4376
Sök

Monsterkart med YZF-R1 motor

1 161 Inlägg
26 april 2006
hade en lite fantasi plan ett tag om att bygga en crosskart me nån värsting motor på men den dog sakta bort me tiden men när ja fick se din här så vakna den till liv väldigt fort igen:)
tror ta mej f*n ja ska höra me en släkting som ä bra på att svetsa om han vill va me på den..
de ä ingen som har bra tips på lämplig motor?smile

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
26 april 2006
__hogberg__ skrev:
hade en lite fantasi plan ett tag om att bygga en crosskart me nån värsting motor på men den dog sakta bort me tiden men när ja fick se din här så vakna den till liv väldigt fort igen:)
tror ta mej f*n ja ska höra me en släkting som ä bra på att svetsa om han vill va me på den..
de ä ingen som har bra tips på lämplig motor?smile

turbo matad hayabusa motor....cirkus 300 hk tror ja

Herr
1 722 Inlägg
30 maj 2006
Haha, det där såg SVINKUL ut :>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

305 Inlägg
31 maj 2006
hehe, den är ju ingen skönhet hehe, men satan va grym big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 augusti 2006
bilderna kan ni ju lägga på imageshack.us big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

3 Inlägg
20 augusti 2006
Hej hej axeburken... Det är väll ändå inte du som har byggt monsterkarten?! Jag har haft den i min ägo i ca 1år innan du köpte den av mig o det var jag som byggde den o kom på iden! Jag tycker det e lite dålig stil av dig... O 20tusen??? Både jag o du vet vad du gav för den... Den är ett äkta bygge från LAPPLAND. Det vet du lika väl som jag... Jungfrufärd?! Den hade jag ett år innan du... Du verkar inte tordas dra ur den ens... jag har kappkört med en motorcyckel (ZX900(trimmad)) han körde 280 då han gav up o jag bara drog ifrån... Så växla upp!!! O trampa ner pedalen!!! O om det är någon som tvivlar så har jag filmbevis... Nästa bygge kommer innom kort, den kan du också kanske få köpa axeburken... Efter jag har lessnat på den... O den kommer att vara MYCKET BRUTALARE!!! /Tobias
Senast redigerat av chevatobbe (20 augusti 2006)

84 Inlägg
20 augusti 2006
jädrans ... nice big_smile

28 Inlägg
20 augusti 2006
Satan i gatan vad den går haha

Saab nörd
224 Inlägg
24 augusti 2006
chevatobbe skrev:
Hej hej axeburken... Det är väll ändå inte du som har byggt monsterkarten?! Jag har haft den i min ägo i ca 1år innan du köpte den av mig o det var jag som byggde den o kom på iden! Jag tycker det e lite dålig stil av dig... O 20tusen??? Både jag o du vet vad du gav för den... Den är ett äkta bygge från LAPPLAND. Det vet du lika väl som jag... Jungfrufärd?! Den hade jag ett år innan du... Du verkar inte tordas dra ur den ens... jag har kappkört med en motorcyckel (ZX900(trimmad)) han körde 280 då han gav up o jag bara drog ifrån... Så växla upp!!! O trampa ner pedalen!!! O om det är någon som tvivlar så har jag filmbevis... Nästa bygge kommer innom kort, den kan du också kanske få köpa axeburken... Efter jag har lessnat på den... O den kommer att vara MYCKET BRUTALARE!!! /Tobias

Upp me film beviset då smile

Saab For Life!

3 Inlägg
15 september 2006
Här har ni en liten "Teaser" av en av filmerna smile Vet inte om dom har hunnit lägga ut den än men den ska finnas där.

http://www.metacafe.com/watch/240810/or … erkart_r1/

Studerande
463 Inlägg
15 september 2006
chevatobbe skrev:
Här har ni en liten "Teaser" av en av filmerna smile Vet inte om dom har hunnit lägga ut den än men den ska finnas där.

http://www.metacafe.com/watch/240810/or … erkart_r1/

Rätta mig om jag har fel, men det där ser ju inte ut att vara samma monstercart. Eller i sådana fall så är den ombyggd i den andra filmen http://www.metacafe.com/watch/143631/mo … ligtfield/ avgasröret och ramen är lite annorluna byggda...

