2470
Sök

Varför ta hit Annica Östberg?

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
är nog många som har skänkt pengar till henne via hennes snyft hemsida där hon uppmanar folk att stötta henne

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 703 Inlägg
10 april 2009
JapMax skrev:
linuslinje skrev:
JapMax skrev:
Hon är ju fan 55 bast kärringen, blir hon frisläppt här i Sverige lär hon ju få en fet pension säkert och leva livet. Skulle inte förvåna mig ett skit =P

Är det pensionsgrundande i sverige att sitta 25 år i amerikanskt fängelse? smile

Dom snillar nog ihop något tongue

Hon säljer feta storys till aftonhoran, expressen etc etc och tjänar en slant på det, om nåt år är hon bortglömd och pengarna har sinat. Tanten får gå på socialbidrag, bor på diverse härbärgen och har börjar punda igen.
Hon dör av en överdos blandat med en svår hepatitinfektion, 64 år gammal.

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2009
henkebenke skrev:
JapMax skrev:
linuslinje skrev:

Är det pensionsgrundande i sverige att sitta 25 år i amerikanskt fängelse? smile

Dom snillar nog ihop något tongue

Hon säljer feta storys till aftonhoran, expressen etc etc och tjänar en slant på det, om nåt år är hon bortglömd och pengarna har sinat. Tanten får gå på socialbidrag, bor på diverse härbärgen och har börjar punda igen.
Hon dör av en överdos blandat med en svår hepatitinfektion, 64 år gammal.

Ja, man kan ju hoppas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
10 april 2009
FireTraXX skrev:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg

Trevlig läsning för er som undrar vad det är för människa vi har flugit "hem".
En mördande gammal pundarhora.

ja vad fan ska hon här och göra när hon bott i usa sen 60 talet :S
tjackhora, hallick och bara brottlslig bakgrund smile

haha jag skrattar åt sverige som ens vill ta hit henne. Bättre och lägga den tiden på de som bott i sverige hela sitt liv och åker i finkan utan anledning på deras semester .

2 182 Inlägg
10 april 2009
Stor bokstav på Annica och Östberg i rubriken tack, namn stavas alltid med stor bokstav i början

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Stor bokstav på Annica och Östberg i rubriken tack, namn stavas alltid med stor bokstav i början

Orka

2 182 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
Niklas1987 skrev:

Orka

Ville bara få det sagt wink

Angående Annica, så kunde hon gott varit kvar i U.S.A, då hon varit där större delen av sitt liv.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
r-ted skrev:
Niklas1987 skrev:

Orka

Ville bara få det sagt wink

Angående Annica, så kunde hon gott varit kvar i U.S.A, då hon varit där större delen av sitt liv.

big_smile

8 883 Inlägg
10 april 2009
Eftersom lagar och regler ser ut som dom gör så ser jag inget fel i att hon får komma hem och fortsätta avtjäna straffet.
Sen kan vi sitta och predika om hur länge man ska sona sitt brott 28+år eller mera.

Allt beroende på vem eller vad som görs så blir det alltid olika reaktioner här på garaget.org...
Senast redigerat av Hamilton (10 april 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
steifan skrev:
Herr Reinfeldt tyckte väl att det var läge nu i dessa ekonomiskt ansträngda tider att importera flera fängelsekunder wink

Reinfeldt har fullt upp med annat och jag är 100% säker på att han inte har lagt någon av sin tid på detta
fallet.

Herr Reinfeldt är för upptagen med att slicka röv hos EU wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
10 april 2009
Nehe skrev:
Men vad ska ett dödsstraff göra för nytta då? Det får ju knappast den mördade tillbaka och det skapar ju bara mycket mer lidande. Mördare har också familjer som oftast är "normala" varför skapa lidande för de?

Lite för mycket öga för öga, tand för tand tänkande här..

Hon har suttit 28år i fängelse, hon har inte dödat någon det var hennes pojkvän. Jag anser att hon sonat sina brott och är värd en andra chans.

Om det är något man borde återinföra så är det dödsstraff..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

274 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
men hadde inte polismannen agerat så hadde hon dödat honom, hon var ju redo att döda.

hoppas inte svenska myndigheter benådar henne. hon har varit med och förstört mångas liv så hon har inte rätt till något normalt liv själv.

Så kan du jo inte säga. ''hon var ju redo att döda'' Det är jag och många andra också som kör för fort. Så fort du sätter dig i bilen och kör för fort så är du redo att döda, för det är jo sånt som händer eller??

Tänk om jag sätter mig i en bil med en kompis och jag kör för fort och kör över en polis som dör. Ska kompisen som åkte med sitta inne på livstid då eller?

Bjork skrev:
Få en andra chans? vad är det för skitsnack?

"Bossni" säg att jag skjuter en familjemedlem till dig som står nära till dig.
Inte fan hade du velat ge mig en andra chans?

Jag skulle vilja att han straffas men inte avrättas.

Om jag frågar dig såhär då?
Tänk om din son mördar nån när han är ung? Skulle du vilja att han avrättas då????????????????

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 april 2009
Svensk fängelse straff skulle behöva ses om, jämförelsen mellan USA och Sverige är att i Sverige man åker på semester i ett hotellrum med rätt bra komfort.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

4 005 Inlägg
10 april 2009
alain skrev:
Svensk fängelse straff skulle behöva ses om, jämförelsen mellan USA och Sverige är att i Sverige man åker på semester i ett hotellrum med rätt bra komfort.

Det är för att vi inte har straff i sverige, vi har gemensamt kommit fram till att vi vill ha vård istället för straff.
Detta kan du påverka när du röstar om du inte tycker likadant.
Kanske det är dags att omvärdera denna syn på brottslighet?

Sen kan man väl ha lite olika åsikter om kvalitén på fängelserna. Jag var på besök på ett "fängelse" för några år sedan och fick träffa några stycken som hade suttit i fängelse både utomlands (ryssland/spanien) och de flesta höll med om att standarden är extremt mycket högre, men isoleringen är mer knäckande.
Personligen så är jag lite halvt för straff OCH vård.

2 337 Inlägg
10 april 2009
Bossni skrev:
r-ted skrev:
men hadde inte polismannen agerat så hadde hon dödat honom, hon var ju redo att döda.

hoppas inte svenska myndigheter benådar henne. hon har varit med och förstört mångas liv så hon har inte rätt till något normalt liv själv.

Så kan du jo inte säga. ''hon var ju redo att döda'' Det är jag och många andra också som kör för fort. Så fort du sätter dig i bilen och kör för fort så är du redo att döda, för det är jo sånt som händer eller??

Tänk om jag sätter mig i en bil med en kompis och jag kör för fort och kör över en polis som dör. Ska kompisen som åkte med sitta inne på livstid då eller?

Det handlar väl om uppsåt i det här fallet, kan jag tänka.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Bossni skrev:
r-ted skrev:

Bjork skrev:
Få en andra chans? vad är det för skitsnack?

"Bossni" säg att jag skjuter en familjemedlem till dig som står nära till dig.
Inte fan hade du velat ge mig en andra chans?

Jag skulle vilja att han straffas men inte avrättas.

Om jag frågar dig såhär då?
Tänk om din son mördar nån när han är ung? Skulle du vilja att han avrättas då????????????????

det är stor skillnad på att ladda om en pistol och sikta, mot att köra för fort , inser du inte det så har du problem att skilja på saker.

Teddan
2 495 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Eftersom lagar och regler ser ut som dom gör så ser jag inget fel i att hon får komma hem och fortsätta avtjäna straffet.
Sen kan vi sitta och predika om hur länge man ska sona sitt brott 28+år eller mera.

Allt beroende på vem eller vad som görs så blir det alltid olika reaktioner här på garaget.org...

jag håller med dig , men Annika har ju knappt bott i Sverige.
Hon utvandrade som liten, hon har inget här att göra mer än att få slut på sitt straff.

1 814 Inlägg
10 april 2009
henkebenke skrev:
Det är bara för hon är blond och blåögd.
Svenske journalisten Dawit Isaaks som suttit 8 år i eritrianskt fängelse är det ingen som lyfter ett finger för Men han är heller inte blond och blåögd.

Håller med där...yikes

Du kan ej jämföra köra fort med mordförsök, mordförsök = målet ÄR att döda, köra fort = du kan RÅKA döda någon.
Senast redigerat av expect1991 (10 april 2009)

1 570 Inlägg
10 april 2009
Med allt hat som folk spyr ur sig här förstår man varför världen är så rutten som den är.

8 883 Inlägg
10 april 2009
r-ted skrev:
Hamilton skrev:

jag håller med dig , men Annika har ju knappt bott i Sverige.
Hon utvandrade som liten, hon har inget här att göra mer än att få slut på sitt straff.

Som Svensk medborgare har hon all rätt att vara här.
Sen att hon skulle sutit av sitt straff i USA är en annan sak, dom har ju redan försörjt henne i 28år och anser att det är Sveriges tur nu att ta över försörjningen av henne.

Jag personligen tycker att man ska sitta av straffet i det landet man begått sitt brott, vet inte hur många Svenskar det är per år som drar snyffthistorier för att få komma hem....

Är nästan 100& säker på att jag skulle ändra inställning om det var en nära anhörig till mig.
Vi har en fårmåga att vända kappan efter vinden så även jag.
Senast redigerat av Hamilton (10 april 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Sök