2639
Sök

Lampjäveln lyser i volvon.. (240)

3 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Hej hej, nu har lampan som indikerar fel i avgasreningen börjat lysa. Snart är det besiktning och då får den fan inte vara tänd.. Har kopplat från och till minuspolen på batteriet och lampan slutade lysa i ca 5 min sen tändes den igen.
Va gör man och är det smidigt?

Tack / Matte

Gruspung..

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 mars 2009
Du har väl typ 2 alternativ, åtgärda felet eller plocka ut lampan

3 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
a nu e de ju så att dom mäter avgasskiten vid besiktning om jag inte har helt fel.. så att fimpa lampan är väl att utesluta. det är just "felet" jag vill ha hjälp med. Tack för din fantastiska hjälp.

Gruspung..

Lastbilschaufför
100 Inlägg
17 mars 2009
Att lampan lyser tyder på att du har ett fel i avgasrening/bränslesystemet någonstans,långt bak på vänster sida vid fjädertornet sitter en liten svart låda med en blinkindikator(lysdiod),skaffa en reperationshandbok,där står alla felkoderna och även hur man gör, att plocka bort batteriet släcker bara lampan för stunden. Tips: Om det läcker någonstans i grenröret får lambdasonden fel värde och resulterar i att lampan tänds,men är avgassystemet helt tätt,är det bara att göra en diagnos enligt ovan till att börja med,då har du lite att gå på,Lycka till. smile

Vad är det för fel på plåtfälgar!

787 Inlägg
17 mars 2009
Det är inget fel, det är standard i en 240 smile iaf i min gamla cool

3 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
tjoen skrev:
Att lampan lyser tyder på att du har ett fel i avgasrening/bränslesystemet någonstans,långt bak på vänster sida vid fjädertornet sitter en liten svart låda med en blinkindikator(lysdiod),skaffa en reperationshandbok,där står alla felkoderna och även hur man gör, att plocka bort batteriet släcker bara lampan för stunden. Tips: Om det läcker någonstans i grenröret får lambdasonden fel värde och resulterar i att lampan tänds,men är avgassystemet helt tätt,är det bara att göra en diagnos enligt ovan till att börja med,då har du lite att gå på,Lycka till. smile

Gott, nu har jag lite att gå på som sagt.. Tack! / Matti

Gruspung..

Sök