Fick chansen att prova med lite mastigare steg denna gång. Ett udimension 5000 . kör fortfarande med DS1214 basen.
Vi lät basen stå i bilen min och koppla in den i polarns bil som har detta steg. Batteribanken består av 3 st SPV60 och vi hade även 2 st C-tek 25000 som laddning.
Då var det dags då
Lite strömmatning i polarns bil 3 spv60
Polarns steg Udimension 5000. Behövs effekt när man testar
Japp så kan det gå Udimension 5000 matar EN DS1214
Så där det var lite tester och bilder för denna gång. Nu blir det lite labbande inför Lucia tävlingen
Ett STORT tack till Ante för utlåning av steg och ström Utan det så hade det inte blivit dessa siffror
Senast redigerat av WooDMaN (7 december 2009)
Bilder från träffar. WooDMaN? foto Sponsorer|MDS||Bollnäs bilvård |
Grattis ni spräckte 150DB med DS1214 basen Grymt !
Visserligen med MKT Effekt men kul endå vad basen kan prestera Labbat nåt mer med lådan eller är det samma som förut?
mvh//
Tackar.
Nej Nej vi leker inte alls VI HÅRD TESTAR...
Och tack en än gång för steg och batteri bank som NEO321 lånade ut.
Japp det blev lite MYCKE effekt kanske men roligt var det. Bra bas det där den tål stryk om man gör rätt. Jo det e samma låda som förut inget labbande med det. Så det blir upp till någon annan att finslipa lådvolymen om man är ute efter mer DB.
Kunde inte låta bli att vara i garaget och labba lite med en FR12W. Har ju provat denna förr men nu vill jag prova med bara EN bas. Vi börja lite försiktigt och körde med mitt steg DD M3 och skicka på ca 1500W. Efter lite labbande lyckades vi klämma ur den stackars basen detta .
Labblådan med FR12W. Inte vacker men spelar gott
FR12W matas med DD M3 i 2 Ohm
Men vi kunde ju inte sluta där heller så vi rullade in Antes bil med. Och så slängde vi på lite mera effekt . Nu kör vi med 3st SPV batterier ett Udimension DB5000 steg 2 st C-tek 25000 och en kenwood 8044. Spänningen gick aldrig under 13,2V.
Vi drog högtalarkabel från Antes bil till min för att kunna göra en jämförelse.
En FR12W matas med Udimension DB5000 kopplad i 2 Ohm
Slut resultatet för dagen
Slut resultatet med 1st FR12W matat med Udimension DB5000
Snart e det Lucia och då blir det att spela massor. Hoppas vi ses uppe i Edsbyn.
//WooDMaN
Senast redigerat av WooDMaN (9 december 2009)