2997
Sök

Ett jäkla irriterande problem ang ägar byte/ägar papprena

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Jag sålde en bil för ett tag sedan. Problemet var att han skulle skicka in papprena för han skulle ställa bilen på sin mamma/pappa. Saken i det är nu att han inte skickat papprena än. Utan bilen står fortf på mig. Och jag har inte en kontakt uppgifft om honom. Så han har alltså en bil som han inte har papper på. För jag har fått hem nya papper på bilen. Och jag har papper på en bil som jag inte har kvar.

Hur ska jag lösa detta?

Jag kommer att ställa av bilen för jag vill inte betala försäkring på en bil som jag inte använder.
Vilket då leder till att hans bil blir avställd och oförsäkrad.
Och om han blir stoppad för det så får ju han böter. Och det dryga med det är väl ifall han kontaktar mig på nå vis, så jag får dom böterna istället?!

Vad fan ska jag ta mig till?
Hur ska jag kunna få tag på killen som äger bilen?
Jag är irriterad som ett as.. Men är väl bara att haja läget?

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Avstängd
914 Inlägg
23 februari 2009
sök på regnummret? Kan ju skicka ett SMS till vägverket och få hans adress.. Kommer inte ihåg nummret.. Ska försöka få fram det.. Ge mig ett par minuter.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

KTM 660
537 Inlägg
23 februari 2009
Saab900Racing skrev:
sök på regnummret? Kan ju skicka ett SMS till vägverket och få hans adress.. Kommer inte ihåg nummret.. Ska försöka få fram det.. Ge mig ett par minuter.

Om inte ägarbytet har gått igenom så får han upp sitt eget namn och adress o det har han ju ingen nytta av

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Avstängd
914 Inlägg
23 februari 2009
Tänkte jag inte på tongue Det har du rätt i. Här e nummret iaf. 71456

Avstängd
914 Inlägg
23 februari 2009
Du har inte hans namn någonstans? Eller telenummer på samtalslistan i mobilen?

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
23 februari 2009
Saab900Racing skrev:

ja du, de vore ju dumt om han inte visste sin egen adress?
mena varför söka på reg nr för att få fram adressen på sin egen bil?
nä ställ av bilen du. de är de enda du kan göra. nackdelen är väl parkeringsböter osv osv. alltid säljaren som ska posta. om föräldrarna ska stå på den så får han väl skriva dit detta själv. Sist ja gjorde som dig så blev de nästan rättslig sak av det hela. då köpar visade sig vara en skojare enl både polis å bekanta.
då hade ja tur att man känner polis väl samt jobbarpolarn hade plugat juridik så allt löste sig relativt fort.
Ställer du av den så borde han väl få nån brev lr liknande från fb?

fö nr är 71456
Senast redigerat av LindeMan (23 februari 2009)

3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
Du har inte hans namn någonstans? Eller telenummer på samtalslistan i mobilen?

Har inget minne av namn. Har kollat i min telefonbok flera ggr. Men det är för länge sedan så det har försvunnit från listan.

Avstängd
914 Inlägg
23 februari 2009
LindeMan skrev:
Saab900Racing skrev:

Läser du vidare i tråden? smile

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
23 februari 2009
Saab900Racing skrev:

ja men om ja började skrev precis då du skrivit ditt första svar så inte fan går ja å dubbelkollar då texten e klar om de kommit nått nytt? de kanske du också kan tänka till nått roll

3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
LindeMan skrev:
Saab900Racing skrev:

mena varför söka på reg nr för att få fram adressen på sin egen bil?
nä ställ av bilen du. de är de enda du kan göra. nackdelen är väl parkeringsböter osv osv. alltid säljaren som ska posta. om föräldrarna ska stå på den så får han väl skriva dit detta själv. Sist ja gjorde som dig så blev de nästan rättslig sak av det hela. då köpar visade sig vara en skojare enl både polis å bekanta.
då hade ja tur att man känner polis väl samt jobbarpolarn hade plugat juridik så allt löste sig relativt fort.
Ställer du av den så borde han väl få nån brev lr liknande från fb?

fö nr är 71456

Men även om jag skulle få hem brev om att bilen fått böter osv så tycker jag mina bevis är rätt så starka om att jag inte har kvar bilen. Har för mig att han bor i kristinehamn. Men är inte säker

Avstängd
914 Inlägg
23 februari 2009
LindeMan skrev:
Saab900Racing skrev:

ja men om ja började skrev precis då du skrivit ditt första svar så inte fan går ja å dubbelkollar då texten e klar om de kommit nått nytt? de kanske du också kan tänka till nått roll

wow, slow typer.. hmm Man kan ändra inlägget här oxå vettu wink

3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
LindeMan skrev:
Saab900Racing skrev:

wow, slow typer.. hmm Man kan ändra inlägget här oxå vettu wink

Sluta snacka skit nu. Om ni kan hjälpa mig ge mig tips då. Annars kan ni prata på msn wink

346 Inlägg
23 februari 2009
Kan du inte kontakta din mobiloperatör och be dom fått ett utdrag från dagen du sålde bilen om du snackade i telefon med honom då vilket jag antar? Om dom vägrar lämna ut det så försök gå samma väg med polisen hjälp, det borde funka tycker jag.

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!

Avstängd
914 Inlägg
23 februari 2009
lill_sankan skrev:
Kan du inte kontakta din mobiloperatör och be dom fått ett utdrag från dagen du sålde bilen om du snackade i telefon med honom då vilket jag antar? Om dom vägrar lämna ut det så försök gå samma väg med polisen hjälp, det borde funka tycker jag.

Låter som en bra idé

3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
lill_sankan skrev:

Det ska jag testa. tack. Det jobbiga då är ju bara att jag pratade med säkert 20 pers om bilen samma dag.
Men den smällen får jag väl ta

KHRacing
23 februari 2009
Blir killen stoppad så är det föraransvar som gäller.

får bilen P-böter så skickas de till registrerad ägare om de ej betalas via inbetalningskortet.

Du har satt dig lite i klistret då ni ej skrev köpes/säljeskontrakt, det borde vara lag på detta så allt sånt här kan undvikas.

Humm..
du borde ju kunna kontaka VV /transportstyrelsen O få den info som var skriven på den inskickade lappen.
För en sådan måste du ju fått då du nämner att du fått hem nya papper.
Senast redigerat av KHRacing (23 februari 2009)

3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
Blir killen stoppad så är det föraransvar som gäller.

får bilen P-böter så skickas de till registrerad ägare om de ej betalas via inbetalningskortet.

Du har satt dig lite i klistret då ni ej skrev köpes/säljeskontrakt, det borde vara lag på detta så allt sånt här kan undvikas.

Humm..
du borde ju kunna kontaka VV /transportstyrelsen O få den info som var skriven på den inskickade lappen.
För en sådan måste du ju fått då du nämner att du fått hem nya papper.

Klistret är väl bara förnamnet, haha
Ang dom nya papprena så har jag beställt hem nya. Fick dom inte automatiskt. Jag beställde hem nya för att om jag får tag på killen så skriver jag in hans uppgifter på dom nya papprena och sedan skickar in dom själv.

Men ska börja med att höra av mig till min tele operatör, sedan polisen så får vi se vad dom säger

Mvh

1 915 Inlägg
23 februari 2009
Vad är det för bil det gäller och vilket regnr ?
Om han bor här i stan så kanske jag ser bilen nångång.
Vet du vad köparen heter ? ålder ?

Mr_M_ skrev:
Har för mig att han bor i kristinehamn. Men är inte säker

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

3 519 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
larsson.m skrev:
Vad är det för bil det gäller och vilket regnr ?
Om han bor här i stan så kanske jag ser bilen nångång.
Vet du vad köparen heter ? ålder ?

Mr_M_ skrev:
Har för mig att han bor i kristinehamn. Men är inte säker

Det gäller den här bilen:
http://www.garaget.org/?car=133850
Reg nr: HEP 965
Ålder på killen: Mellan 22-28år. kan vara yngre
Namn vet jag inte hmm

Men bilen ser mer ut såhär:
http://forumbilder.se/images/4f320091133597cfa.jpg

796 Inlägg
23 februari 2009
Ajdå... Skrev ni något kvitto på bilen?  Annars har du ju inte så starka bevis mot honom om du skulle få hem p-böter och liknande...?

Fast å andra sidan så är det ju nästan som "stöld" från hans sida..

Det bästa vore ju helt klart att få tag på han.

Tycker du ska gå till polisen och berätta läget. Sedan kan dom kanske kolla upp om bilen är försäkrad (i hans namn då) hos något bolag  mm..
Hör med dom också om dom tycker att du ska ställa av och försäkra av bilen.
Försäkra INTE av bilen utan att ha ställt av den, för då kommer du få dyr räkning hem av "trafikförsäkringsföreningen"!? (osäker på om dom heter så).

Bilen har inte besiktigats efter att du sålt den? Annars kanske man kan kolla upp vart den besiktigats eller liknande..

Lite jobbigt läge, och jag har säkert svamlat lagom mycket här nu i min trötthet, men hade jag vart du så hade jag gått till polisen och bett om hjälp!

Mvh, Hasselstrom

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Sök