2718
Sök

Hyresvärden stängde av vattnet när jag tvättade annans bil

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 februari 2009
jorre83 skrev:
vännens kommentar var vilken bitch när hon stängde av vattnet. Har även motorvärmare till bilen utanför lägenheten den brukar hon stänga av. Hade tänkt och komma på henne när hon gör det då ska hon inte få se den snälla sidan av mig

Om jag skulle se henne ta bort värmare kontakten till bilen, jag skulle blir förbanad liksom stänga vatten.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 086 Inlägg
27 februari 2009
Rätt lr fel jag vet inte..

Men du har en jävla *** till hyresvärd uppenbarligen tongue

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2009
Guuuuud va jag är glad att jag ska bygga hus!
Hade aldrig stått ut med en sån surfitta till hyresvärd.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
27 februari 2009
Det är ju bara att börja tvätta din egen bil 7 dagar i veckan (spola av med massor av vatten iaf).. Då kan hon inte säga nåt smile Duscha extra länge också!

/Mattias

4 586 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:

jag ska också hitta något eget att bo i när jobbet kommer igång igen

126 Inlägg
27 februari 2009
jorre83 skrev:
vännens kommentar var vilken bitch när hon stängde av vattnet. Har även motorvärmare till bilen utanför lägenheten den brukar hon stänga av. Hade tänkt och komma på henne när hon gör det då ska hon inte få se den snälla sidan av mig

Vilken jävla Bitch! Jävlar va sur jag skulle bli om hon gjorde så mot mej!

Fritidsforskare
344 Inlägg
27 februari 2009
Har hört någonstans att man får inte tvätta bilar hur som helst?.Något med smutsigt vatten rinner och har sig, men kan bara vara ett rykte. kanske är något sånt hon har i baktanken. men hon verkar vara en jävla vresig käring.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

1 827 Inlägg
27 februari 2009
Zajpner skrev:
Har hört någonstans att man får inte tvätta bilar hur som helst?.Något med smutsigt vatten rinner och har sig, men kan bara vara ett rykte. kanske är något sånt hon har i baktanken. men hon verkar vara en jävla vresig käring.

Mvh//Robin.

Läs igenom innan du skriver. det var en spolhall.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
512 Inlägg
27 februari 2009
Har då aldrig hört kommuner som är utan vattenmätare!! Och varför skulle hon då stänga av vattnet? Vågar nog svära på att alla kommuner har mätt vatten..

Med lem
164 Inlägg
27 februari 2009
jorre83 skrev:

Nu skall du inte vara elak mot damen cool Gör som jag gjorde när jag bodde i lägenhet, gå ut 30 min innan du skall åka och starta bilen, gå sedan in och drick ditt kaffe i lugn och ro .. Hon lär få ett sammanbrott när det pågått hela vintern. ( gärna med lite bullrigt avgasystem). big_smile
Senast redigerat av Instabil (27 februari 2009)

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

Gasglad
295 Inlägg
27 februari 2009
Zajpner skrev:

Mvh//Robin.

Man får inte tvätta bilar varsomhelst iom att vattnet förorenar dagvattenbrunnar m.m. Däremot har han skrivit att han har oljeavskiljare på sin tvättplats vilket du sett om du läst hela tråden. Oljeavskiljaren tar bort förorenande ämnen som riskerar att förorena på fel ställen, denna gör att han får tvätta sin bil hur han vill.
Senast redigerat av Weermets (27 februari 2009)

4 586 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Weermets skrev:
Zajpner skrev:

Mvh//Robin.

Man får inte tvätta bilar varsomhelst iom att vattnet förorenar dagvattenbrunnar m.m. Däremot har han skrivit att han har oljeavskiljare på sin tvättplats vilket du sett om du läst hela tråden.

det sitter en golvbrun precis utanför garaget den är även kopplat till oljeavskiljaren. alltså har ingen tvättplats utan brukar tvätta bilen utanför porten

blacken
27 februari 2009
FireTraXX skrev:

lollol Men du får lov att stå ut med dig själv, lika illa det..

blacken
27 februari 2009
jorre83 skrev:

Det får hon däremot inte göra, ifall du har ett kontrakt som INTE specifierar vad elen ingår i..

Avstängd
512 Inlägg
27 februari 2009
Nej du måste ha oljeavskljare, samt att du inte får tvätta bilen ens på gården till villan..

8 883 Inlägg
27 februari 2009
jorre83 skrev:
hade kopplat in lite ljud i en arbetskarmats bil sedan så sa jag vi måste tvätta den.

sagt o gjort spolade av bilen och på med avfettning såg då att bilen var grå

Sedan när vi väntade kom hyresvärden förbi och mumlade att det blev dyrt med vatten och att det inte var något tvätthall

Hon stängde då av vattenkranen och gick

Får hon göra såhär?

Hon hindrar mig att vara snäll mot en vän ev hjälpa till eller bara visa

Får numera bara ha mina EGNA bilar i mitt garage

Jag betalar hyra där ingår vatten,el och värme

Hon har rätt, är platsen inte utrustad för just biltvätt med oljeavskilljare m.m. så är det inte tillåtet att tvätta vare sig på egna tomten eller ute på gården.

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

lollol Men du får lov att stå ut med dig själv, lika illa det..

Haha, nejdå.
Jag är ganska medgörlig. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 586 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
jorre83 skrev:
hade kopplat in lite ljud i en arbetskarmats bil sedan så sa jag vi måste tvätta den.

Sedan när vi väntade kom hyresvärden förbi och mumlade att det blev dyrt med vatten och att det inte var något tvätthall

Får hon göra såhär?

Hon har rätt, är platsen inte utrustad för just biltvätt med oljeavskilljare m.m. så är det inte tillåtet att tvätta vare sig på egna tomten eller ute på gården.

Läs hela tråden det finns oljeavskiljare i avloppet

8 883 Inlägg
27 februari 2009
jorre83 skrev:
Hamilton skrev:
jorre83 skrev:

Får hon göra såhär?

framgår inte att den är i bruk utan att det endast finns en och det är ju inte direkt samma sak

Fotograf på tierpidag.se

4 586 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
jorre83 skrev:
Hamilton skrev:

framgår inte att den är i bruk utan att det endast finns en och det är ju inte direkt samma sak

okey den fungerar annars skulle jag då inte få tvätta min egna bil ens

Sök