3409
Sök

Vad är misshandel

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
En unge tjuvringer 5:ggr på min dörr , till sist vänta jag vid dörren och öppna dörren direkt  fick tag på honom och skrek åt honom vad gör du varför o vad heter du . vi ska hem till din mamma o berätta allt dett. han börja gråta så ja släppte honom. efter 10 min ringer dörren igen gissa vem ,, POLISEN  hej du är misstänkt för misshandel. och du ska bli kallad för förhör . !!!!!!!!
bättre går det inte

så nu till frågan ,, är misshandel när man tar tag i jackan och ser sur ut och fråga barnet vad han heter och han försöker springa därifrån fast du håller kvar honom.
inga slag inga knuffar lr liknadne bara höll fast honom
Senast redigerat av Abeed (24 mars 2009)

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 mars 2009
Svårt att få det till misshandel, men ungen har väl sagt att du har tagit tag i armen eller nått så att det gjorde ont. Men det dom kan säga är väl typ "frihetsberövande" eller vafan de heter? Man får ju inte hålla fast folk hur som helst.
Inte säker på detta, gissar bara...men det har ju snackats om sånt här innan...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Kanon..
1 473 Inlägg
24 mars 2009
Misshandel o olaga frihetsberövande.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
och det innebär heheh ja är så rädd för poliser Ooh vad ja hatar de ,,,  orka inte med problem ,,

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
24 mars 2009
Det är lite känsligt när det gäller små barn, om du har rört honom han kan hitta vad som helst därför det är ofta bättre att bara vissa att du är förbanad eller kolla var han bor och prata med föräldrar.
Hoppas att det ordnar sig för dig
Senast redigerat av alain (24 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Muttley
24 mars 2009
Drog du i ungen hårt?.
Bästa är ju att bara prata argt med de så vågar de inte busa mer.
Men du får ju inte hålla fast i ungen såklart.
Berätta bara hur de låg till i förhör, så är de inga problem ju.

blacken
24 mars 2009
Abeed skrev:
En unge tjuvringer 5:ggr på min dörr , till sist vänta jag vid dörren och öppna dörren direkt  fick tag på honom och skrek åt honom vad gör du varför o vad heter du . vi ska hem till din mamma o berätta allt dett. han börja gråta så ja släppte honom. efter 10 min ringer dörren igen gissa vem ,, POLISEN  hej du är misstänkt för misshandel. och du ska bli kallad för förhör . !!!!!!!!
bättre går det inte

så nu till frågan ,, är misshandel när man tar tag i jackan och ser sur ut och fråga barnet vad han heter och han försöker springa därifrån fast du håller kvar honom.
inga slag inga knuffar lr liknadne bara höll fast honom

Dök länsman upp efter tio minuter, hur fasen då?. Det var nog ett nytt rekord, annars när man ringer så går det inte fullt så fort.
Skaffa en advokat eller ring och fråga en, hur du ska bete dig i det hela. Men man kan ju även fråga sig vart samhället är på väg när man inte får stävja skitungar som bara djävlas..
Senast redigerat av blacken (24 mars 2009)

687 Inlägg
24 mars 2009
Jag förstår inte en sak, ringde polisen på din dörr och sa "hej du är misstänkt för misshandel och du ska bli kallad till förhör" och sen åkte de? För i min verklighet så antingen hämtar de dig till förhör handgripligen eller skickar enbart ut en kallelse där det står att du ska infinna dig för förhör angående "....."

Sen så har du rätt till en advokat under förhöret, och vill du ha en så tilldelas det en offentlig annars så kan du även be om någon speciell!.

Har dock svårt att tro att detta skulle leda någonstanns om det är så som du beskriver händelsen, bara att berätta sanningen.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
24 mars 2009
Nehe skrev:
Jag förstår inte en sak, ringde polisen på din dörr och sa "hej du är misstänkt för misshandel och du ska bli kallad till förhör" och sen åkte de? För i min verklighet så antingen hämtar de dig till förhör handgripligen eller skickar enbart ut en kallelse där det står att du ska infinna dig för förhör angående "....."

Sen så har du rätt till en advokat under förhöret, och vill du ha en så tilldelas det en offentlig annars så kan du även be om någon speciell!.

Har dock svårt att tro att detta skulle leda någonstanns om det är så som du beskriver händelsen, bara att berätta sanningen.

