Tycker inte det är något fel på däcken, förutom kinaskiten då... Dom har ju Continental, Michelin, Kumho, Good Year m.fl också... Då är det bara deras noll koll kvar som är problematiskt
Vart visst något skriveri om olagliga dubbdäck med för mycket dubbutstick också, men det får man ju kolla själv vid leverans och reklamera då...
Ang. kinadäck så har jag också (tyvärr) provat.. Aldrig mer! Köpte 4 stycken, höll länge, men va de blött, så fanns det absolut inget grepp alls... Inte någonting... Inför vintern köpte jag 4 nya Vinterdäck. Jobbade hos bildellsäljare då, så jag hade bra pris på Kumho, köpte deras senaste dubbdäck, nya för det året. Och när jag fick på dom så blev bilen tystare, tog mindre bensin, fick bättre väghållning, och planade inte i 90 blås längre... Märket på dem va Goodride. Riktigt bökiga att lägga på va dom med jämfört med Kumho
Köpte två Kumho sommardäck sen, och hittade två regummerade AGI hos en släkting som legat i några år... Extremt mycket bättre grepp än kinadäcken det också...
Så vill man ha billiga däck så köp SVENSKTILLVERKADE regummerade däck, typ AGI eller Elite, så får ni däck till samma pris som kinadäcken, enda skillnaden är att dom regummerade i alla fall greppar litegrann... Dessutom är det miljövänligt