3210
Sök

Behöver hjälp med lista på bilar med mjuka stolar...

Skaune
8 mars 2009
Trådstartare
ja, ingen fråga är väl för konstig att ställas?
Lider ju av en ryggskada sedan 1 1/2 år tillbaka, ja kan i princip bara sitta i min 740 bekvämt , andra bilar e för hårda i stolarna och sen har jag svårt o röra mig efteråt. nu e ja inne på o köpa en cheva caprice, men hade tacksamt tagit emot tips på bilar med mjuka stolar och väldigt lite svankstöd! smile e t.ex volvos 850 lika mjuk i stolen som 740in?

9 Inlägg
8 mars 2009
volvo 850 och v70 har väldigt sköna o breda stolar nästan som 740 fast mindre nersuttna;)

4 637 Inlägg
8 mars 2009
Volvo 940 är nog samma/lika 740.

186 Inlägg
8 mars 2009
finns ju en hel del . fast kanske inte i den prisklass som man har råd till. som bmw 750 stolar eller jagge stolar men som sagt. kanske inte i den prisklass som man har alltid råd till smile

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
8 mars 2009
volvos 850 t5r stolar med 3 minnen och el justering borde ju passa dig som handen i handsken:) snygga e dom med!
Har ett par till slau, pm vid intresse.
MVH/ Jerker

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2009
Citroen, Peugeot och andra Franska bilar har mkt mjuka stolar och bra komfort.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
8 mars 2009
I en jänk sitter man ju mer eller mindre som i soffa hemma smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 mars 2009
Tycker att tex. säten från Volvo 740/940 är rätt underskattade. Har suttit i många nya bilar där man sitter som ett arsle, för att inte tala om E28 säten...

Jonas

57 Inlägg
8 mars 2009
En lite udda val är Citroen DS stolar( japp den gamla paddan) Där sitter du som i favoritsoffan hemma

12 086 Inlägg
8 mars 2009
Min mor har en säregen skada i ryggen och provade säkert ett 30tal bilar för att hitta bilen med bäst stol.
Efter flertalet tyskar med komfortstolar och andra premiumbilar vart de en Citoträngs C5 tongue

Så där har du en komfortabel stol iaf. Ja tyckte även stolen i min Maxima va förjävla skön. Sånna stolar hittar du billigt på skroten i både skin och plysch.

Körv
3 535 Inlägg
8 mars 2009
ni som gnäller på dåliga säten har aldrig kört Golf 1 lol

Truckdriving Man

369 Inlägg
8 mars 2009
Nu ska jag göra lite reklam för SAAB här tongue  Många läkare tipsar ju om att köpa saab om du har problem med ryggen.. Stolarna är mjuka och sköna och hela körställningen ska vara mer eller mindre den bästa på marknaden för dom som har problem med ryggen.. Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

12 086 Inlägg
8 mars 2009
Sen ska man väl inte hänga upp sig på hur mjuk en stol är? Har man ryggbesvär bör man ju ha en stol som stödjer ryggen. Samma som en säng kan man tycka.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 mars 2009
JapMax skrev:
Sen ska man väl inte hänga upp sig på hur mjuk en stol är? Har man ryggbesvär bör man ju ha en stol som stödjer ryggen. Samma som en säng kan man tycka.

Där håller jag med till 100% Stolarna i min E28 stödjer inte ryggen för 5 öre. Sitter jag typ en timme i bilen får jag satans ont i ryggen. Fattar inte hur jag pallade köra hem den från skåne :S

Jonas

+Uppfinnare+
643 Inlägg
8 mars 2009
RobinNilsson skrev:
Nu ska jag göra lite reklam för SAAB här tongue  Många läkare tipsar ju om att köpa saab om du har problem med ryggen.. Stolarna är mjuka och sköna och hela körställningen ska vara mer eller mindre den bästa på marknaden för dom som har problem med ryggen.. Mvh

Inte för att jag vill starta någon pajkastnig över huvudtaget så käfta inte emot är ni snälla cool Men när jag körde saab så hade jag väldigt ont i ryggen när jag hade kört längre sträckor. Dåligt med svankstöd tyckte JAG.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

369 Inlägg
8 mars 2009
Evil_90 skrev:
RobinNilsson skrev:

Inte för att jag vill starta någon pajkastnig över huvudtaget så käfta inte emot är ni snälla cool Men när jag körde saab så hade jag väldigt ont i ryggen när jag hade kört längre sträckor. Dåligt med svankstöd tyckte JAG.

Haha jaha ja bara klaga på nu wink hehe.. men det kan väl vara lite olika från människa till människa.. Men det va vad en läkare tipsade till en polare smile Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Random Hero
4 047 Inlägg
8 mars 2009
mitsubishi 3000gt, o saabs pilotstolar e de skönaste du kan sitta i, peugeot 406 coupe har mjuka stolar som man sitter bra i, skinnstolarna då

Dog food lid. Backwards

Mästare
2 947 Inlägg
8 mars 2009
Jag vet inte om det räknas som bil men...
http://www.gizmowatch.com/images/sofa1_69.jpg

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Volvofreak
356 Inlägg
8 mars 2009
KimVsWorld skrev:
Jag vet inte om det räknas som bil men...
http://www.gizmowatch.com/images/sofa1_6.jpg

Haha

// Andreas
S40N T5-04

Sök