3803
Sök

Hur plasta på och lägga igen skarv mellan original front och ABS spoiler?

892 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Android skrev:
JapMax skrev:
Även om man rubbar upp ytan så likförbannat så fäster inte polyestern i ABS-plasten. Den bara biter lite bättre i ojämnheterna tongue Och kanske funkar de vet jag inte. Men epoxy "fäster", det är vad jag lärt mig iaf.

Det värsta som kan hända är ju att man plastar o spacklar o slipar som en idiot sen en vacker dag spricker allt.

Epoxy låter intressant, men vart får man tag på det? Biltema? Fäster det på andra ytor också? smile

Ja, jag tror Biltema har börjat sälja epoxy. Anledningen att alla amatörer använder polyester är pga priset.     Jag är inte så insatt i deras egenskaper gentimot varandra men de är helt enkelt olika sorter varianter av hartz. Epoxy finns i olika varianter med..

Är det den här du menar?
http://www.biltema.se/products/product. … mId=138666

Det var nått farligt dyrt va. smile Hur mycket tror du man behöver till front + bak + backspeglar. Vet du även om det går att bygga med sånt här som med plast? Tänkte ju bygga lite hål och saker i fronten... smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

892 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Eh, har läst lite om epoxy. Det verkar inte helt nyttigt va? hmm

Vid kontakt med hud så kan man tydligen få allergichock rätt så jäkla snabbt, till och med av ångorna, som är luktlösa...
Slipdammet kan liknas med stendamm, inte nyttigt alls...

Ska läsa vidare lite, men om det här stämmer så väljer jag lätt polyester och att det spricker, än att gå resten av livet med epoxy allergi. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Sök