pattilatti2 skrev:
T-RÖD skrev:
Nä inte kollat på hertz Problemet är magneten. Värmepaketet i V70.n som sitter bakom handsfacket. Tar grymt stot plats. Därför funkar det inte med RW10.an. Magneten tar i värmepaketet utan låda. Så det kommer aldrig gå o bygga låda till den. Inte utan o bygga om så hela handskfack o panelen kommer ca 10cm längre in mot passagerarstol.
Därför vore det lättare med en högtalare med litet monteringsdjup.
RW6 verkar ju nice. Har du lysnat på dom? Men 6,5" blir väll som en 8" då. Så borde bli bättre med en 10.a eller? Rätta mig om ja har fel. Har sj inte lysnat på varken pion eller RW6.
pattilatti2 skrev:
Den verkar iaf gryyymt bra, tror att jag ska köra på den själv i handsfacket snart, lagom till djupet ochså.
har du kollat nå på hertz? de kräver ju rätt små lådor.
pion va ju lite seg driven faktiskt, samt 17l låda, dock är djupet mindre på den än rw basen du hade i tankarna. Dock är det nog rätt bra kvalite på ljudet i pion där.
U-Dimension RM210SL finns ju med, ca 7.2cm djup. men det är 23 liters låda rek.
Annars kan du ju köra på detta:) om de platsar Dls RW6 skulle va rätt coolt:)
ps: jag brukar köra ca 12-14 lager när jag plastar,..ska va stabilt:D
rw6 an där går ju ner i 30hz dem ska spela grym djupbas, dock inte så du spelar några 150db, men för välljud fungerar dem nog, dock tror jag pion är bättre för de änamålet då du ändå vill ha både tryck och djup.
Jag skulle plasta ut intrumentbrädan nån cm om jag vore du, t.ex. limma aluminium strängar elr annan plåt som form för att göra instrument brädan lite "djupare". sedan plasta tyg, o.s.v.,
men du med en 8" finns de flera som spelat över 140db här på gorg. även med 6.5" så de är inga problem att få till en fin och djup bas me dem.
de går ju alltid att flytta bakstolen de cm som du bygger ut
Kan du int göra så basen spelar ner? minns ej hur de ser ut i v70 kringhandsfacket men säkert som i 850..
hur basen ligger spelar ju int så stor roll, de låga hz sprids ju överallt i kupen för det. Man kan ju köra med magneten utåt ochså, men de kna ju vara en trafiksäkerhets fråga, men spelar de roll eg.
Annars har du ju ett bagage.
rymms lite där med o de lär spela i hela bilen för det.