Hejhej
det började igår efter jag varit uppe i en snövall som fick mig att lufta och landa ganska hårt, direkt gick vattentempen upp och varningslampan för vattentemp började lysa och pipa, jag stannade och öppnade huven och såg att den kokade, stängde av direkt, lät det koka färdigt, sedan körde jag försiktigt tillbaka när vattentempen var under 90 igen, sedan dess får jag den inte att stanna vid 90grader som är bilens arbetstemp, han går över och när jag kör landsväg (på vägen hem) pendlar den mellan 95-100-105-100-95 osv..
finns inga tecken som tyder på läckage, eller att topplockspackningen har gått, för jag får ingen olja i expansionskärlet, inget vatten i oljan, och jag tappar inget vatten förutom det som kokat bort, ingen vitrök heller mer än vanligt..
det jag konstaterat är att den elektriska fläkten inte fungerar, enligt audi slås den på vid 87grader, och vid 93-94 grader har den ännu inte gått igång, har rengjort fläktens kontaktstycke, men finns det någon säkring eller relä? isåfall var sitter dessa? kikade i vanliga säkringsboxen och där satt det ingen..
kan det vara som en kompis trodde att vingarna i vattenpumpen som inte orkar driva runt vattnet?
Audi A4 1,8 (sugmotor) (ADR)
http://www.garaget.org/?car=103788tacksam för hjälp!
Mvh Jonas