3971
Sök

Världens vackraste bil utsedd: Citroën DS

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 februari 2009
#21
Entligen! en Fransk bil utsedd som varkrast bil.
Som Fransman kan jag säga att jag ha haft 4 st DS och 2st ID på 70 tal. min sista var en DS 23 injektion elektronic, en pärla.
Det finns 2 sorter av samma karossen, DS och ID. DS är den halv automatik som man starta med växelspak och växla utan kopplingspedalen och ID som är manuel.
Ofta i Sverige kalla man ID för DS med det finns inget äkta DS som har manuel växel med kopplingspedaler
ID och DS var dom första bilar som hade hel ljus som styrde med ratten och första bilar med hydrolisk system
När man fick punka, man kunde ändå köra med 3 hjul till nästa verkstad utan problem.
Senast redigerat av alain (14 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

V10
14 februari 2009
#22
Att ens idioten/idioterna som utsåg denna till världens vackraste bil har nåt att säga till om? Vart fan är den där skithögen vacker? Nej, ge mig spypåsen...

Hela listan är skräp och väldigt oseriös!!

1 134 Inlägg
15 februari 2009
#24
Paddan är ball big_smile Var det 14 gånger jag fick byta startmotor på min roll

Min bil kom bara sjua sad

1 134 Inlägg
15 februari 2009
#25
V10 skrev:
Att ens idioten/idioterna som utsåg denna till världens vackraste bil har nåt att säga till om? Vart fan är den där skithögen vacker? Nej, ge mig spypåsen...

Hela listan är skräp och väldigt oseriös!!
Nu blir man nyfiken tongue Vilka bilar skulle ha varit där istället tycker du big_smile

TACS Medlem
457 Inlägg
15 februari 2009
#26
Vilken som helst av dessa kickar ju ut de andra ...

Mercedes Benz W196, -56
Alfa Romeo 8C Competizione, -07
Cunningham C7 (Concept,) -01
Jaguar XJ220 (Protytype), -88
Aston Martin DBS, -08
Chevrolet Corvette Stingray, -76

Dessa modefjantar och designers, de ska ju alltid ta nåt oväntat och/eller ovanligt dramatiskt. Varför inte bara lista de bilar som är genuint fina, det även utan att vara provocerande m.m. ... ....

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 februari 2009
#27
Kan gå med på att nästan alla är med på listan förutom Lotusbilarna. Jag saknar Porsche 356 Speedster och Mercedes 300SL "Gullwing". Den senaste skulle ha legat i topp enligt mig...

Undrar vilka länder som var med och gjorde den listan...
Bara ett exempel: Om man ser på något topp 10-program på typ Discovery om bilar och det är britter med, så är det 99 gånger av 100 som dom väljer någon av deras egna modeller, helst E-Type. Visst, den är snygg och absolut tidlös.. Men det finns vackrare bilar.

Samma med t.ex Italienare eller Fransmän. Mycket patriotiskt folk. Inget illa ment Alain. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 134 Inlägg
15 februari 2009
#28
Irmscher Vectra skrev:
Kan gå med på att nästan alla är med på listan förutom Lotusbilarna. Jag saknar Porsche 356 Speedster och Mercedes 300SL "Gullwing". Den senaste skulle ha legat i topp enligt mig...

Undrar vilka länder som var med och gjorde den listan...
Bara ett exempel: Om man ser på något topp 10-program på typ Discovery om bilar och det är britter med, så är det 99 gånger av 100 som dom väljer någon av deras egna modeller, helst E-Type. Visst, den är snygg och absolut tidlös.. Men det finns vackrare bilar.

Samma med t.ex Italienare eller Fransmän. Mycket patriotiskt folk. Inget illa ment Alain. smile
Hehe precis så är det smile Man tycker oftast om sin "egna" bilar (bilar från det landet man bor i)

Fast det finns bilar som skulle ha tagit alla platser på listan. Franska 30-tals bilar/karosser (Bugatti, Delage, Delahaye, Hispano-Suiza, Ligier mm) Många av dessa fordon ska inte räknas som bilar utan som rena konstverk tongue
Senast redigerat av LotusJPS (15 februari 2009)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 februari 2009
#29
LotusJPS skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Kan gå med på att nästan alla är med på listan förutom Lotusbilarna. Jag saknar Porsche 356 Speedster och Mercedes 300SL "Gullwing". Den senaste skulle ha legat i topp enligt mig...

