Dave_C70 skrev:
Sued skrev:
Har inga löjliga argument
Jo, massor. Läs dina inlägg en gång till.
Sued skrev:
hon gjorde felet då hon kastade sig tillbaka in i rondellen igen
Du har ju svaren själv, hon var då alltså i rondellen när du skulle köra in i den också.
Punkt slut, över och ut!
Ja hennes bakhjul var i rondellen när jag bestämde mig för att hon inte var ett hot för min framfart genom rondellen, har jag sagt förr, hennes framhjul var inte det, däremot kastade hon sig från höger körfält tvärs över till vänster körfält och sedan färdades i fel körriktning in i rondellen igen. Hon följde så att säga övergångs stället som korsar vägbanan vid ut/in farter vid så många rondeller så som i denna. Visst det gick fort, men det var ändå livsfarligt. Men om du envisas med att säga att rondeller inte har något slut mja i så fall måste du ha väldiga problem att köra genom rondeller, för i så fall är juh inte dina medtrafikanter ur rondellen förens de har passerat nästa korsning.
Men för att ta död på detta kan jag juh nämna att då jag råkar vara militärpolis har jag inte den rätta befogenheten att göra något, men efter att ha pratat med en vän som för övrigt är "vanlig" polis, har jag fått reda på att tanten inte har haft körkort på 4 år och att hon mycket riktigt gjorde fel. Om du har på börjat en utfart från en rondell får du inte avbryta den genom att göra en u-sväng och kasta dig tillbaka in i rondellen. Se en rondell som en vanlig korsning, du får inte korsa körbanan som går i den andra färdriktningen och köra tillbaka ut i korsningen igenom om du kommer på att du vill köra framåt istället för att svänga höger, oavsett hur snabbt du gör det, hur få bilar det finns runt omkring dig, eller hur kort sträcka du än gör det på. Om det var en bil med blåa ljus på taket som hade tagit min plats just då hade tanten åkt på böter eller mera.
Senast redigerat av Sued (7 mars 2009)
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.