linuslinje skrev:
r-ted skrev:
linuslinje skrev:
Jag håller med.
Personen har inte skjutit eller dödat någon, (i detta fall). Så jag finner det lite svårt att rättfärdiga att sätta personen i fängelse i 25 år.
Att hon är kvinna eller svensk spelar inte mig så stor roll, men visst är det ovanligt.
bör nog sätta dig i i fallet innan du uttalar dig om hennes oskuld, hon mördade redan på 70talet sin dåvarande pojkvän
Intressant!
Visserligen skrev jag "i detta fall" (är man straffad och har avtjänat straff så ska man inte få mer straff visserligen)
Har du mer info om detta? Då finns det lite mer berättigande. Blev hon straffad för mordet på 70-talet?
FireTraXX skrev:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg
Trevlig läsning för er som undrar vad det är för människa vi har flugit "hem".
En mördande gammal pundarhora.
Dråp [redigera]
1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Två år senare anmäler Östberg sig själv till myndigheterna och döms till villkorlig dom i 5 år för dråp.[4][2][5] Östberg hävdar att hon erkände ett brott hon inte begått för att hjälpa sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.