2512
Sök

Varför ta hit Annica Östberg?

82 Inlägg
10 april 2009
Till er som vill ha dödsstraff å så. På vilket sett blir det bättre? Visst, man får bort en farlig individ. Men, det finns mycket saker som kan ligga bakom ett mord. Kanske är det en "rensning i samhället", som mördaren gör. Tex. han kanske våldtagit hans dotter, eller något.

Men, inför man dödsstraff. Man vet att man gjort ett brott som innebär det. Skulle man då tveka att avlossa mer skott och mörda fler personer för att ha någon chans att komma undan å gömma sig? Ja, jag skulle tro det faktiskt. Så, jag tror varje mördare skulle mörda mycket mer folk än dom gör nu, om man inför det. För man kan ju också klara sig. Men det kan innebära fler skott.

Låter riktigt genomtänkt, tycker jag.

687 Inlägg
10 april 2009
Men frågan är: Har hon mördat någon? Nej det var hennes pojkvän så allt snack om att hon ska ruttna pga att hon mördat någon kan man ju skippa.

Möjligt att hon dömdes för mord pga: att hon anses ha agerat i samförstånd och samråd med sin pojkvän som sköt polisen men det är något jag inte vet. För jag har ingen aning om hur lagarna ser ut i den delstaten eller hur en amerikansk domstol dömer/fungerar (de har ju en jury av medborgare dvs känslodomar).

Sitta 28år för att ej ha dödat någon alternativt om det kanske var mordförsök på den andra polismannen? (ej påläst i själva händelsen) är rätt länge ändå.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
andreas_hudik skrev:
Till er som vill ha dödsstraff å så. På vilket sett blir det bättre? Visst, man får bort en farlig individ. Men, det finns mycket saker som kan ligga bakom ett mord. Kanske är det en "rensning i samhället", som mördaren gör. Tex. han kanske våldtagit hans dotter, eller något.

Men, inför man dödsstraff. Man vet att man gjort ett brott som innebär det. Skulle man då tveka att avlossa mer skott och mörda fler personer för att ha någon chans att komma undan å gömma sig? Ja, jag skulle tro det faktiskt. Så, jag tror varje mördare skulle mörda mycket mer folk än dom gör nu, om man inför det. För man kan ju också klara sig. Men det kan innebära fler skott.

Låter riktigt genomtänkt, tycker jag.

jag skulle inte mörda någon som våldtog min dotter.

Jag skulle skära loss hans pungkulor med en tigersåg! ! ! ! !
Men att döda någon och ha det på sitt samvete är inget kul , jag känner en person som har slagit ihjäl
en annan person i ettfylleslagsmål (alltså ett dråp/vållande till annans död) .
Han är allt annat än stolt över det och mår mycket dåligt över detta.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Makaronborrare
993 Inlägg
10 april 2009
Fattar inte varför medierna i detta land utmålar hon som ett oskyldigt offer hela tiden.
Dom som tror på det kan ju söka lite på hennes brottsregister, bla så dömdes hon för dråp 1974.

687 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
jag har tycker att en mördare skall få sitta sitt straff, jag är dock inte för avrättningar. 

skulle du vilja möta dina barns mördare på gatan efter 25år ? vad skulle din reaktion bli ?

Skulle mina barns mödare efter 25år när vi möts på gatan komma fram med tårar i ögonen och be om ursäkt och verkligen ångra vad han har gjort så skulle det betyda mer för mig än om han hade avrättats 1år efter han dödade de. (även om jag fortfarande kanske hade känt hat/avsky mot honom/henne).

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Nehe skrev:
Men frågan är: Har hon mördat någon? Nej det var hennes pojkvän så allt snack om att hon ska ruttna pga att hon mördat någon kan man ju skippa.

Möjligt att hon dömdes för mord pga: att hon anses ha agerat i samförstånd och samråd med sin pojkvän som sköt polisen men det är något jag inte vet. För jag har ingen aning om hur lagarna ser ut i den delstaten eller hur en amerikansk domstol dömer/fungerar (de har ju en jury av medborgare dvs känslodomar).

Sitta 28år för att ej ha dödat någon alternativt om det kanske var mordförsök på den andra polismannen? (ej påläst i själva händelsen) är rätt länge ändå.

men hadde inte polismannen agerat så hadde hon dödat honom, hon var ju redo att döda.

hoppas inte svenska myndigheter benådar henne. hon har varit med och förstört mångas liv så hon har inte rätt till något normalt liv själv.

12 086 Inlägg
10 april 2009
Att hon är skyldig lr ej är jag inte insatt i, men hon har trots allt suttit i fängelse i 28 år, med svenska mått är det väldigt länge. Jag antar att de är så svenskar tänker.

12 086 Inlägg
10 april 2009
Nehe skrev:
r-ted skrev:
jag har tycker att en mördare skall få sitta sitt straff, jag är dock inte för avrättningar. 

skulle du vilja möta dina barns mördare på gatan efter 25år ? vad skulle din reaktion bli ?

Skulle mina barns mödare efter 25år när vi möts på gatan komma fram med tårar i ögonen och be om ursäkt och verkligen ångra vad han har gjort så skulle det betyda mer för mig än om han hade avrättats 1år efter han dödade de. (även om jag fortfarande kanske hade känt hat/avsky mot honom/henne).

Förmodligen tongue Jag skulle vilja se dig säga samma sak när det väl hade hänt.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Att hon är skyldig lr ej är jag inte insatt i, men hon har trots allt suttit i fängelse i 28 år, med svenska mått är det väldigt länge. Jag antar att de är så svenskar tänker.

tror du har alldeles rätt, det är en lång tid.

Men amerikanare tänker förmodligen inte som svenskar, och i detta fallet får jag nog ansluta mig till
amerikanarnas tankesätt.

Makaronborrare
993 Inlägg
10 april 2009
Nehe skrev:

Egentligen hände ju samma sak här vid polismorden i Malexander, man kunde inte bevisa vem som höll i avtryckaren men alla 3 dömdes för mord.
Tycker någon här hemma synd om dessa mördare?

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Nehe skrev:
r-ted skrev:

du har inga egna barn va ?

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2009
http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg

Trevlig läsning för er som undrar vad det är för människa vi har flugit "hem".
En mördande gammal pundarhora.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 005 Inlägg
10 april 2009
Nehe skrev:

Jag håller med.

Personen har inte skjutit eller dödat någon, (i detta fall). Så jag finner det lite svårt att rättfärdiga att sätta personen i fängelse i 25 år.

Att hon är kvinna eller svensk spelar inte mig så stor roll, men visst är det ovanligt.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:

skulle precis posta den länken oxå ... en gammal tjack hora som knivmördar sina pojkvänner som inte gör som hon vill.
ch det är bevisat at hon har hjälpt till att ladda om och eventult skjuta ! ! !  !

annars om ni brinner för att få lite fakta så kan ni rättegångsprotokollen/dommen från morden, här i PDF format
http://www.kriminalkanalen.se/wp-conten … rg_dom.pdf

hon har aldrig jobbat (förutom fnaskat) .... ne fy fan vad skall hon göra här

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Nehe skrev:

Jag håller med.

Personen har inte skjutit eller dödat någon, (i detta fall). Så jag finner det lite svårt att rättfärdiga att sätta personen i fängelse i 25 år.

Att hon är kvinna eller svensk spelar inte mig så stor roll, men visst är det ovanligt.

bör nog sätta dig i i fallet innan du uttalar dig om hennes oskuld, hon mördade redan på 70talet sin dåvarande pojkvän

12 086 Inlägg
10 april 2009
Hon är ju fan 55 bast kärringen, blir hon frisläppt här i Sverige lär hon ju få en fet pension säkert och leva livet. Skulle inte förvåna mig ett skit =P

4 005 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
linuslinje skrev:
Nehe skrev:

Jag håller med.

bör nog sätta dig i i fallet innan du uttalar dig om hennes oskuld, hon mördade redan på 70talet sin dåvarande pojkvän

Intressant!
Visserligen skrev jag "i detta fall" (är man straffad och har avtjänat straff så ska man inte få mer straff visserligen)

Har du mer info om detta? Då finns det lite mer berättigande. Blev hon straffad för mordet på 70-talet?

4 005 Inlägg
10 april 2009
JapMax skrev:
Hon är ju fan 55 bast kärringen, blir hon frisläppt här i Sverige lär hon ju få en fet pension säkert och leva livet. Skulle inte förvåna mig ett skit =P

Är det pensionsgrundande i sverige att sitta 25 år i amerikanskt fängelse? smile

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2009
linuslinje skrev:
r-ted skrev:
linuslinje skrev:

Jag håller med.

Intressant!
Visserligen skrev jag "i detta fall" (är man straffad och har avtjänat straff så ska man inte få mer straff visserligen)

Har du mer info om detta? Då finns det lite mer berättigande. Blev hon straffad för mordet på 70-talet?

FireTraXX skrev:

Dråp [redigera]

1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Två år senare anmäler Östberg sig själv till myndigheterna och döms till villkorlig dom i 5 år för dråp.[4][2][5] Östberg hävdar att hon erkände ett brott hon inte begått för att hjälpa sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
10 april 2009
linuslinje skrev:
JapMax skrev:

Är det pensionsgrundande i sverige att sitta 25 år i amerikanskt fängelse? smile

Dom snillar nog ihop något tongue

Sök