3208
Sök

bmw 750ia v12

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 januari 2009
#21
***********************
Det skev jag i ett annat tillfälet när någon frågade om 750 E38 och då svarade jag:
**********************
Hej alla!
Mycket prat och berömdelsen  för E38 750 V12.
Det största problem med en sådan är att när man kör en 750 E38 är att det finns inget annat bil efteråt.
Det finns olika 750 modeler med olika utrysning.
Utrysning listan är mycket stor därmed högre pris som ny bil. min 96 kostade då: 1.070.000:- och köpte den för 100.000:- för 3 år sen.
Jag kan bekräffta att det är en riktig lyxbil som är mycket imponerande, en kör glädje, en säker bil som man kan lita på.
När man kör en 750, man lätt tror att hastighetskyltar är enbart till dom som inte har körkort, det jag menar är att det är mycket lätt att överstrida regler med hastigheter
När det gäller kostnader, det är exakt samma som en v70 t5 men mycket stor skillnad på rätt mycket. Jag vill inte smuts kasta volvo, det är också en bra bil för dom som tycker om volvo, det finns säkert bra saker också på volvoer med det känner jag inte till därmed inte kan utrycka mig om den men min son (Fransman) på garaget hade en v70 t5 och kunde göra ett jämförelse.
De ända kostnader som jag har haft på min är att fyla på olja då och då och en service 1
Försäkring, det berör på var ni bor och antal körda mil per år då det kan varierar.
Den V12a som finns i E38 är en uppgraderade motor från E32 med bättre ekonomin, mindre bensin, mycket bättre prestanda och kvalitet än E32 därmed mycket mindre problemer.
Det finns olika priser på dessa bilar, varför? jo , som jag sa innan, det finns olika modeler E38 och olika utrysningen men man kan hitta en mycket bra och väl utrystade 750 för ca 80-90.000:- och då har man någonting mellan händerna att leka med.
Vad ska man titta på när man vill köpa en sådan?
Att det inte finns någon oljeläckag under bilen, rost runt om bilen, att allting fungerar som det ska, att motor inte vibrerar när den är på så att man även kan sätta på en cigarett mitt på motor att den ska inte ens vibrerar, att motor går tyst, så tyst att man kan undrar om den år på, att AC fungerar och lite mer.
Det största problemet på E38 är fel på pixlar men det finns företag som kan fixa det, tyvär det kosta lite pengar.
Jag körde till Frankrike semester 560mil och hade inga rå ägg under gaspedalen, i Tyskland var jag sällan under 240-250, körde runt i Frankrike, och hade en snitt när jag kom tillbaka hem på 1,2l per mil
Det är flera som pratar om den 740, det är också en mycket bra bil men för mig, den går inte att jämföra med 750, det är som dag och natt.
Du kan även hitta olika svar på (www.autopower.se) där är jag också medlem på den BMW sajt.
MVH:
Senast redigerat av alain (28 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org


Sök