4293
Sök

Nån som har lust o lägga ihop ett Projekt ?

147 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
Vi hittar en bil ordnar en lokal.. o resten hajar ni väl.... bygga nå monster där?

Alla är välkommna.. kom gärna me ideer o tips...

Bla vilken bil man ska bygga om?

Alla som e me kan ju fixa ihop den ekonomiska biten tillsammans.

Skulle kunna bli jävligt roligt....

694 Inlägg
29 mars 2006
mindclip skrev:
Vi hittar en bil ordnar en lokal.. o resten hajar ni väl.... bygga nå monster där?

Alla är välkommna.. kom gärna me ideer o tips...

Bla vilken bil man ska bygga om?

Alla som e me kan ju fixa ihop den ekonomiska biten tillsammans.

Skulle kunna bli jävligt roligt....

Tjaa jadu detta låter roligt faktiskt inte för att ja har dom ekonomiska förutsättningarna för att lägga in pengar i projektet men arbete:) sånt är alltid skoj:) att säga att man hjälp till:)

225 Inlägg
29 mars 2006
låter kul:)tycker att garaget adminse borde fixa ett sådant projekt så man att man kan få se deras fantasi=)

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 mars 2006
Var i vårt avlånga land???

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

147 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
hade ju tänkt att man börjar me en liten o billig bil som blir billig o bygga... sen säljerm na den o tjänar lite pengar.. dom pengarna man tjänar gör man et nytt projekt me... o så håller man på så tills man tjänat en bra slant.. sen kan man om man vill dela upp pengarna på nåt sätt.. man får väl antagligen skapa nå typ av system...typ i % form... då vill säga att dne som lägger ut mer har mer rätt.. som i aktier....

jag tror att det här skulle kunna fungera riktigt bra.. e man 5, 10, 15 pers så blir det ju itne många kronor vardera.... vinsten lär ju bli mer än utgifterna....

Om det låter intressant så tycker jag att ni ska höra av er... skriv här i tråden...

Olika delar...

Själv hade jag tänkt mig i sthlm.. men vist... vart som helst fungerar väl as well...
man kan ju alltid skapa flera projekt.. o kanske t.om fixa sponsorer... då får man ju de mesta gratis... låter väl inte så tokigt...

Tex.. hämta ut en ny bmw o modda om den totalt.... o då mennar jag totalt.. vem skulle itne vilja sponsra ett sånt projekt... dom gör ju inge mer än reklam... villket är deras leverbröd efter försäljning...
Senast redigerat av mindclip (29 mars 2006)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
29 mars 2006
detta låter väldigt intressant.. men var i sverige händer detta och så då??

147 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
GurraG skrev:
detta låter väldigt intressant.. men var i sverige händer detta och så då??

Tänkte på STHLM...

Wrench
82 Inlägg
29 mars 2006
Lätt att man e på! Låter sköj som fan, kan förmodligen fixa lite diverse styling mm. Om de e i sthlm d.v.s
Senast redigerat av jiMz (29 mars 2006)

346 Inlägg
29 mars 2006
jobbigt att vara så många på en bil tror jag...alla har inte samma syn på det hela..men det ska bli kul och se om ni får ihop nåt själv bor jag typ 35 mil ifrån sthlm så jag är nog inte beredd på att del ta tyvärr även om det kunde vara rätt skoj

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

321 Inlägg
29 mars 2006
Tenacious_Dboy skrev:
jobbigt att vara så många på en bil tror jag...

Håller med, ju fler kockar desto sämre soppa, d ja menar e att man kanske inte kna vara 15-20 st utan räcker med en fjärdedel. Alla har ju olika syn på hur dom vill att bilen ska se ut, visst kan man komplitera varandra men tror iaf det blir för många, så ni borde ha nån slags begränsning.

Annars låter det som en skitskojjig grej att göra, bra initiativ smile

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 mars 2006
bor i gbg jag kan tänka mig nått sånt här..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

9 108 Inlägg
29 mars 2006
Kul idé, men att räkna med att göra vinst är väl lite att ta i.. Man går inte med vinst på stylade bilar så är det bara.. Men lycka till wink

482 Inlägg
29 mars 2006
En av de bästa ideér jag sett, hitintills iaf smile

Sthlm, "lite" för långt bort för min del tongue. Hade annars kunnat hjälpt med att fixa olika komponenter.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

147 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
vad sägas om en regional tävling då=?
Får vi ihop gäng så att sthlm gbg malmö osv så tror jag att det skulle kunna bli jävligt roligt...

