Ångrar ni er aldrig :/

PimPim
28 mars 2009 · 8 Inlägg

När man tittar runt o ser alla fina bilar o så här så blir man ofta lite fundersam hur det kan komma sig att många säljer sina pärlor...
O om ni som har gjort det,ångrar ni inte  er efter..För jag kan erkänna många ggr jag funderat på sälja bilen men det är ju ändå någon drivning till just min bil så det är ju svårt o sälja sin "kärlek" Så min fråga ångrar ni er aldrig ni som sålt era fin bilar eller köper ni bara något nytt o så???hmm

Mvh

//Jimmie

Senast redigerat av PimPim (28 mars 2009)

Losing is not a option
camaro67 Meister
28 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Nu har jag aldrig sålt någon bil men jag kan säga att de känns väldigt fel att titta på min gammla 740 efter att den gick ett 3 timmars skrotbilsrace. Annars kan jag ta mopeden som jag borde ha sålt för 2 år sen men inte har sålt än... Det känns helt enkelt fel att göra sig av med grejorna tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
KimpaaBooY
28 mars 2009 · 378 Inlägg

Jag saknar min gamla Golf IV 2.3 170hk som fan.
När jag sålde den drog killen iväg på varvstop  på alla lägre växlarna och skråla i lådan.
Hördes flera meter bort.

Men men var ju inte min längre.

// KimpaaBooY
sir_daniel www.kudoz.se
28 mars 2009 · 3 802 Inlägg

då man vill ha plats för nya roligare byggen?
klart man blir lite ledsen när man ser nya ägare som trashat det man byggt, men det är ju deras smak o inte min.

Rushman Evolution Garage
28 mars 2009 · 1 299 Inlägg

Saknar min saab som fan, förmodligen världens bästa bil!

Sky´s the limit...
Evil_Genius_Garage *Gysot*
28 mars 2009 · 472 Inlägg

Håller med Sir_Daniel.. Ja sålde min nyss & visst det är tråkigt men man köper nytt projekt & fixar med istället & hoppas att nya ägaren sköter om bilen man byggt upp...

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
Mortalis VW-nörd?
28 mars 2009 · 4 332 Inlägg

Bara ägt normal skit tongue
Men klart man får ett lite speciellt band till sin första bil, på nåt vis är det ju starten på alltihop. Den ångrar jag att ja sålde, fast den var skit tongue Skulle dödat honom istället, likt en hund, ut i skogen och skjuta den

sir_daniel www.kudoz.se
28 mars 2009 · 3 802 Inlägg

äh... första bilen var såld på 4 veckor tongue

samt några tusen rikare på den också, sedan har det fortsatt smile

Darkie dARKiE
28 mars 2009 · 5 031 Inlägg

Jupp jag ångrar mig något djävulskt enormt.

Sålde mitt första bmw projekt en vit 530 E34 "whiteangel"
för 2år sedan, och jag drömmer fortfarande om att äga den igen.
Såg den på blocket för några månader sen och det gick massa tankar i huvudet om man skulle köpa tillbaks den eller ej. Dock verkar den blivit totalt förstörd så tankarna försvann lika fort.

och alla känslor om hur mycket fritid och pengar man hade lagt ner på den för att få den i toppskick bara försvann när man sålde den till någon som inte kunde ta hand om den..

Var en kille här på garaget som berättade att han hade sett den nu, för några månader sen. Den var rostig i bakskärmar och allmänt skabbig och sönderkörd.. usch, den var i totalt toppskick och nylackad när jag sålde den. Känns hårt att höra sanningen om folk som inte kan ta hand om bilar..


finns bild på min sida på gamla fordon..

/mvh skog.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Team-Adolfsson Gödseldräng
28 mars 2009 · 4 529 Inlägg

saknar min volvo 740gl jag hade ^^
min riktigt första bil jag var tredje ägaren på den
nästan ingen rost och bara 18000 mil på mätarn när jag köpte den
ångrar som fan att jag sålde pärlan
finns bilder under gamla bilar

JaggaChafen Tesla Senior Technician
28 mars 2009 · 2 307 Inlägg

Mådde riktigt illa när jag sålde min gamla Jagga. Första ordentliga bilen jga äg och som jag lagt ner en hel del jobb på. sålde den för att jag inte kan ha två entusiast bilar.

E väldigt sugen på att köpa tillbaks den känner nya ägaren lite han bor inte så långt bort så det kanske inte e någon omöjlighet.

Måste dock sälja den nya då men tor inte det kommer att kännas lika svårt den första e alltid lite mer speciell

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Andreas 940 -utan 940
28 mars 2009 · 1 728 Inlägg

Oftast när man byter bil är det ju för att man har köpt en ännu finare och därför blir det inte så smärtsamt.
Jag gillade min gamla 740 jättemycket trots att farsan såg en på skroten som var finare, men sen när jag köpt 940:n ville jag inte sätta mig i 740:n.

Kanelbullen
28 mars 2009 · 1 722 Inlägg

Jag saknar min gamla vespa big_smile ... 976 mil , gick 60 km/h ...Saknar den så otroligt... hmm...en Peugeot vivacity ---

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Martin 9-3 Fisketokig
28 mars 2009 · 2 997 Inlägg

Har fortfarande kvar förstabilen och den har jag haft i över 3år.

Visst skulle man sakna den extra mycket men när det blir byte av bil så kommer det garanterat bli en ny och kraftfullare så att ångra mig kommer jag knappast göra då.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
PimPim
28 mars 2009 · 8 Inlägg

Det verkar som iallafall att dom flesta har ångrat att dom har sålt sin bil..Men hur många har köpt tbx sin gamla bil o känner sig nöjda eller kanske så illa att man blivit besviken...

Losing is not a option
pimpad740
28 mars 2009 · 812 Inlägg

har ångrat mig många gånger. men 2 av gånngerna har jag likats köpa/byta tillbax bilen..  bla 760n ja har nu..  bilen som jag har hafft längst av alla tongue

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 mars 2009 · 5 650 Inlägg

har aldrig ångrat mig på de bilarna jag gjort mig av med hitils dock funderade jag på sälja 940in fast då kom jag på enda bilen jag verkligen skulle sakna

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
28 mars 2009 · 2 203 Inlägg

Saknar min Santoriniblåa Audi A4 1.8Ts quattro -1998 som var sänkt och hade 18" BBS RSII fälgar och lite blandad styling ditskruvad. Den ångrar jag att jag sålde. Hur fan tänkte jag då...

Saab_Diana
28 mars 2009 · 401 Inlägg

jag ångrade att jag sålde min gamle långmilar volvo,,har fundrat flera gånger på o köpa tillbaka den,,men äsh....saaben ska jag aldrig sälja iallafall.

Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Tom Darth Vader
28 mars 2009 · 1 644 Inlägg

Har nog bara ångrat att jag sålde förstabilen, den var förbannat charmig. De andra bryr jag mig inte så mycket om faktist. Fast det är tråkigt och gång på gång få reda på att de är sönderkörda.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang