Inget funkar om det inte mappats ordentligt. Medans det som mappats ordentligt kan funka långt över det laddtrycket.
Givetvis finns det ju fler faktorer som spelar in,men just mappningen är A och O om man inte vill bränna tex kolvringarna vid första provkörningen eller liknande.
Hur just VR6 är att T-konvertera vet jag inte,men prova gärna länken som postats samt även google.
Inget funkar om det inte mappats ordentligt. Medans det som mappats ordentligt kan funka långt över det laddtrycket.
Givetvis finns det ju fler faktorer som spelar in,men just mappningen är A och O om man inte vill bränna tex kolvringarna vid första provkörningen eller liknande.
Hur just VR6 är att T-konvertera vet jag inte,men prova gärna länken som postats samt även google.
givetvis ska den mappas om och mer därtill. vill bara veta hur mycket man kan ladda inom ett säkert område så inte det blir ett hål i blocket ett liknande
Inget funkar om det inte mappats ordentligt. Medans det som mappats ordentligt kan funka långt över det laddtrycket.
Givetvis finns det ju fler faktorer som spelar in,men just mappningen är A och O om man inte vill bränna tex kolvringarna vid första provkörningen eller liknande.
Hur just VR6 är att T-konvertera vet jag inte,men prova gärna länken som postats samt även google.
givetvis ska den mappas om och mer därtill. vill bara veta hur mycket man kan ladda inom ett säkert område så inte det blir ett hål i blocket ett liknande
1.2Bar på orginal komp + E85 just nu klarar säkert mer...
0.4-0.5 är bara förspel på VR-6
med en 2mm komp platta så kan du ladda 1.5+ på 95-oktan med standard grejjer och få ut 4-500hk utan problem...
Inget funkar om det inte mappats ordentligt. Medans det som mappats ordentligt kan funka långt över det laddtrycket.
Givetvis finns det ju fler faktorer som spelar in,men just mappningen är A och O om man inte vill bränna tex kolvringarna vid första provkörningen eller liknande.
Hur just VR6 är att T-konvertera vet jag inte,men prova gärna länken som postats samt även google.
givetvis ska den mappas om och mer därtill. vill bara veta hur mycket man kan ladda inom ett säkert område så inte det blir ett hål i blocket ett liknande
1.2Bar på orginal komp + E85 just nu klarar säkert mer...
0.4-0.5 är bara förspel på VR-6
med en 2mm komp platta så kan du ladda 1.5+ på 95-oktan med standard grejjer och få ut 4-500hk utan problem...
Inget funkar om det inte mappats ordentligt. Medans det som mappats ordentligt kan funka långt över det laddtrycket.
Givetvis finns det ju fler faktorer som spelar in,men just mappningen är A och O om man inte vill bränna tex kolvringarna vid första provkörningen eller liknande.
Hur just VR6 är att T-konvertera vet jag inte,men prova gärna länken som postats samt även google.
givetvis ska den mappas om och mer därtill. vill bara veta hur mycket man kan ladda inom ett säkert område så inte det blir ett hål i blocket ett liknande
1.2Bar på orginal komp + E85 just nu klarar säkert mer...
0.4-0.5 är bara förspel på VR-6
med en 2mm komp platta så kan du ladda 1.5+ på 95-oktan med standard grejjer och få ut 4-500hk utan problem...
Öhh VA?! Jag är ingen VW kännare/expert,men det låter helt sjukt i mina öron att det går att göra på org grejerna. Sitter det smidda kolvar och liknande i dom motorerna original som orkar med den ökade påfrestningen och värmen? Iofs så blir det väl inte samma värme utveckling från E85,men ändå - 1,5bar är väldigt mycket för merparten av alla sugmotorers org delar som inte är smidda dvs.
Berätta gärna lite mer om ditt motor koncept=).*blev ju nyfiken nu*
Öhh VA?! Jag är ingen VW kännare/expert,men det låter helt sjukt i mina öron att det går att göra på org grejerna. Sitter det smidda kolvar och liknande i dom motorerna original som orkar med den ökade påfrestningen och värmen? Iofs så blir det väl inte samma värme utveckling från E85,men ändå - 1,5bar är väldigt mycket för merparten av alla sugmotorers org delar som inte är smidda dvs.
Berätta gärna lite mer om ditt motor koncept=).*blev ju nyfiken nu*
VR-6 är från början designad för att vara en diesel men man la ner det i sita stund och gick på bensin istället med andra ord är det diesel grejjer i motorn (stakar/kolvar) så det är hållbart... kolvar klarar 500hk om man kompsänker, stakarna går väll upp runt 450-470hk...
aldrig hört talas om någon som slängt i "smidda" grejjer innan 400whp bara headspacer/ic och rejäl dp...
mitt motorkoncept? Starkt gnista Massa Sprit Massa ladd
kolla dock inte för mkt på min setup då den är väldigt "på gränsen" väntar på headspacer just nu så kan man känna sig säkrare + plocka mer hk....
Öhh VA?! Jag är ingen VW kännare/expert,men det låter helt sjukt i mina öron att det går att göra på org grejerna. Sitter det smidda kolvar och liknande i dom motorerna original som orkar med den ökade påfrestningen och värmen? Iofs så blir det väl inte samma värme utveckling från E85,men ändå - 1,5bar är väldigt mycket för merparten av alla sugmotorers org delar som inte är smidda dvs.
Berätta gärna lite mer om ditt motor koncept=).*blev ju nyfiken nu*
VR-6 är från början designad för att vara en diesel men man la ner det i sita stund och gick på bensin istället med andra ord är det diesel grejjer i motorn (stakar/kolvar) så det är hållbart... kolvar klarar 500hk om man kompsänker, stakarna går väll upp runt 450-470hk...
aldrig hört talas om någon som slängt i "smidda" grejjer innan 400whp bara headspacer/ic och rejäl dp...
mitt motorkoncept? Starkt gnista Massa Sprit Massa ladd
kolla dock inte för mkt på min setup då den är väldigt "på gränsen" väntar på headspacer just nu så kan man känna sig säkrare + plocka mer hk....
okej. vart kan man hitta headspacer? lika bra att få dit det oxå när man ändå ska greja.
bra priser leveransen kan dock skilja mycket, allt från 1vecka till 3månader om man har otur...men nu har dom på lager och dom trodde det skulle ta 1.5vecka (beställde i fredags)...
Det går bra att ladda på lite mer på VR6 motorerna bara man ser till att köra med lite snällare tändning. Jag har tex mappat en VR6 Turbo i Norge på distans, där man laddar närmare 1 bar. Har då backat tändningen och anpassat bränslemappar för att både leverera tillräckligt med bränsle vid laddtryck men även för att gå fint innan man får laddtryck. Har för mig man hade 315cc spridare på denna.
VR-6 är från början designad för att vara en diesel men man la ner det i sita stund och gick på bensin istället med andra ord är det diesel grejjer i motorn (stakar/kolvar) så det är hållbart...
Om du ens hade kikat på en Dieselkolv så förstår du att det knappast är samma kolvar. Vevstakar lär ju inte vara samma heller men det kan mycket väl vara så att veven och motorblocket är i "dieselklass" och det är ju inte fel. Det borgar ju för stadiga saker.
tjenare jag har en vr6 som har 315 spridare och är mappad på e85 funedrar då om man kan köra i en lite snurra i den utan komp sänknign har jag fatta rätt eller måste man komp sänka domma vr6orna andå? mvh kolla min vr6a
tjenare jag har en vr6 som har 315 spridare och är mappad på e85 funedrar då om man kan köra i en lite snurra i den utan komp sänknign har jag fatta rätt eller måste man komp sänka domma vr6orna andå? mvh kolla min vr6a
Jo en liten snurra är alltid kul. Dock skulle jag nog inte ladda över 0.6 bar utan sänkning. En vr6 topp är jävligt dålig som den är. Dock är 0.6 bar tillräckligt för att verkligen få ut krafter. Frågan är då egentligen om du är okej med att växellådan ligger i riskzonen för ras.