Sommar Vinter/snö höst Bil i rörelse Motorsport/tävling Nattbild lämpligt att lägga under våren/hösten då det är mörkt tidigt. Inriör fritt
Är det samma regelverk i övrigt så kan man inte börja med sommarbilder.Bilderna skulle ju vara tagna samma år som tävlingen pågick
Det var ingen speciell ordning utan bara förslag på teman Panorama ska ju vara flera en en bild som är samanfogad annars blir det ju bara en vanlig bild som är smalare och det är ju ingen vits.
Panorama kan inte jag fota ,inte heller lägga ihop fler bilder till en panorama.
2002tii skrev:
eastmotorsport skrev:
2002tii skrev:
Sommar Vinter/snö höst Bil i rörelse Motorsport/tävling Nattbild lämpligt att lägga under våren/hösten då det är mörkt tidigt. Inriör fritt
Är det samma regelverk i övrigt så kan man inte börja med sommarbilder.Bilderna skulle ju vara tagna samma år som tävlingen pågick
Det var ingen speciell ordning utan bara förslag på teman Panorama ska ju vara flera en en bild som är samanfogad annars blir det ju bara en vanlig bild som är smalare och det är ju ingen vits.
På tal om panorama så bilden är ju ändrat en hel del efteråt... O bilar i panorama känns sådär intressant...
eastmotorsport skrev:
MARS Vinterbild APRIL Fritt MAJ Årstid JUNI Rörelse JULI Interiör AUGUSTI Race SEPTEMBER Fritt OKTOBER Nattbild NOVEMBER Rörelse DECEMBER Jultema
Fritt är 2 gånger där... MARS Fritt APRIL Porträtt (bil+förare) MAJ Årstid JUNI Motor JULI Interiör AUGUSTI Stadsmiljö SEPTEMBER Race OKTOBER Nattbild NOVEMBER Rörelse DECEMBER Vinterbild
Jultema var en bra idé men allt skulle bli in i sista minuten.
detalj kan man ju ha oxå. o sen tycker jag att man kan ha nånting mer än bara bilar. kul att fota bilar o så. men tänkte bara om man kunde ha nåt annat kul oxå.
skulle va kul om man kunde ha panorama en gång. Och HDR nån gång oxå
Tänk på att alla intresserade har inte samma resurser som du...
Fri omgång Detalj Rörelse Nattfoto Race Inredning Årstid Motor
Gör inte det hela för svårt bara...
Men de e ju bara att ha en kamera och gå in på moderskeppet.se o kolla.. där får man lära sig.. på webb-tv
Det stora problemet med HDR är att det kräver ganska bra kameror för att ställa in att den tar flera bilder med olika isotal (om jag nu minns rätt). Visst går det att manuellt ställa in det på t.ex. en mobiltelefon och ta bilder och göra en äkta HDRbild, men det blir mycket svårare. Testa ta en kamera utan stativ och ta 3 bilder i identisk vinkel efter att dessutom ha pillat på inställningar i kameran...
I övrigt tycker jag allt som kommit fram ser riktigt bra ut nu. Tycker det har blivit tydligare med reglerna vilket undviker missförstånd och det kan bli ett riktigt roligt år med många bilder.
Det var mycket snack om manipulerade bilder förra året.
Mitt förslag är att ha två fria omgångar, där den ena är en Jpeg direkt ur kameran och den andra helt fri för manipulation.
+ andra teman
Förra året hade vi förslaget uppe att vi skulle ha en sådan omgång med en bild direkt från kameran. Men det föll på att det skulle bli otroligt svårt att kontrollera om bilden verkligen kom direkt från kameran och att ingenting är gjort åt den så det kan bli upplagt för diskussion. Samma sak tror jag kan hända när det kommer till HDR..
Kan man inte välja att visa dom bilder man laddat upp i galleriet i en forum tråd utan att behöva ladda upp dom igen inne i tråden? ):
Inte för att det har med tävlingen att göra men... antar att du får spana in bilden i ditt galleri först och kopiera bildlänken och sen köra en img-tagg för att få den att visas direkt i en forumtråd..?
Nej jag vet sry för fel post men vafan får det inte att funka:P skapde en tråd nu "rotsjön 2009-2010, någon kan väl hjälpa mig vidare i den tråden för fick det fortfarande inte att funka med img taggen
Bra fråga Jill! Har haft fullt upp med flytt och grejjer så har inte haft nå mkt tid över men intresset verkar ju inte vara det allra bästa heller. Är det inga fler som har några förslag på teman?
Antingen har vi en omröstning av teman som kommit upp som förslag eller så väljer jag ut några och kör igång tävlingen till början av nästa månad..
- Arbete - Reflektioner - Ljus - Färg - Perspektiv (Fågel,fisk mittimellan - Som man lekte när man var liten)
Sen gillar jag ju många av de andra förslagen också. Nattbilder är ju hur trevigt som helst bland annat Hoppas ni förstod vad jag menade med mina förslag. Är inte så bra på att förklara mig