Undrar vilka länder som var med och gjorde den listan...
Bara ett exempel: Om man ser på något topp 10-program på typ Discovery om bilar och det är britter med, så är det 99 gånger av 100 som dom väljer någon av deras egna modeller, helst E-Type. Visst, den är snygg och absolut tidlös.. Men det finns vackrare bilar.

Samma med t.ex Italienare eller Fransmän. Mycket patriotiskt folk. Inget illa ment Alain. smile
Hehe precis så är det smile Man tycker oftast om sin "egna" bilar (bilar från det landet man bor i)

Fast det finns bilar som skulle ha tagit alla platser på listan. Franska 30-tals bilar/karosser (Bugatti, Delage, Delahaye, Hispano-Suiza, Ligier mm) Många av dessa fordon ska inte räknas som bilar utan som rena konstverk tongue
********
I mitt fall, det är inte patriotism som gäller Annars skulle jag inte köra BMW wink
På den tid, DS eller ID Citroën var riktigta lyxbilar.
I flera länder i mellan öster och Asie hade dom DS limousine som president bil (skottsäkrad).

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

V10
15 februari 2009
#30
LotusJPS skrev:
V10 skrev:
Att ens idioten/idioterna som utsåg denna till världens vackraste bil har nåt att säga till om? Vart fan är den där skithögen vacker? Nej, ge mig spypåsen...

Hela listan är skräp och väldigt oseriös!!
Nu blir man nyfiken tongue Vilka bilar skulle ha varit där istället tycker du big_smile
Jag tycker att det verkar som om man känner en viss sympati för gamla bilar, därför pratar man ALLTID gamla bilar när man pratar utseende.

Men för fan...McLaren F1, Aston Martin DBS, Ferrari F50, 430 Scuderia, Lamborghini Gallardo LP560-4, Audi R8 V10, BMW M1, Mercedes SL....ja listan kan göras så lång att jag skulle behöva hela dagen på mig.

Det finns gamla bilar som är vackra, men det är då fan inte dessa.

Jaguar E-Type tycker många är vacker, kanske för att världens domineras av män och att en E-Type ser ut som en penis. Den är cool big_smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 februari 2009
#31
chrizz skrev:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour … oen_DS.jpg

En version av "paddan" som den så kallas i folkmun. (Citroen DS). Ovanstående är riktigt brutal om jag får säga mitt iaf...
denna var väldigt snygg iallfall smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

4 682 Inlägg
15 februari 2009
#32
paddan som världens vackraste bil lol. de va de värsta jag har hört , hörs ju redan på namnet att de inte e världens vackraste bil roll.

ElectroRaggare
885 Inlägg
15 februari 2009
#33
Med tanke på att listan skrivits av motorjournalister födda före 1931 så är det inte konstigt att listan ser ut som den gör...

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

1 570 Inlägg
15 februari 2009
#34
Subw000fer--92 skrev:
Mercedes 540K är världens vackraste bil!
http://www.cromoclassico.com/eng/immagini/m9.jpg
Senast redigerat av henrikh (15 februari 2009)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
15 februari 2009
#35
Vi hade en DS för något år sen och visst är det en fin och härlig bil men världens vackraste känns lite överdrivet.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 488 Inlägg
15 februari 2009
#36
Fin bil men 1a plats är ju ett skämt smile

2 Inlägg
15 februari 2009
#37
chrizz skrev:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour … oen_DS.jpg

En version av "paddan" som den så kallas i folkmun. (Citroen DS). Ovanstående är riktigt brutal om jag får säga mitt iaf...
Håller med brutal men inte världens vackraste bil.Nä då finns det andra man tänker på;)


57 Inlägg
15 februari 2009
#38
Jorå den listan har nästan alla rätt! Saknar alfa tipo 33/2 stradale bara...
Senast redigerat av Markus_O (15 februari 2009)


Förjaevle Brao
555 Inlägg
16 februari 2009
#39
Fy fan vilken miss......Citroen DS ser ju ut som nåt som katten hostat öpp.....wink


Saaboholic
3 129 Inlägg
16 februari 2009
#40
KingWS6 skrev:
Vilken som helst av dessa kickar ju ut de andra ...

Mercedes Benz W196, -56
Alfa Romeo 8C Competizione, -07
Cunningham C7 (Concept,) -01
Jaguar XJ220 (Protytype), -88
Aston Martin DBS, -08
Chevrolet Corvette Stingray, -76

Dessa modefjantar och designers, de ska ju alltid ta nåt oväntat och/eller ovanligt dramatiskt. Varför inte bara lista de bilar som är genuint fina, det även utan att vara provocerande m.m. ... ....
STINGRAY<3!!!

"Liberty of thought is the life of the soul"


Sök