så, nu har det inte varit mycke updates på sista tiden
men nu kommer en liten update!
Har fått knackat i kamlagrena monterat veven med nya fina ramlager
Och här är boven som stoppar hela bygget
hur ska jag få i kolvarna? oljeringarna är soppas smala så dom smiter imellan blocket och kolvringskomressorn
ingen som har något knep dom kan dela med sig om?
Och sen har jag äntligen bestämt mig om vad jag skall ha för delar i turbo motorn
H-profilsstakar från Lgspeed
orginal kolvar
portad 531 topp, har dock ingen aning om vad jag ska ha för kam
Specialförstärkt toppackning med skärkant från Kgtrimning
turbo blir eventuellt en KKK K27
hemmasmidd eller kina grenrör med kopparpackning.
motorn är tänkt att den ska leverera runt 400-450hk. blir inte besviken om det blir strax över 300 heller
sen vad jag skaha för delar runt om kring motorn vet jag inyte än. motorn kommer styras av MegaSquirt iaf.
Mvh rander