Ja! det är frågan, hur ofta går ni på bio? Jag själv har inte vart på bio på ca 10 år, har jag missat någonting? Hur har ni det själv, idag kosta biljett ca 100:- är det värt? vilken är bäst?: 100:- på bio eller 100:- på bilen.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Jag sitter hellre hemma och tittar på film än att gå på bio. Då kan man dricka öl bäst man vill, gå på toa, pausa, ja vad som helst Och det var nog 5 år sedan jag var på bio..
Innan min tjej gjorde slut med mig så gick vi på bio typ 2 gånger i månaden. Plus/minus såklart om det är bra månader. Men nuförtiden när det inte finns nån att gå med så blir det väl varannan kanske var trejde månad tyvärr. Bio är faktiskt inte speciellt tråkigt och dåligt. Enda är väl att 24fps analogt kan bli lite väl flimmrigt ibland och ljudet är inte heller jämt på topp. Men hellre bio än att tanka nån halvrutten dvd-screener för att se en film lite tidigare.
2-3 gånger/året kanske. Mest bara för att jag brukar få biokort och biljetter när jag fyller år eller på julafton och det vore ju onödigt om dom bara blev liggande..
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tro mig det kommer inte i närheten av en riktig biosalong med en riktig ljud anläggning. Har man sett Örnnästet på Vinterpalatset, så finns det ingen hemma anläggning som tar det. Det är ljusår i mellan..
Ja.. inte för att jag står i hallen med en hundring och väljer
Jag gick på bio nångång i 2an på gymnasiet för att jag va tvungen..
orka änns påstå att ett hemmabio är samma som bio, en riktig biosalong har väl typ 100.1 system o de bara dånar. Försök få det ljudet i ditt tvrum på 25 kvm
Tro mig det kommer inte i närheten av en riktig biosalong med en riktig ljud anläggning. Har man sett Örnnästet på Vinterpalatset, så finns det ingen hemma anläggning som tar det. Det är ljusår i mellan..
Kanske stämmer på vissa specifika salonger, men generellt sett så är ljudet och bilden inge vidare på bio. Eller ja, bättre än genomsnittliga hemmabion, men jag har själv aldrig varit på en bio med bättre ljud och bild än vad jag har hemma.
Nä usch. Först bila 15 minuter in till stan och sen köa till dyra popcorn och sen sitta med ett par hundra idioter som smaskar och pratar i 2 timmar och sen bila hem igen.
När vi istället kan beställa hem gott käk, en öl eller whiskey i näven och kolla på samma film på plasman i lugn och ro, när som helt.
Sen passar sig inte vissa saker i en bio, hemma kan man sitta och mysa hur som helst.
Kort sagt är det bara ett jävla krångel. Kanske får offra sig nu då sambon vann 2 biocheckar.
Tyckte det verkade onödigt att anmäla medlemskap till SF för att samla poäng men helt bortkastat var det inte. Medlemskortet fungerade utmärkt som spackelspade vid förra renoveringen
Senast redigerat av Martin 9-3 (19 februari 2009)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg