3628
Sök

Golf 2 GTI 16v -88 (KR)

22 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
#1
Hej.


Har problem med vattencirkulationen i min golf.

Lite info :

Vattenpump bytt i somras

Termostat bytt igår

Körde av fläktremmen för 2 månader sen, fick igång den för 3 dagar sen.

Någon som vet vad det kan bero på ? Kan vattenpumpen bara gå sönder om bilen står still en längre tid? (Det har varit minusgrader under tiden)
Senast redigerat av WayMan (7 februari 2009)

107 Inlägg
2 mars 2009
#2
HUr har du kommit fram till att du har problem med vattencirkulationen?

hej
291 Inlägg
2 mars 2009
#3
_GhostDriver_ skrev:
HUr har du kommit fram till att du har problem med vattencirkulationen?
ingen värme? smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

22 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#4
Jag är inte 100% säker med det, men jag har värme, den blir väldigt varm men den kokar inte,, och nu har den börjat ta kylarvatten med. Dock är det ingen vit smörja i oljan,

107 Inlägg
2 mars 2009
#5
Kolla längst ned på kylarens framkant. väldigt utsatt ställe för stenskott. Hade en jätte liten läcka där som gjorde att min steg i temp. Åtgärdade det med kylartätning från mekonomen. Det är en liten konservburk med någon sörja och några kulor i. Mycket bra enligt mig. Du kan ju slå i en sån eftersom bilen tar kylar vatten. Har du kontrollerat så elfläkten fungerar om det finns någon? Startar den när motorn blir varm? Står du framför bilen så sitter den givaren på kylarens bakkant. en ny kostar i så fall 100-200kr
Är expandtionskärlet rent eller har den en brun färg på insidan? är den brun så spola ur hela systemet med rent vatten. ta trädgårdsslangen. häll sedan i rätt blandning vatten/glykol och prova en kylartätning om den tar vatten. hoppas det löser sig

22 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#6
Tack för hjlälpen ska kolla alla dessa punkter du sa, för det känns som om att det kan vara något sånt. för jag har bytt termostat å allt, vattnet va redigt smutsigt när ja bytte termostaten. Och fläkten fungerar som den ska, motorn startar alltid, oavsett väder & Temp. :smile

Tack ännu en gång, hör av mig så fort jag kollat dessa punkter.


Sök