Nu är motorn så långt bak den kommer för tråg och originalturbos. På bilden ser det ut att vara en dryg decimeter mellan motor och torped men i själva verket är det ca 5-7 cm. Frågan är om det kommer lira eller är motorn för långt fram för att bli helt 100?
Det går fram och tillbaka i bygget. Har inte byggt några fästen än. Motorn är utriven och tråget demonterat. Positivt är att jag fick tips om en kille som ville byta sitt baksumptråg mot mitt framsump. Mycket passande då det inte stämmer särskilt bra mot framvagnsbalken med frontsump. Lär uppdatera nån gång nästa vecka igen
Så byggde jag mina plåtar tillslut. Lutade neråt för att fånga olja som slungas bak vid acceleration och sidleds. Motorn står nu med tråget monterat och härdar till i veckan då lådan åker på igen och fästena börjar smidas.
Har nu bestämt mig för att satsa allt på 760n direkt, har därför rivit av turbos, insug osv för att det ska få plats.. Så hädan efter kommer 2jz-projektet att följas i 760-tråden.
Och här slutar denna solskenshistoria.. Besiktigade bilen i mars och fick ett antal 2:or på bla rost. Har lagat upp flera gånger tidigare på samma ställe. Det var värst runt bakre länkarmsinfästningarna och gick inte att få till bra. Har ju dessutom 760n att greja med plus crossåka övrig tid så kände inte för att lägga massa tid när det ändå inte gick att få helt 100. Så jag bestämde mig för att ta det jag behövde och sälja resten som var något värt. Så det fick sluta så här.
Känns lite tungt när det är förstabilen och den vart med i drygt 6.5 år. Men så är det. Nu läggs att skruvande på 760n istället så hoppas på att komma en bit med den nu
Segt Vet lite hur det är. Har haft min vita 740 i 4 år (också förstabil) och just nu står den väldigt rensad. Känns segt att skrota den lixom. Tror det får bli att skaffa en reservdelsbil och plocka över till min då den är i princip rostfri och har endast gått 20.000 mil. Men det är ju det där med tiden och att orka fixa bilen bara för att sälja iväg den Lycka till med 760in föresten! Följer det projektet med spänning!
Segt Vet lite hur det är. Har haft min vita 740 i 4 år (också förstabil) och just nu står den väldigt rensad. Känns segt att skrota den lixom. Tror det får bli att skaffa en reservdelsbil och plocka över till min då den är i princip rostfri och har endast gått 20.000 mil. Men det är ju det där med tiden och att orka fixa bilen bara för att sälja iväg den Lycka till med 760in föresten! Följer det projektet med spänning!
Ja riktigt segt, varför plockat ner din? Ja det är bara att jobba på, håll utkik
Tröttnade på att skruva då motorn inte gav den effekt jag ville ha. Motorn visade sig även efter mappning både läcka när vi trycktestade den (inte i tryckrören utan det var toppen som var så otät) sen ville den inte starta någon vecka senare. Så sålde allt i delar då dom var värda mer del för del. och det ångrar jag inte ett dugg Nu blire att köpa något färdigbyggt Sen kan man alltid bygga om, men just nu vill jag bara köra samt att det är en ekonomisk genväg!
Tröttnade på att skruva då motorn inte gav den effekt jag ville ha. Motorn visade sig även efter mappning både läcka när vi trycktestade den (inte i tryckrören utan det var toppen som var så otät) sen ville den inte starta någon vecka senare. Så sålde allt i delar då dom var värda mer del för del. och det ångrar jag inte ett dugg Nu blire att köpa något färdigbyggt Sen kan man alltid bygga om, men just nu vill jag bara köra samt att det är en ekonomisk genväg!
Aha.. Nej det är ju kass! Färdigt blir ju såklart billigare men det är ju skönt att veta vad som är gjort här och där.. Men förstår dig