4057
Sök

Fototävling: Inför Årets Gorg-fotograf 2010! TEMAOMRÖSTNING! sid. 42

19 Inlägg
28 november 2009
1. 13
2. 4
3. 12

2 337 Inlägg
29 november 2009
1: 3
2: 6
3: 7

1 697 Inlägg
29 november 2009
1-8
2-1
3-3

Licenssvetsare
927 Inlägg
29 november 2009
1. 11
2. 3
3. 13

Bärs!
3 456 Inlägg
1 Inlägg
30 november 2009
1. 4
2. 6
3. 1

15 Inlägg
30 november 2009
1. 6
2. 11
3. 13

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
30 november 2009
1) 11
2) 8
3) 3

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
30 november 2009
1. 3
2. 13
3. 12

Whine whine!

fotointresserad
2 307 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
Har inte tid att räkna ihop alla poäng just nu eftersom jag ska iväg igen. Fick dessutom tips av en person om att en bild som är med i tävlingen ska ligga uppladdad under en persons bilder och därför borde diskas så måste kolla närmare på det sen. Var det uppe något liknande sånt förr någon gång och hur gjorde vi då?

Tillbaka senare ikväll som sagt..

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
1 december 2009
Norde skrev:
Har inte tid att räkna ihop alla poäng just nu eftersom jag ska iväg igen. Fick dessutom tips av en person om att en bild som är med i tävlingen ska ligga uppladdad under en persons bilder och därför borde diskas så måste kolla närmare på det sen. Var det uppe något liknande sånt förr någon gång och hur gjorde vi då?

Tillbaka senare ikväll som sagt..

Du får ha publicerat bilderna i tråd innan om du vill...
Önskvärt var ju om alla var nya och fräscha men vi insåg fort att det var omöjlig.

Så enda regeln vi har är att det ska vara fotograferat under 2009.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
1 december 2009
"Ladda ej upp bilden på garaget.org då poängen med att det ska vara anonymt försvinner då." är väl det enda som har sagts? Är ju mer att personen i fråga kan förlora röster alternativt fler röster beroende på hur populär han/hon är. Men har väl inte funnits nåt rent förbud iaf?
Och det finns ju för övrigt andra sätt att känna igen vem som tagit bilden. Typ Jill har väl lagt upp sin Subba en eller kanske tillomed två gånger, jag har lagt upp bild på min fars DKW två gånger o så känner man igen stilen på vissas bilder, så pja, skadar det så mycket om bilden ligger undangömd nånstans i nåns galleri?

Whine whine!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
1 december 2009
Urkas skrev:
"Ladda ej upp bilden på garaget.org då poängen med att det ska vara anonymt försvinner då." är väl det enda som har sagts? Är ju mer att personen i fråga kan förlora röster alternativt fler röster beroende på hur populär han/hon är. Men har väl inte funnits nåt rent förbud iaf?
Och det finns ju för övrigt andra sätt att känna igen vem som tagit bilden. Typ Jill har väl lagt upp sin Subba en eller kanske tillomed två gånger, jag har lagt upp bild på min fars DKW två gånger o så känner man igen stilen på vissas bilder, så pja, skadar det så mycket om bilden ligger undangömd nånstans i nåns galleri?

Precis, hade ingen bil att fota och då fick man ta det som fanns ... Jag tror och hoppas att alla har civilkurage att rösta på bilden och inte personen smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
1 december 2009
Ja, jag fattar regeln om uppladdning som att den inte ska ligga tydligt kopplad till tävlingen här i alla fall. Jag tror några av mina under året har funnits med i lite gallerier här och var, dock lite diskretare. Vetten var en sådan, kompisen la upp resten av bilderna från samma tillfälle men ingen som huvudbild, huvudbild blev det först efter tävlingen när han fick klartecken.

Men visst, någon kanske känner igen något, men då är ju bil, fotoplats och personlig stil lika avslöjande det i så fall.

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

fotointresserad
2 307 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
Precis som ni säger så har vi i tävlingen ju strävat efter att det är bilden man ska rösta på och inte personen. Därför önskemålet att bilden helst inte skulle ligga uppladdad på sin sida så att man kunde lista ut vems bilden är. Men då gäller att man sitter och granskar varje persons sida och galleri för att hitta det också. När det gäller den bilden jag blev uppmärksammad på och fick klagomål om så låg den under en personen sida men denna person har tidigare inte varit med i tävlingen och var nog därför inte vara så lätt för någon att upptäcka om de kikade igenom tidigare deltagare i tävlingen för att leta efter vem som tagit vilken bild.

Det ni tagit upp nu är också sant, man har ju lärt sig varandras bildspråk under tävlingen och kan därför gissa sig fram till vems bilden är och dessutom har tydligen många bilder legat uppladdat på andra olika ställen. Hur som helst är det här ingenting som ska påverka tävlingens utgång eftersom det är de snyggaste bilderna vi ska utse och inte de snyggaste fotograferna!

Bilden i fråga nu hamnade visserligen på topp 3, men då på en tredje plats vilket inte i stort kommer att påverkar slutresultatet i tävlingen och utnämningen till vem som blir "årets fotograf på gorg".
Dessutom är det snart jul och alla regler är ju tydligen redan fucked up så jag är snäll och tycker att det är okej att vi tar med den här bilden. Jag själv utgår från bilden när jag röstar och inte personen och det hoppas jag att ni alla andra också gör. Dessvärre glömde jag att rösta den här omgången, hade för mkt i huvudet redan innan..

fotointresserad
2 307 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
RESULTAT OMGÅNG  - Rörelse

Här följer resultaten:

1. Bild 3  Fotograf: P.Hellberg  Poäng: 30

2. Bild 6  Fotograf: Urkas  Poäng: 24

3. Bild 8  Fotograf: oskarbakke  Poäng: 23

3. Bild 11  Fotograf: eastmotorsport  Poäng: 23

Och sen resterande:

Bild 13,  Fotograf: Jill                      Poäng: 21
Bild 7,    Fotograf: Grabber             Poäng: 18
Bild 4,    Fotograf: heller_streetcars Poäng: 15
Bild 12,  Fotograf: mickecorrade      Poäng: 13
Bild 1,    Fotograf: 2002tii                Poäng: 10
Bild 10,  Fotograf: Norde                 Poäng: 8
Bild 9,    Fotograf: 931strosek          Poäng: 4
Bild 2,    Fotograf: Vivendi               Poäng: 3

Övriga hamnade på 0 poäng och redovisas därför ej. 

Grattis till er alla!

Till nästa omgång får ni fria tyglar att göra vad ni vill då temat är fritt!
Senast redigerat av Norde (1 december 2009)

fotointresserad
2 307 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Och där dog tråden wink

Första bidraget har ramlat in nyss men jag tänkte att eftersom det nu är sista gången som stundar kanske vi skulle passa på med en utvärdering och lite konstruktiv kritik. Vad har funkat bra respektive dåligt? Hur ser ni alla på tävlingens vara eller icke vara till nästa år? Passa på att göra er röst hörd nu så vi får veta

fotointresserad
2 307 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Okej, då tar jag tystnaden som att intresset för tävlingen inte längre finns. Hoppas att ni alla väljer att skicka in en allra sista bild iaf innan den sista deadlinen

Sök