2302
Sök

DTM eller japs?

218 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#1
tjena

funderar på byte av ljudämpare på min avensis

då är frågan japs eller dtm dämpare?
vilket ger schysstast ljud och vilken är lättast att passa in. Dtm är ju plattare och japsen är ju rund o stor.


tack på förhand // Jens

321 Inlägg
25 mars 2009
#2
Satsa på en fet japs om du ska ha nått. DTM är lite mer för tyska bilar.

EViLution!

33 Inlägg
25 mars 2009
#3
Jag har haft japs på min avensis och det låter bra mycke mer än vad den går så jag tycker du ska köra som de är

218 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#4
Rallykrille skrev:
Jag har haft japs på min avensis och det låter bra mycke mer än vad den går så jag tycker du ska köra som de är

oki vad va de för dämpare?
hur monterade du den?

218 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#5
Delareno skrev:
Rallykrille skrev:
Jag har haft japs på min avensis och det låter bra mycke mer än vad den går så jag tycker du ska köra som de är

oki vad va de för dämpare?
hur monterade du den?

när jag ändå har dej på tråden lär jag fråga vart du köpte de blå dioderna?  såg väldigt bra ut må jag säga!

33 Inlägg
26 mars 2009
#6
kapade av orginal röret en bit in under bilen drog nytt 2½tum sen en japs med 4½tum ut eller nå liknande.. svetsade fast rundstång som jag böjde och satt i gummit till orginal dämparen  men jag tyckte de bara blev jobbigt att åka med den låtter som man kör jätte fort sen kommer man och  typ kryper fram

German Engineering
9 083 Inlägg
26 mars 2009
#7
Kör med japsdämpare smile DTM passar bäst på tyska bilar wink

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

218 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#8
Rallykrille skrev:
kapade av orginal röret en bit in under bilen drog nytt 2½tum sen en japs med 4½tum ut eller nå liknande.. svetsade fast rundstång som jag böjde och satt i gummit till orginal dämparen  men jag tyckte de bara blev jobbigt att åka med den låtter som man kör jätte fort sen kommer man och  typ kryper fram

ja jo jag kan tänkta mig det.

vet du nå hur ljudet med en dtm är?

33 Inlägg
26 mars 2009
#9
Kör med orginal blir bäst så du kommer ångra dig och ett nytt orginal är Dyrt

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 mars 2009
#10
Får man inte typ bullerskador av de där oljudet när man ska åka längre sträckor? Alltid undrat de


Fire And Silk
2 254 Inlägg
26 mars 2009
#11
Denna skulle se ball ut på din bil. big_smile

"Rostfri 3" dämpare m 4" Dieselkrök" cool

http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=966
Senast redigerat av -Mackan- (26 mars 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Supraman
2 300 Inlägg
26 mars 2009
#12
om jag vore dig skulle jag satsa på någon typ av simonsdämpare och ett snyggt cleant utblås.
med tanke på att din bil inte e den typ som passar med japs el dtm

Tor att dom har till avensis på simons hemsida
Senast redigerat av Stefan Varberg (26 mars 2009)

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

218 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#13
Stefan Varberg skrev:
om jag vore dig skulle jag satsa på någon typ av simonsdämpare och ett snyggt cleant utblås.
med tanke på att din bil inte e den typ som passar med japs el dtm

Tor att dom har till avensis på simons hemsida

oki vad händer då man slänger på en sådan ?




jag skulle vilja ha normalt ljud på låga varv och normal körning men att de ska ryta till då man varvar

218 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
#14
om man tar bort slut burken och har ett rakrör bara hur blir ljudet då?
Påverkas motorn av endast det?


Sök