3405
Sök

Hur är Biltemas mätare? (Voltmätare m m)

4 637 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Pålitlighet m m? Tänker främst på de lite dyrare med silverfärgad kant, de är ju inte läskigt billiga så de kanske fungerar? Ovanligt snygga dessutom!
Senast redigerat av EmilHammarlund (3 mars 2009)

Larssa91
3 mars 2009
funkar perfekt.. inget att klaga på smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
Hur är dessa? Pålitlighet m m? Tänker främst på de lite dyrare med silverfärgad kant.

skulle nog tro att de inte är nån märkbar skillnad mellan de lite dyrare och biltemas
oftast så äre ju samma sak bara olika loggor på dem man betalar för

Najs
3 mars 2009
funkar nog för gamla "volvo raggare" ne skämt o sido. dom funkar nog bra om man vill ha billiga saker.

660 Inlägg
3 mars 2009
Jag har hört att biltemas turbotrycksmätare kan fela på upp till ,3 bar.. Så om vi snackar om tex volt mätarna så kanske den kommer visa 14,7 volt istället för 14,4 typ.. Dock så hänvisar jag till andra trådar om biltemas mätare som källa

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Najs
3 mars 2009
Soderqvist skrev:
Jag har hört att biltemas turbotrycksmätare kan fela på upp till ,3 bar.. Så om vi snackar om tex volt mätarna så kanske den kommer visa 14,7 volt istället för 14,4 typ.. Dock så hänvisar jag till andra trådar om biltemas mätare som källa

//Soderqvist

de e väll inte så noga för folk me 240/740 wink

STREETRACER
892 Inlägg
3 mars 2009
hade en laddtrycksmätare från biltema i min saab jag hade och den funkade klockrent iaf...  va en sån modell som du beskrev

Bmc Crew

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
3 mars 2009
Köper man en mätare på biltema för 150:- eller på tuffa styling firman för 500:- så kan det kvitta.
Samma skit olika märkningar.
Ska man ha en bra mätare så kostar dom oftast 1000:- och uppåt.
DEFI är exempel på bra mätare.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 675 Inlägg
3 mars 2009
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

Deras turbo mätare visar helt rätt, Kör själv med en sån och den visar rätt. Men sen finns det nog en och annan med sämre kvalitet.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
3 mars 2009
Biltema har två olika uppsättningar av mätare, har bara provat den billigare varianten och då vatten/olje temp och oljetryck. Och där märker man av att det inte är den bästa kvalitén, speciellt på oljetrycks mätaren. Om man startar bilen när den är kall visar mätaren antingen ingenting eller så står den i botten. efter en stund när tempen på motorn har kommit upp i arbetstemperatur så visar den ett värde som skulle kunna vara korrekt ca4-5kg. Dock har man ju ingen aning om i fall det är korrekt.

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 mars 2009
Dom har börjat med digitala mätare nu såg jag i katalogen.

Smålänning
7 883 Inlägg
3 mars 2009
Tillverkar ju av Auto Gage som är Autometers "Budgetmärke"

EDIT: Stavfel
Senast redigerat av twin_cam (3 mars 2009)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 637 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Någon som känner till någon bra mätare med annan tillverkare? Verkar vara ont om mätare i skapligt diskret design, har sökt runt lite.

Är Voltmätare bra att ha trots att man inte lyssnar på stereon med avstängd motor? Någon mer mätare som är bra att ha? Jag kan inget om sådant. Jag vill absolut inte ha någon mätare bara för att det är snyggt, de ska fylla en väldigt viktig funktion.

Najs: Oavsett om man äger en 240 eller en Pårrche Skajlajn SuperDeluxe så vill man ha bra grejer som fungerar perfekt, annars kan man lika gärna ge faan i att köpa något.

1 675 Inlägg
3 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
Någon som känner till någon bra mätare med annan tillverkare? Verkar vara ont om mätare i skapligt diskret design, har sökt runt lite.

Är Voltmätare bra att ha trots att man inte lyssnar på stereon med avstängd motor? Någon mer mätare som är bra att ha? Jag kan inget om sådant. Jag vill absolut inte ha någon mätare bara för att det är snyggt, de ska fylla en väldigt viktig funktion.

Najs: Oavsett om man äger en 240 eller en Pårrche Skajlajn SuperDeluxe så vill man ha bra grejer som fungerar perfekt, annars kan man lika gärna ge faan i att köpa något.

stämmer men kan rekomendera biltemas dyrare mätare

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

601 Inlägg
3 mars 2009
Min amperemätare brann upp....

Smålänning
7 883 Inlägg
3 mars 2009
EmilHammarlund skrev:

Jag ska köra VDO i saaben. Tror det blir svårt att hitta mätare av bättre kvalitet... Har ungefär samma utseende som originalinstrumenten, vilket inte är så dumt smile

Tyvärr så gäller ju "smakar det så kostar det", men det kan de få va värt... ett haveri p.g.a kassa mätare kostar nog mer wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 637 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Adde666 skrev:
Dom har börjat med digitala mätare nu såg jag i katalogen.

Inget snyggt och väldigt osportigt. Dock fantastiskt bra ifall någon har ont om plats för mätare eftersom de är två mätare i en!
Senast redigerat av EmilHammarlund (3 mars 2009)

4 637 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
volvo_1987 skrev:

Kanske blir det. De är diskteta men samtidigt tillför de inredningen något extra!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
volvo_1987 skrev:

Kanske blir det. De är diskteta men samtidigt tillför de inredningen något extra!

Lite nyfiken, men ska du ha mätarna i 240:in? tongue
Isåfall, varför inte köra på volvos orginalmätare?

Allt för den där jävla hatten!

41 Inlägg
3 mars 2009
voltmätarna är de då inge fel på

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök