4422
Sök

Volvo B230 Totalrenovering+trimning

4 001 Inlägg
3 april 2009
#21
Tiger1978 skrev:
kolvas skrev:
bättre du köper denna:
http://rtgs-tillsalu.blogspot.com/2009/03/motor.html

Hehe.. såg nästan ut som orginalmotorn i min 340..

jo, det är en ganska snäll motor men den ger iaf. lite mer effekt och det finns ju mer att göra om man vill det.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

730 Inlägg
3 april 2009
#22
Qlimax skrev:
TritoN skrev:
Jag hade nog struntat i 530 och köpt en 531 som många säger här. Planar du mer än 2 mm måste du ha en annan rem från tex Ford. Ställbart drev är väl inget måste, kan vara bra att ha ifall du vill klocka bilen för maximal prestanda. H-Kam är väl den "vassaste" om man säger bland orginalkammarna vad jag har hört. Annars försöker du hitta någon som kan göra en Åsa-Nisse kam åt dig. Fjädrarna tror jag inte är någon fara med om du som sagt inte har tänkt att ge dig ut och plåga skiten ur stackarn, men det är väl knappast troligt när du totaltrenoverat bilen.

Varför en 531a? vad är skilnaden på prestandan? har inte pengar för tillfället men är det något att prioritera tro?

De va någon som sa en gång att hur mkt o bra du än portar en 530 så kommer du inte ense upp i sama flöde som en 405 har orginal.. och 531 är tillochmed bättre..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

15 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#23
kolvas skrev:
bättre du köper denna:
http://rtgs-tillsalu.blogspot.com/2009/03/motor.html

'

Skulle sitta riktigt fint men njaa pengar som sagt wink sen är ju charmen man tillverkar själv oh känner klirr i magen som man själv skapat


Sök