var 1000mil efter det så håller det länge! Det finns ju en orsak att en del bilar går sönder efter 15 000 mil och andra håller i 30 000mil...jag har haft 8st VR6:or privat...ja, ni läste rätt...eftersom jag dessutom har en V.A.G verkstad så tycker jag mej ha ganska bra koll på dessa bilar. Å jag tycker det e en bra och kul bil för lite pengar....
Vr6an rostar inte mer än någon annan Golf 3:a....men visst är det så att bagageluckan och skärmkanterna är ett problem...men inte olösbart på något sätt, en framskärm kostar 700kr/st och en bakskärmskant kostar 250kr/st om man inte gör en egen. Oftast är det skärmbreddarna som samlar på fukten och därigenom gör att rosten frodas. Men det finns många välvårdade exemplar som varit rostskyddsbehandlade och därför har klarat rosten bättre än genomsnittet.
Va det beträffar plasten...ja, inredningen är i plast...det är helt sant...men det va länge sedan jag skruvade i nån bil som inredningen inte var i plast....Mina Evo har plast inredning...Mina Audis har plast inredning....ja, ni fattar säkert....