3250
Sök

Varför måla över registreringsskylten

5 198 Inlägg
7 mars 2009
Den är ju lika synlig på stan och träffar som här... finns säkert tjuvar ute bland folk också inte bara här.

1 067 Inlägg
7 mars 2009
Till exempel Mercedesägaren som vill slippa skämmas för att ha reg BMW? smile

3 182 Inlägg
7 mars 2009
Va nån som skrev att man vill ha sin dyra bil i fred ,det kan jag hålla med om men bilen behöver inte vara dyr för att man ska vara rädd om den eller villa ha den i fred.

635 Inlägg
7 mars 2009
r-ted skrev:
jag målar oftast över regskylten .
Är drygt med alla som kollar upp bilarna och jag är ganska säker på att folk tittar runt efter objekt att sno här.

Även att du döljer reggnummret så hittar jag till dina bilar nästan lika snappt som om jag såg reggnummret !!

635 Inlägg
7 mars 2009
ExXtr3me skrev:
madness82 skrev:
Smajly skrev:
Större delen av dom som "suddar" nummerskylt och som brukar köra på utställningar har kvar sina skyltar / täcker inte över dessa på själva utställningen..
Lika enkelt för folk att gå runt där o kolla upp nummer..

första vettiga jag läst i denna tråd.... ser "dom" en bil dom vill åt så är de ju bara att åka på olika träffar tills man ser bilen å kolla på skylten då!!!

tar bara lite längre tid för "dom" å hitta den.

Många köper också sånna där skyltar som det står nått helt annat på. Sånna som finns på Funplate, och lägger framför bilen eller i fönstret.. Eller helt enkelt byter plats på den och den riktiga.

Men till och från träffområdet har du bilens rätta nummerskyltar på bilen synliga, och det är oftast bilköer in på träffområdet så allt finns det tid för en tjuv att notera reggnummret !!

bor i
529 Inlägg
7 mars 2009
fanns ju en tråd här för inte så länge sen om att man borde göra det... tongue

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 mars 2009
leffa33 skrev:
Jag kan förstå dom på garaget som suddar över plåten,men det görs ju även på blocket ????.och då är det ju bara att ringa och fråga vart bilen står så talar dom ju om det ,för den ska ju säljas och då måste man ju få komma och kolla på bilen  eller ?????.så varför sudda över den då ?

Det är väll för att slippa få oväntat besök även där, och ringer det en skumm typ så skulle jag varken utge regnr eller vart bilen finns och brukar som regel endast uppge e-post eller möjligtvis oreggade telnummer

VOLVO 240KUNGEN skrev:
r-ted skrev:
Är drygt med alla som kollar upp bilarna och jag är ganska säker på att folk tittar runt efter objekt att sno här.

Även att du döljer reggnummret så hittar jag till dina bilar nästan lika snappt som om jag såg reggnummret !!

Må så vara, men bara man försvårar lite för tjuven så har man iaf försvårat. Att ta bort reggnr är ett lätt sätt att försvåra lokalisering av fordonet drastiskt. Och visst kan man ta reda på sånt genom foruminlägg och bilder också, men det är som sagt mycket svårare än att bara dra iväg ett sms och få fram all data.

Vill man sno en viss bil så kan man även sno den, men står det en exakt likadan brevid men utan larm, rattkrycka och olåst så tar man hellre den än den med massor av lås

Rock'n Roll

38 Inlägg
7 mars 2009
Hur vet man att det är en skum typ då ?.varje gång jag ringt på en bil så har jag fått adress och det är garanterat över 100 gånger,har aldrig fått ett nej du får inte komma för du är skum

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 mars 2009
leffa33 skrev:
Hur vet man att det är en skum typ då ?.varje gång jag ringt på en bil så har jag fått adress och det är garanterat över 100 gånger,har aldrig fått ett nej du får inte komma för du är skum

Då upplevs du väll kanske inte som skum? När man ringer klockan 2 på natten då annonsen hamnat i tidningen och säger "sista pris kompis" då tvekar i vart fall jag både en och två gånger med att utge reg och vart bilen finns...
Senast redigerat av TenZer (7 mars 2009)

Rock'n Roll

689 Inlägg
7 mars 2009
Fan va alla är rädda för att folk ska se deras regnummer då. att ni vågar köra med bilarna i trafiken utan att ta bort nummerplåten då? finns gott om skumt folk ute som kan ta reda på vart ni bor

38 Inlägg
7 mars 2009
Men om du är tänkt att stjäla en bil så lär du ju inte ringa kl 2 på natten,utan kl11 på dan och vara som vilken annan spekulant som helst,för dummare kan väl inte en biltjuv vara eller ???