Sen är det väl bara o lägga in lite prispengar per stad o sen den som vinner tar hem storkovan!!!

Jag tycker att alla ni som e intresserade kan ju höra er runt o fråga om det finns folk som e intresserade i era orter... sen om det blir tillräkligt många så kan vi nog köra en egen utställning...

Hade även ett till förslag.. funderade på o öppna nån typ av förening för oss bil sälkare här i sthlm.. Om nån e intresserad av detta o vill veta mer o är det ju bara o skriva...

Kocken
487 Inlägg
30 mars 2006
Tycker de låter som en skit kul grej....men som sagt 15pers blir nog mycket om man inte låter alla specifisera sig på en viss sak....typ att en har hand om ljud, en om trimmning etc....
Skulle jätte gärna vara med men bor 11mil därifrån så de blir ju lite svårt att alltid ställa upp men är väldigt gärna med på ett hörn

48 Inlägg
30 mars 2006
låter som en helt schysst grej. desto fler juh bättre
smile jag är på direkt smile

i´m multi talent i can talk and piss you of at the same time!

482 Inlägg
30 mars 2006
mindclip skrev:
vad sägas om en regional tävling då=?
Får vi ihop gäng så att sthlm gbg malmö osv så tror jag att det skulle kunna bli jävligt roligt...

Sen är det väl bara o lägga in lite prispengar per stad o sen den som vinner tar hem storkovan!!!

Jag tycker att alla ni som e intresserade kan ju höra er runt o fråga om det finns folk som e intresserade i era orter... sen om det blir tillräkligt många så kan vi nog köra en egen utställning...

Hade även ett till förslag.. funderade på o öppna nån typ av förening för oss bil sälkare här i sthlm.. Om nån e intresserad av detta o vill veta mer o är det ju bara o skriva...

Ännu en superidé! big_smile
Denna tråd bara trollar fram massa bra ideér ju smile

Hade gärna hakat på, dock lite mkt plugg nu och sådär så hade väl mest fått trollat fram lite delar och sådär smile

Nästan avundsjuk på er, ni som bor i sthlm tongue

Malmöbor finns det knappast ngn utav här inne ju sad
-- En gris, en ko, en malmöbo!-- smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

lastbils chaffis......
299 Inlägg
30 mars 2006
grym ide me många sjysta förslag!!
men som andra redan har sagt..... lite mycket plugg nu och till sommaren blir det lumpen så om två år kanske.... om det börjar med nåt projekt kan man ju komma me ideér kanske eller nåt men det blir 5 mil att åka..... kanske kan sponsra lite öppna en ny tråd och se hur många som e villiga att sponsra med startkapital och hur mycke!! .... bara en tanke...

PS självklart ska de va FWD...... hahhaha wink

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

147 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
Min tanke var väl att kanske bygga ihop nåt som ligger mellan 30.000 - 50.000:-... men det är väl nåt man kan disskutera om sen när man väl vet vad alla är villiga o ge o så...har eventuelt en färdig sponsor som kan stå för bilar.... pratade lite me bil handlare.... vad gör dom inte för reklam....

Som sagt.. ju fler desst roligare... o desstu mindre pengar för var o en o lägga fram...
Jag sj tror att det här skulle kunna bli nåt som man kan hålla årligen o som skulle skrivas jävligt mycket om i bil tidningarna...

jag hoppas bara nu att ni är villiga o minst lika ivriga som jag över det här... ni som vill hänga på här i sthlm får ju gärna skriva privata mess... ni andra får ju ta er ort o fixa ert där borta...

O sist men inte mins kom med föslag om vad man skulle kunna kalla deta projekt....

147 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
Saabnorden skrev:
grym ide me många sjysta förslag!!
men som andra redan har sagt..... lite mycket plugg nu och till sommaren blir det lumpen så om två år kanske.... om det börjar med nåt projekt kan man ju komma me ideér kanske eller nåt men det blir 5 mil att åka..... kanske kan sponsra lite öppna en ny tråd och se hur många som e villiga att sponsra med startkapital och hur mycke!! .... bara en tanke...

PS självklart ska de va FWD...... hahhaha wink

Bra där... ska göra det me en gång.... smile

Sök