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

3 Inlägg
15 september 2006
Dom har byggt om den litegrann, Den var svart förut med vita pedaler, hasplåt o tanklock o hade röda diodljus bak o blå diod ljus fram + att dom har gjort om ramen litegran men bara där bak + ljuddämparen och bytt expantionskärl till volvo. Jag är säker på att det är den jag byggde. Jag sålde den till en kille i Älmhult i vintras. Jag tycker bara ätt det är lite dålig stil att utge sig för att ha byggt något man inte har byggt hmm

6 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
chevatobbe skrev:
Dom har byggt om den litegrann, Den var svart förut med vita pedaler, hasplåt o tanklock o hade röda diodljus bak o blå diod ljus fram + att dom har gjort om ramen litegran men bara där bak + ljuddämparen och bytt expantionskärl till volvo. Jag är säker på att det är den jag byggde. Jag sålde den till en kille i Älmhult i vintras. Jag tycker bara ätt det är lite dålig stil att utge sig för att ha byggt något man inte har byggt hmm

smile

Ja vad ska man säga?

Det kan bli jobbigt för dig att förklara vissa saker... hehehe

Håll utkik på  http://foffa.myftp.org

Bilderna som jag lägger upp där senare blir det nog svårt för dig att argumentera emot smile

/Chrille

Mr2 for 2
128 Inlägg
25 oktober 2006
sjuuuuk leksak. Fy fan va kul å köra ett sånt monster!! smile

//Goose

645 Inlägg
25 oktober 2006
aah, ser ju störtkul ut! VILL HA!

//Marcus Saari

6 Inlägg
27 november 2006
Tja!
Forslund som byggt maskinen!  Vi har lagt upp lite bilder på monsterkart.tk

om ni vill se bygget men kolla gärna in länkarna för våra senaste videos!

Vi hoppas kunna lägga upp videos på hemsidan så småningom...

Maila gärna om ni har nån fråga!

Det allra senaste som är på gång är breddat chassie med R1:ans bromsar m.m snart klar

och redo för en vinter med härlig is!!  Min deadline är satt till 1:a Januari!

(sen ska den bara vara klar!!)

http://video.google.com/videoplay?docid … onsterkart

http://video.google.com/videoplay?docid … onsterkart

//  The Man, The Myth, The Concept...

87 Inlägg
27 november 2006
chevatobbe skrev:

Kul bygge, men den gör nog inga 280 inte, superkart som har bra mycket aerodynamik gör 260 och 0-100 på 2,2 sek och de har 110hk på bakhjulen om jag inte minns fel och väger 200kg med förare.. men monsterkarten skulle nog kunna gå 280 ifall det kom på lite kåpor m.m.

P.S. karten borde breddas med tanke på dess höga tyngdpunkt D.S.
men den är endå väldigt grym=)
Senast redigerat av RaaZer (27 november 2006)

Bussförare
97 Inlägg
28 november 2006
Har bara ett ord för detta INSANE smile

Jag är inte full, jag är beautiful

6 Inlägg
28 november 2006
Den blir grymt mycke fetare framöver nu i vinter, bilder kommer nog snart upp på hemsidan monsterkart.tk  Den blir 160mm bredare bak... 

Jag tror den går fortare än motorcykeln R1 då gokartar har klart bättre aerodynamik
(motorn är ju bakom föraren och borde inte bromsa något) så 280km/h är inga problem!

1000cc och 150hk är klart brutalt på en liten stålram om man jämför med 250cc och 100hk!

// Forslund  smile

SupeR
106 Inlägg
28 november 2006
Sweet big_smile

-red lights-

Sök