2591
Sök

huvudenhet?! Alpine 9855 lr 9853?

159 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
vilken av dessa huvudenheter e mest prisvärd??  nån som har någon av dem??  lr har ni nåt annant förslag på bra/ prisvärd huvudenhe?? för max 5000:-

9855 har jag hittat för 4500:-
9853 har jag hittat för 3500:-
Senast redigerat av rosaelefjant (18 mars 2006)

Administratör
2 978 Inlägg
18 mars 2006
9855an är väll en av dom bästa på marknaden så det borde ju inte gå fel om du köper en sån.

En kopp av den svarta såsen...

159 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
oki, låter nice big_smile e faktiskt inne på en sån wink wink

859 Inlägg
18 mars 2006
9853an kan samma saker, men har en lite enklare display, ingen fjärr och 2 volt på lågnivån.

/Theo

159 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Theo skrev:
9853an kan samma saker, men har en lite enklare display, ingen fjärr och 2 volt på lågnivån.

/Theo

oki?! fjäären e jag med på, displayen oxå, men vad e det för skillnad på lågnivån då?  skillnaden med 2v och 4v???       9853 e ju faktiskt nästan 1000:- billigare  kanske den är ett "bättre köp" då?  ska ju inte direkt tävla å grejsa, bara ha å lyssna på big_smile

859 Inlägg
18 mars 2006
rosaelefjant skrev:
Theo skrev:

/Theo

oki?! fjäären e jag med på, displayen oxå, men vad e det för skillnad på lågnivån då?  skillnaden med 2v och 4v???       9853 e ju faktiskt nästan 1000:- billigare  kanske den är ett "bättre köp" då?  ska ju inte direkt tävla å grejsa, bara ha å lyssna på big_smile

2 volt räcker bra. Skillnade mellan 2och 4 är oftast grymt liten...

159 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
thnx Theo, isf bir det nog en 9853 big_smile

54 Inlägg
23 mars 2006
Ett annat tips om du inte vill ha en "värsting" så har du alpines 9847 som ser ut som en gammal cd stereo men har ett kanon ljud...

Inga dyra extra saker utan bara klart å rent ljud.

Kostar typ 3000 om de inte har sänkt priset mer.

http://www.ljudshopen.se/ rekomenderade mig den när jag skulle köpa stereo.

Mvh lars

Fort fortare fortast....

859 Inlägg
23 mars 2006
Hedningen skrev:
Ett annat tips om du inte vill ha en "värsting" så har du alpines 9847 som ser ut som en gammal cd stereo men har ett kanon ljud...

Mvh lars

Har man ingen nytta av tidskomp, inbyggda filter och en bra EQ så är det helt klart en av de bättre spelarna för pengarna.

MVH Theo

159 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Theo skrev:
Hedningen skrev:

Mvh lars

Har man ingen nytta av tidskomp, inbyggda filter och en bra EQ så är det helt klart en av de bättre spelarna för pengarna.

MVH Theo

hur är pionneer 8600 jämfört med Alpinarna, de dyrare versionerna  9855 och 9853???

859 Inlägg
25 mars 2006
rosaelefjant skrev:
Theo skrev:
Hedningen skrev:

Mvh lars

MVH Theo

hur är pionneer 8600 jämfört med Alpinarna, de dyrare versionerna  9855 och 9853???

Väldigt jämförbara... Ungefär samma funktioner, men jag tycker Alpine är stråt vassare, men det tycker inte alla.

MVH Theo

159 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
Theo skrev:
rosaelefjant skrev:
Theo skrev:

MVH Theo

Väldigt jämförbara... Ungefär samma funktioner, men jag tycker Alpine är stråt vassare, men det tycker inte alla.

MVH Theo

Har hittat pionner 9600 för cirkus 500:- mer en Alpine 9855 nu, e det värt den extra slanten??

Supraman
2 300 Inlägg
10 april 2006
Kör på alpine.
Har 9855 själv och det är den bästa spelaren jag har upplevt hittils.
Alpine brukar alltid ligga ett steg före dom övriga tillverkarna.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

159 Inlägg
27 april 2006
Trådstartare
rosaelefjant skrev:
vilken av dessa huvudenheter e mest prisvärd??  nån som har någon av dem??  lr har ni nåt annant förslag på bra/ prisvärd huvudenhe?? för max 5000:-

9855 har jag hittat för 4500:-
9853 har jag hittat för 3500:-

måpste ju lägga till pioneer p88   (4600:-)

tror ni om den??

372 Inlägg
28 april 2006
Jag hade valt 9855 för ljudets skull eller Pioneer p88 om jag vill ha mycket inställningsmöjligheter.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

859 Inlägg
28 april 2006
octan skrev:
Jag hade valt 9855 för ljudets skull eller Pioneer p88 om jag vill ha mycket inställningsmöjligheter.

Beror ju helt på vad man har för grejjer...

Själv kan jag inte använda en Pioneer, för filtren i den passar ju bara dom som kör tvåvägsframsystem. Grymt bra CD om man kör tvåvägs dock!

MVH Theo

159 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
Theo skrev:
octan skrev:

Själv kan jag inte använda en Pioneer, för filtren i den passar ju bara dom som kör tvåvägsframsystem. Grymt bra CD om man kör tvåvägs dock!

MVH Theo

det e bra wink jag har tvåvägs Mb Qyart, så  med andra ortd passar den mig perfa??  big_smile

859 Inlägg
28 april 2006
rosaelefjant skrev:
Theo skrev:
octan skrev:

MVH Theo

det e bra wink jag har tvåvägs Mb Qyart, så  med andra ortd passar den mig perfa??  big_smile

Beror ju såklart även på vad du har att driva hogtalarna med. En slutstegskanal per högtalare i ditt tvåvägskitt skall du ha om du skall kunna använda apparaten som den är tänkt.

MVH Theo

159 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
Theo skrev:
rosaelefjant skrev:
Theo skrev:

MVH Theo

Beror ju såklart även på vad du har att driva hogtalarna med. En slutstegskanal per högtalare i ditt tvåvägskitt skall du ha om du skall kunna använda apparaten som den är tänkt.

MVH Theo

hehe, oki, du menar alltså att jag skulle haft ett 4 kanals steg? har just nu ett dls ra20 big_smile

915 Inlägg
29 april 2006
Jag hade en 9855r och den fungerade klockrent, allt man kan begära och lite till! Nu vet jag inte vad skillnaderna är men ska du köpa så är det ju likabra att lägga till lite extra kr så vet du att du har _teh shit_ smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Sök