Det du säger är ok men när föräldrar ringer till polisen och säger att deras lilla pojken har blivit misshandlad och att dom vet vem det är, då det tar inte 10 minuter för polisen att står bakom din dörr.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

8 885 Inlägg
24 mars 2009
Får inte i hop historien i första inlägget, den stämmer inte riktigt.....

Fotograf på tierpidag.se

687 Inlägg
24 mars 2009
alain skrev:
Det du säger är ok men när föräldrar ringer till polisen och säger att deras lilla pojken har blivit misshandlad och att dom vet vem det är, då det tar inte 10 minuter för polisen att står bakom din dörr.

Och då kan jag lova dig att om så vore fallet så skulle det även finnas ett vittnesmål och personen i fråga skulle inte sitta här och skriva nu utan han skulle vara på station. RB 24:7 Gripen.

Nu pratar vi om helt olika saker. Det jag inte förstår är varför i hela friden de skulle åka dit ringa på dörren och säga "Hej du ska till förhör pga en misshandel men det är om 3v, ha det bra, hejdå".

Antingen tar de ju med dig eller så skickar man bara en papperskallelse inte slösar man resurser på att åka ut och säga något sådant..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
Att ta tag i armen (obs, ta tag inte rycka/klämma/dra eller så) på en unge som beter sig illa kallar jag uppfostran, men dagens barn är så känsliga...

Gå på förhöret och berätta din historia bara, har du inte en massa annan skit till last tvivlar jag på att de tar ungen på allvar. Och har du bara tagit tag i ungen som du skrev så ska det inte finnas några märken heller...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sanizz
24 mars 2009
Rquired skrev:
Att ta tag i armen (obs, ta tag inte rycka/klämma/dra eller så) på en unge som beter sig illa kallar jag uppfostran, men dagens barn är så känsliga...

Gå på förhöret och berätta din historia bara, har du inte en massa annan skit till last tvivlar jag på att de tar ungen på allvar. Och har du bara tagit tag i ungen som du skrev så ska det inte finnas några märken heller...

Håller med dig! smile

1 722 Inlägg
24 mars 2009
Misshandel : Det är när du går in och ut från en affär utan att handla något wink

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Kanon..
1 473 Inlägg
24 mars 2009
Hamilton skrev:

Går det få ihop någonting av det trådskaparen skrivit på dehär forumet?

blacken
24 mars 2009
Kanelbullen skrev:
Misshandel : Det är när du går in och ut från en affär utan att handla något wink

Nej, det är när man köper och säljer katter.. tongue

Avstängd
519 Inlägg
24 mars 2009
Hamilton skrev:

läs en gång till big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
Kanelbullen skrev:

blacken skrev:
Nej, det är när man köper och säljer katter.. tongue

lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 005 Inlägg
24 mars 2009
Jätteenkelt ur min mening, lägg en polisanmälan Ofredande.

Brottsbalkens kapitel 4, §7: Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Som ofredande räknas också telefon- och brevterror.

Angående föräldrarnas anmälning så säg som det var helt enkelt. De ofredade dig och attackerade dörr och ringklocka, och du försvarade din egendom. Att du absolut inte hade någon uppsåt alls att göra illa pojken eller göra honom rädd. Enbart få reda på pojkens identitet så att du kan kontakta hans föräldrar.

Skriv gärna update i denna tråd, vore intressant att se vad som händer.

8 885 Inlägg
24 mars 2009
linuslinje skrev:
Jätteenkelt ur min mening, lägg en polisanmälan Ofredande.

Brottsbalkens kapitel 4, §7: Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Som ofredande räknas också telefon- och brevterror.

Angående föräldrarnas anmälning så säg som det var helt enkelt. De ofredade dig och attackerade dörr och ringklocka, och du försvarade din egendom. Att du absolut inte hade någon uppsåt alls att göra illa pojken eller göra honom rädd. Enbart få reda på pojkens identitet så att du kan kontakta hans föräldrar.

Skriv gärna update i denna tråd, vore intressant att se vad som händer.

Skulle vilja se den åklagaren som går vidare med det ärendet big_smile
Ungar har busringt på dörrar sedan dörrklockan uppfans och det räcker med att prata ungen till rätta.

Fotograf på tierpidag.se

Sök