3498
Sök

turbo konventera vr6 motor 2.9L

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 mars 2012
#21
tobby89 skrev:
vexel lådan pallar väll lite mer krut ?

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.


2 656 Inlägg
26 mars 2012
#23
Eddy skrev:
tobby89 skrev:
vexel lådan pallar väll lite mer krut ?

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan


54 Inlägg
26 mars 2012
#24
okay okay och dom är tåligare då smile


54 Inlägg
26 mars 2012
#25
vad är 02 lådor för gejor då vad är skilnaden ??


Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 mars 2012
#26
ekelund88 skrev:
Eddy skrev:
tobby89 skrev:
vexel lådan pallar väll lite mer krut ?

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

När jag spånade motorprojekt så kollade jag på syncron. kommer ihåg en snubbe som körde en med 450hk och rasade ganska snabbt.


2 656 Inlägg
26 mars 2012
#27
Eddy skrev:
ekelund88 skrev:
Eddy skrev:

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

När jag spånade motorprojekt så kollade jag på syncron. kommer ihåg en snubbe som körde en med 450hk och rasade ganska snabbt.

jaså finns ju nån snubbe med runt 500 på vr6.nu som kört så i 2 år ? så e nog lite hur man startar då varvstoppstarter knäcker nog alla lådor tex


181 Inlägg
26 mars 2012
#28
Det handlar ju mycket om att man dels behöver backa tändningen lite, för överladdning, antingen i originalsprutet med ett turbochip eller genom att skaffa ett eftermarknadssystem. Sedan gäller det också att man får tillräckligt med bränsle och upprätthåller bra blandning både vid laddtryck och på cruise och låga varv så bilen blir körbar.

Jag har gjort ett par program till folk som laddar 0,8-1 bar och det verkar hålla bra. Gjorde tex några i Norge för snart två år sedan.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 mars 2012
#29
ekelund88 skrev:
Eddy skrev:
ekelund88 skrev:

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

När jag spånade motorprojekt så kollade jag på syncron. kommer ihåg en snubbe som körde en med 450hk och rasade ganska snabbt.

jaså finns ju nån snubbe med runt 500 på vr6.nu som kört så i 2 år ? så e nog lite hur man startar då varvstoppstarter knäcker nog alla lådor tex

Kan tänka mig att dem har förstärkta växellådor. Såg en vr6TT med 600 hästar på dragstrip förra sommaren så man kan om man vill.


33 Inlägg
13 juli 2012
#30
02a lådan som sitter i vr6:orna håller med diff för ca 400hk sen är det drp låda från en nyare golf v6  som gäller



Sök