635 Inlägg
7 mars 2009
TenZer skrev:
leffa33 skrev:
Jag kan förstå dom på garaget som suddar över plåten,men det görs ju även på blocket ????.och då är det ju bara att ringa och fråga vart bilen står så talar dom ju om det ,för den ska ju säljas och då måste man ju få komma och kolla på bilen  eller ?????.så varför sudda över den då ?

Det är väll för att slippa få oväntat besök även där, och ringer det en skumm typ så skulle jag varken utge regnr eller vart bilen finns och brukar som regel endast uppge e-post eller möjligtvis oreggade telnummer

VOLVO 240KUNGEN skrev:
r-ted skrev:

Må så vara, men bara man försvårar lite för tjuven så har man iaf försvårat. Att ta bort reggnr är ett lätt sätt att försvåra lokalisering av fordonet drastiskt. Och visst kan man ta reda på sånt genom foruminlägg och bilder också, men det är som sagt mycket svårare än att bara dra iväg ett sms och få fram all data.

Vill man sno en viss bil så kan man även sno den, men står det en exakt likadan brevid men utan larm, rattkrycka och olåst så tar man hellre den än den med massor av lås

Den som får nått stulet bryr sig inte om hur snappt tjuven hitta bilen/delen.. han/hon är bara förbannad över att fått bilen/delen stulet !!

Svetsare
3 150 Inlägg
7 mars 2009
Gör det av samma själ som de flesta här, reducera tillgång till adress och namn (tex var bilen står/finns mm.)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Avstängd
1 714 Inlägg
8 mars 2009
sir_daniel skrev:
därför man inte har bilen på sin hem adress utan i larmat och bevakat garage...

alla har ju inte råd med det

Teddan
2 495 Inlägg
8 mars 2009
VOLVO 240KUNGEN skrev:
r-ted skrev:

jasså hur då ?
Berätta ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 mars 2009
VOLVO 240KUNGEN skrev:
TenZer skrev:
leffa33 skrev:

VOLVO 240KUNGEN skrev:

Den som får nått stulet bryr sig inte om hur snappt tjuven hitta bilen/delen.. han/hon är bara förbannad över att fått bilen/delen stulet !!

Det var inte riktigt så jag tänkte, om man försvårar så stiger självklart chanserna för att få ha kvar bilen. Det vill säga tjuven ger sig eventuellt på ett lättare objekt såvida det inte är något specifikt man vill åt med just din bil

Rock'n Roll

DFFL
9 020 Inlägg
8 mars 2009
r-ted skrev:
VOLVO 240KUNGEN skrev:
r-ted skrev:

jasså hur då ?
Berätta ?

Han är Joe fucking Labero!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 926 Inlägg
8 mars 2009
r-ted skrev:
VOLVO 240KUNGEN skrev:
r-ted skrev:

jasså hur då ?
Berätta ?

Finns tillägg till firefox som tar fram thumbnailen ur en redigerad bild. Funkar inte alltid, det beror på vilket program du har redigerat i, paint tex funkar att ta bort censuren.

Jag har detta tillägg, dock till annat än o kolla regnummer roll

bonntrimmare
655 Inlägg
8 mars 2009
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:
VOLVO 240KUNGEN skrev:

jasså hur då ?
Berätta ?

Han är Joe fucking Labero!

*Fniss*

Teddan
2 495 Inlägg
8 mars 2009
Spelis skrev:
r-ted skrev:
VOLVO 240KUNGEN skrev:

jasså hur då ?
Berätta ?

Finns tillägg till firefox som tar fram thumbnailen ur en redigerad bild. Funkar inte alltid, det beror på vilket program du har redigerat i, paint tex funkar att ta bort censuren.

Jag har detta tillägg, dock till annat än o kolla regnummer roll

okej.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök