2331
Sök

Varför ta hit Annica Östberg?

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Ja varför har Svenska myndigheter jobbat så hårt för att få en en grovt kriminell människa?

I Sverige målas bilden upp henne som en stackars tjej som råkade vara med sin pojkvän när han döda en butiksnaställd och en polis , ne just han avrättade en polis som skulle hjälpa dom när dom fick punktering.

När dom sedan greps så försökte hon ta sin skottskadade pojkäns pistol och skjuta polisen.
Sedan anklagar ho polisen för övervåld då han slet loss hår från hennes huvud, han kämpa ju för sitt liv.
Han kunde ju inte veta om hon hadde tillgång til fler vapen.

ANNICA ÖTSBERG BORDE RUTTNA I HELVETET.

och sen gör svenska medier henne till kändis, fy fan skäms sverige för att släpa hem sådant patrask.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

133 Inlägg
10 april 2009
Mmm, att hon började punda redan vid 13 års ålder är ju oxå en helgonförklaring, eller????
Vi har väl nog med skit på våra anstalter, att få komma till en svensk anstalt är ju som att komma till ett vilo hem för henne.
Senast redigerat av fagerlund (10 april 2009)

Sleeper
3 084 Inlägg
10 april 2009
Agree

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

typ..eh..va?
582 Inlägg
10 april 2009
Förstår inte detta heller. Folk tycker så synd om henne hela tiden, men vafan, gör man inte brott så hamnar man inte i fängelse. Jag tycker inte sverige hade behövt göra något för henne, hon kunde fått klara sej på egen hand...det är min åsikt iaf.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 703 Inlägg
10 april 2009
Det är bara för hon är blond och blåögd.
Svenske journalisten Dawit Isaaks som suttit 8 år i eritrianskt fängelse är det ingen som lyfter ett finger för Men han är heller inte blond och blåögd.

274 Inlägg
10 april 2009
Det var som f*n vad mycket hat det var här!

Hon förtjänar en andra  chans hon har ju suttit inne mer än halva sitt liv, tror ni inte hon har funderat över vad hon har gjort?
Hon kanske ångrar sig lite i alla fall. Har sett att det gick åt 700 000kr för transporten, jag kan säga att jag lägger gärna mina skattepengar på de istället för regeringens taxiresor/flygplansresor och annat j***a tjafs som har kostat mycket mer än hennes transport.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Bossni skrev:

Hon förtjänar en andra  chans hon har ju suttit inne mer än halva sitt liv, tror ni inte hon har funderat över vad hon har gjort?
Hon kanske ångrar sig lite i alla fall. Har sett att det gick åt 700 000kr för transporten, jag kan säga att jag lägger gärna mina skattepengar på de istället för regeringens taxiresor/flygplansresor och annat j***a tjafs som har kostat mycket mer än hennes transport.

dom som dog , fick dom någon andra chans ?
en mördare förtjänar ingen andra chans.
dråp eller vållande till annans död är dock något helt annat.

man får även tänka på att hon försökte skjuta polismannen som grep henne.

876 Inlägg
10 april 2009
blev ganska förbannad när man läste detta på aftonbladet i en intervju med östbergs mamma.

"– Jag är helt omtumlad. Annika mår jättebra. Hon har ett fint rum, nästan som ett hotell, och hon verkar må väldigt bra, säger Maj-Britt Tillery." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4871402.ab

274 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:

Jag förstår vad du menar, men men livet är orättvist ibland, man kan inte gå runt och döda alla som har dödat nån det är inte 1632 längre.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 april 2009
Bossni skrev:
r-ted skrev:

Jag förstår vad du menar, men men livet är orättvist ibland, man kan inte gå runt och döda alla som har dödat nån det är inte 1632 längre.

Nej, man behöver inte döda personen i fråga, men de som mördar andra ska inte få springa runt i samhället, då de utgör en fara. Och precis som T-red säger, så fick inte polismannen en andra chans, varför ska hon få det?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

typ..eh..va?
582 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
Bossni skrev:

Det är precis det jag menar oxå. Alla tjatar om att alla förtjänar en andra chans, men det gör dom fan inte. En mördare har inte rätt till en andra chans så sluta tjata om det. Det mördade, han fick ju ingen andra chans, så varför i helvete ska mördaren få det yikes

OEM <3
6 957 Inlägg
10 april 2009
Få en andra chans? vad är det för skitsnack?

"Bossni" säg att jag skjuter en familjemedlem till dig som står nära till dig.
Inte fan hade du velat ge mig en andra chans?

OEM <3

687 Inlägg
10 april 2009
Men vad ska ett dödsstraff göra för nytta då? Det får ju knappast den mördade tillbaka och det skapar ju bara mycket mer lidande. Mördare har också familjer som oftast är "normala" varför skapa lidande för de?

Lite för mycket öga för öga, tand för tand tänkande här..

Hon har suttit 28år i fängelse, hon har inte dödat någon det var hennes pojkvän. Jag anser att hon sonat sina brott och är värd en andra chans.

typ..eh..va?
582 Inlägg
10 april 2009
Nehe skrev:
Men vad ska ett dödsstraff göra för nytta då? Det får ju knappast den mördade tillbaka och det skapar ju bara mycket mer lidande. Mördare har också familjer som oftast är "normala" varför skapa lidande för de?

Hon har suttit 28år i fängelse, hon har inte dödat någon det var hennes pojkvän. Jag anser att hon sonat sina brott och är värd en andra chans.

Men varför ska sverige lägga tid o pengar på att ta hem henne då? Visst, hon har suttit inne länge, men jag känner inget medlidande för henne...hon kunde få klara sej bäst hon kan....

huh?
10 427 Inlägg
10 april 2009
Herr Reinfeldt tyckte väl att det var läge nu i dessa ekonomiskt ansträngda tider att importera flera fängelsekunder wink

Muttley
10 april 2009
Nehe skrev:

Men vad säger att hon inte var medverkande vid morden?.
Skitsamma hon har suttit och lidit i 28 år. nu kan hon väl få en avrättning.

Och varför skulle polisens familj behöva lida ?
Då nu när hon suttit sina år där och sen får en avrättning så har hennes familj med fått lida.

Personligen hade jag velat se henne sitta och lida i ett hål och efter så många år bli avrättad om hon varit med om att mördat en av mina familjemedlemmar.
Senast redigerat av tkd_rille (10 april 2009)

Makaronborrare
993 Inlägg
10 april 2009
Har aldrig kännt några sympatier för henne trots diverse snyftdokumentärer som gjorts.
Synd inte flygplanet råkade tappa henne halvägs över Atlanten på hemresan
Senast redigerat av calibra1992 (10 april 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2009
Hade det varit upp till mig så hade hon ruttnat i USA.
Det finns ingen ursäkt för att döda poliser.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Herr Reinfeldt tyckte väl att det var läge nu i dessa ekonomiskt ansträngda tider att importera flera fängelsekunder wink

Reinfeldt har fullt upp med annat och jag är 100% säker på att han inte har lagt någon av sin tid på detta
fallet.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Nehe skrev:

jag har tycker att en mördare skall få sitta sitt straff, jag är dock inte för avrättningar. 

skulle du vilja möta dina barns mördare på gatan efter 25år ? vad skulle din reaktion bli ?

Sök