3179
Sök

Vad är misshandel

4 005 Inlägg
24 mars 2009
Hamilton skrev:
linuslinje skrev:
Jätteenkelt ur min mening, lägg en polisanmälan Ofredande.

Brottsbalkens kapitel 4, §7: Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Som ofredande räknas också telefon- och brevterror.

Angående föräldrarnas anmälning så säg som det var helt enkelt. De ofredade dig och attackerade dörr och ringklocka, och du försvarade din egendom. Att du absolut inte hade någon uppsåt alls att göra illa pojken eller göra honom rädd. Enbart få reda på pojkens identitet så att du kan kontakta hans föräldrar.

Skriv gärna update i denna tråd, vore intressant att se vad som händer.

Skulle vilja se den åklagaren som går vidare med det ärendet big_smile
Ungar har busringt på dörrar sedan dörrklockan uppfans och det räcker med att prata ungen till rätta.

Ja smile

Det är därför telefon/brev/ringa på dörren-terror m.m nu räknas in som ofredande.

Personligen så tror jag nog att åklagare lägger ner föräldrarnas polisanmälan med.

624 Inlägg
24 mars 2009
nuförtiden är allt som innefattar fysisk kontakt klassat som misshandel...man blir mörkrädd när man ser vad det är för jävla larviga grejer de skriver om i tidningen och som nu i trådskaparens fall!

misshandel..knappast, men ungjäveln skulle ju behöva ha ordentligt med stryk,numer verkar man bedriva fri uppfostran!?ungarna får göra precis vad de vill...men det återspeglar sig ju i vårt samhälle,mjäkigt och "humant"..noll respekt för ngt=(helt sjukt..råkar du ha ihjäl ngn är det bara stå som en efterbliven och säga: det var inte meningen.., med fingret i munnen.jaha men vad tråkigt då,var det sååå..ok, du får samhällstjänst!

who´s the man?

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
24 mars 2009
Som vuxen tycker jag man borde kunna hantera en sådan situation bättre, utan att skrika, vara arg och bli handgriplig. Nog skrämmande för ett barn att bli ertappad i en sådan situation. Vem har inte busat som liten? Att skriva att ungen skulle haft stryk, är ännu värre.

/ichi

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
det som jag skrev hände och inget mindre lr mer.
så efter bliven är jag inte att slå eller knuffa lr vad nu man kan kalla för misshandel.
aa du ja blev lite chockad också det tog inter mer än 10 min .. ja bor nära polis huset så men men   

Nehe skrev:
Jag förstår inte en sak, ringde polisen på din dörr och sa "hej du är misstänkt för misshandel och du ska bli kallad till förhör" och sen åkte de? För i min verklighet så antingen hämtar de dig till förhör handgripligen eller skickar enbart ut en kallelse där det står att du ska infinna dig för förhör angående "....."

Sen så har du rätt till en advokat under förhöret, och vill du ha en så tilldelas det en offentlig annars så kan du även be om någon speciell!.

Har dock svårt att tro att detta skulle leda någonstanns om det är så som du beskriver händelsen, bara att berätta sanningen.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Varför skulle ja sitta o ljuga :S
de kolla på leg och Skrev bara av mina personnr. INGET MER ja kollade vad han skrev ,
och sa du blir kallad för förhör och en sak till försök inte snacka med ungen lr mamma för då kan det bli mer problem , HEJ DÅÅ det va allt

Nehe skrev:
alain skrev:
Det du säger är ok men när föräldrar ringer till polisen och säger att deras lilla pojken har blivit misshandlad och att dom vet vem det är, då det tar inte 10 minuter för polisen att står bakom din dörr.

Och då kan jag lova dig att om så vore fallet så skulle det även finnas ett vittnesmål och personen i fråga skulle inte sitta här och skriva nu utan han skulle vara på station. RB 24:7 Gripen.

Nu pratar vi om helt olika saker. Det jag inte förstår är varför i hela friden de skulle åka dit ringa på dörren och säga "Hej du ska till förhör pga en misshandel men det är om 3v, ha det bra, hejdå".

Antingen tar de ju med dig eller så skickar man bara en papperskallelse inte slösar man resurser på att åka ut och säga något sådant..

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
jo såklart men nu snackar vi om 5 ggr. asså första gången öppna jag dörren och då hörde man barn springa . sen nästa gång var det aja det kan hända. men tredje gången så kolla ja från fönstret ja öppna aldrig dörren  såg då ingen och 4 gång var ja på toa big_smilebig_smile asså att de inte slutade man blir FÖRBANNAD !! 5:G då väntade ja vid dörren heheheh

ja har busat men inte jävlat asså busa är en gång spring därifrån men 5 gånger är mer som kom o ta mig ,,,, jag ska ringa polisen sen om du håller fast mig !!

ichibon skrev:
Som vuxen tycker jag man borde kunna hantera en sådan situation bättre, utan att skrika, vara arg och bli handgriplig. Nog skrämmande för ett barn att bli ertappad i en sådan situation. Vem har inte busat som liten? Att skriva att ungen skulle haft stryk, är ännu värre.
Senast redigerat av Abeed (24 mars 2009)

blacken
24 mars 2009
ichibon skrev:

"nog skrämmande för ett barn". lollol En del av den sortens "barn" får man nog använda mer än Frankenstein för att rubba på.  Förorts kids är "ganska" så tåliga mot både det ena och det andra, så att bara säga till, är som att lugga en flintskallig..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
blacken skrev:
ichibon skrev:

"nog skrämmande för ett barn". lollol En del av den sortens "barn" får man nog använda mer än Frankenstein för att rubba på.  Förorts kids är "ganska" så tåliga mot både det ena och det andra, så att bara säga till, är som att lugga en flintskallig..

Visa mig den ungen som blir skrämd av att någon tar tag i armen, måste vara en sällsynt mes...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2009
idag saknar jag den gammal livstil som vi hade när jag var barn, på ett ord, respekt!.
mina barn som är idag vuxna ha levt under barn tid med respekt, idag, dom är mycket glad för det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 mars 2009
alain skrev:
idag saknar jag den gammal livstil som vi hade när jag var barn, på ett ord, respekt!.
mina barn som är idag vuxna ha levt under barn tid med respekt, idag, dom är mycket glad för det.

Jag är förmodligen nån generation nyare än du smile Men håller nästan med, min generation är för klen tongue
Värst är det i dagens skolor, minns för ett par år sedan när en elev höll på att välta ett bord med en dator på. Läraren slängde ut honom, och blev av med jobbet... hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
25 mars 2009
Misshandel kan man väl få för ganska lite, ta tag i någon o ruska om den kan säkerligen kallas misshandel.

Som någon sa, gör en motanmälan det är effektivt som fan. Då lägger de oftast ner allting. Beprövat efter tips.

213 Inlägg
25 mars 2009
tycker misshandel är att ta i ordentligt, va fasen när man va liten gjorde man ju massa bus inte fasen anmälde man det, man hade ju bara sig själv att skylla för man provocera folk tongue

1 570 Inlägg
25 mars 2009
Säg att ungen trakasserade dig och hävda att det hänt många gånger förut.

Barn ska veta sin plats, alldeles för slappa och mesiga föräldrar nuförtiden.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Freddeponken skrev:
hur vet du att ungen var en horunge?

Kanske bekant med mamman? smile

Rent affärsmässigt alltså. tongue

nee då har aldrig stött på henne förut tongue

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
henrikh skrev:

tack för tipset det ska jag säga:)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Misshandel kan man väl få för ganska lite, ta tag i någon o ruska om den kan säkerligen kallas misshandel.

Som någon sa, gör en motanmälan det är effektivt som fan. Då lägger de oftast ner allting. Beprövat efter tips.

tack ska göra det ida....
ni fick mig verkligen lugna mig ,, ja va lite rädd fan ,,

blacken
25 mars 2009
henrikh skrev:

Håller med dig, alldeles för slappt och anvarsbefriat har dom det, och att få lära sig begreppet handling och konsekvens är ju helt borta.  Men,men när det är en massa trädkramande källsorterande och plakatviftande fi""""ar, som har bestämt hur barn ska uppfostras, så kan det inte bli annat än pannkaka av det hela..

1 002 Inlägg
25 mars 2009

Hehe.. Är det han.?

...

Muttley
25 mars 2009
dahboy skrev:

Hehe.. Är det han.?

de ser ut så. han är från landskrona så.

aj aj barnmisshandel är rätt hårt.

Sök