3867
Sök

Audi 80 "Black Bastard"

Totalrenovering

262 772 Visningar
Uppdaterades senast 7 juli 2018
657 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
GenchiGenbutsu skrev:
Går att köpa 2K färger på o få de fyllt på sprayburk. har dock aldrig använt de. E ju helt klart dyrare men e nog värt de i slutändan smile

Blir nog ett coolt bygge:) Lycka till!

Okej nice, får gå in till nån lackfirma å höra!

Tackar!

Liten pöjk
610 Inlägg
24 oktober 2009
ser ju grett ut smile roligt med små detaljer som inte glöms bort smile
men på fjärde bilden ang drivknut har ju ena kulan nött in ganska mkt om inte jag sitter och skelar tongue men de går nog att köra länge på skulle jag tro tongue
Dok kan det vara skönt att ha de bytt så man slipper byta senare ?

orginal? nää du kan va orginal!

Avstängd
1 031 Inlägg
657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
efreeli skrev:
ser ju grett ut smile roligt med små detaljer som inte glöms bort smile
men på fjärde bilden ang drivknut har ju ena kulan nött in ganska mkt om inte jag sitter och skelar tongue men de går nog att köra länge på skulle jag tro tongue
Dok kan det vara skönt att ha de bytt så man slipper byta senare ?

Tackar!
Jo den är ganska nött såg jag i efterhand oxå. Kommer bli en ny i vilket fall, för det kan tydligen vara svårt att få ihop dom "rätt" igen. så ja köper en ny sen,

2 373 Inlägg
25 oktober 2009
dagg skrev:
Är detta något att satsa på?
http://handla.swedol.se/images/large/OF-81400.jpg
Finns på swedol, var billigt, 37:- flaskan

Känner inte till Duplicolor men jag har testat flera från Mekonomen med gott resultat smile

Häls. Hervas

657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
audienergy skrev:
dagg skrev:
Är detta något att satsa på?
http://handla.swedol.se/images/large/OF-81400.jpg
Finns på swedol, var billigt, 37:- flaskan

Känner inte till Duplicolor men jag har testat flera från Mekonomen med gott resultat smile

Okej, ska kika på det wink

2 373 Inlägg
25 oktober 2009
Har du någon bild på hur du vill att bilen kommer att se ut?? smile

Häls. Hervas

657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
audienergy skrev:
Har du någon bild på hur du vill att bilen kommer att se ut?? smile

Endast i huvet tyvärr =P å ja är inte duktig på photoshop, men kan försöka mig på en förklaring.
Utvändigt nu då:

Lack: mattsvart, nån röd LITEN detalj nånstans, inte för mkt, men tillräkligt för att bryta av.. typ bromsok..
kommer bli ett slags tyskstuk på den,, men ja vill inte att den ska se ut som alla andra, nått som sticker ut lite

skärmbreddning (spq breddning?? tveksamt om de blir bra) spq huv iaf, usa fronten (Dubbla lyktor alltså, som på allra första bilden i tråden). Ev något diskret kjolpacket, men det får inte vara något som sticker ut, cleant men grymt utseende ska de va.

Som sagt svårt att förklara... hoppas de hjälpte lite =P

Glömde berätta att jag var å kollade på inredning från en s4:a i fredags, kommer stoppa i instrumentpanel och instrumenthus ifrån en sån! blir lite trix, men det blir lite lättare än å göra nytt från grunden!
Dock kommer jag göra dörrsidorna själv...

Mycket text vart de nu... wink
Senast redigerat av dagg (25 oktober 2009)

2 373 Inlägg
25 oktober 2009
Japp mycket och bra text var det...smile

Det verkar som att det lätt springer iväg till större summor, vad har du för budget om man får fråga?
Det låter som en del jobb att lägga in från en s4:a men allt går om man vill och har tålamod wink

Häls. Hervas

2 373 Inlägg
25 oktober 2009
Om jag var du så skulle jag strunta i breddningen tror att less is more när det gäller karossen utvändigt...

Häls. Hervas

657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Jo nog bär de iväg.. budget? lol
Jodå nog går panelen in, glasfiber is the shit wink (Y) är mer bekymrad över det elektriska med att få instrumenten att funka, men det borde gå tycker jag..

Breddning, jag tror det blir nån breddning iaf, inte så pass mkt som en spqbreddning, men jag tror golf gti ha nån liten breddning som man skulle kunna smacka på.

657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Här har ja en bild på alla delar som hittills blivit sandblästrade btw

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17969/788844_b8bcgp.jpg
Senast redigerat av dagg (25 oktober 2009)

2 373 Inlägg
25 oktober 2009
Kanon snyggt!!

Häls. Hervas

2 373 Inlägg
25 oktober 2009
wikked skrev:
Om du nu har bestämt dig för att spraylacka bilen svart med burk så rekommenderar jag Corrostabil, finns i matt-, halvblank- och blanksvart. Dom har ett sånt där brett bra munstycke och blir sällan "flammig", iallafall enligt mina egna erfarenheter.

OKQ8 säljer dom här hemma, men dom borde säkert finnas på Mekonomen o dyl ställen.

Bra tips smile

Häls. Hervas

657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
wikked skrev:
Om du nu har bestämt dig för att spraylacka bilen svart med burk så rekommenderar jag Corrostabil, finns i matt-, halvblank- och blanksvart. Dom har ett sånt där brett bra munstycke och blir sällan "flammig", iallafall enligt mina egna erfarenheter.

OKQ8 säljer dom här hemma, men dom borde säkert finnas på Mekonomen o dyl ställen.

Okej fan va bra tack! Fast det är inte bilen jag ska lacka med burk =P de är diverse motordelar..
Karossen skall lämnas in på firma för lack!

474 Inlägg
25 oktober 2009
Hehe har läst genom hela trådet , först var inte särskilt intrsserad men det visade sig en bra tråd smile ska följa o se vad som händer med bilen wink
Mvh Neo

657 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Neo666 skrev:
Hehe har läst genom hela trådet , först var inte särskilt intrsserad men det visade sig en bra tråd smile ska följa o se vad som händer med bilen wink
Mvh Neo

Gött! big_smile
Just nu under vinterhalvåret så är det motorn jag koncentrerar mig på. Om jag har tur, råd och tid så kanske motorrenoveringen hinner bli klar under vintern.. Beror på hur snabbt ja får nytt jobb (varslad) har 3 veckor kvar på nuvarande jobb..

657 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
En fråga, Blir ett insug tillräckligt varmt för att man inte ska kunna ha en vanlig lack på?

Skall ju "måla" såhär (ser grötigt ut ja vet, gjort i paint lite snabbt tongue):

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43611/790456_lettls.jpg

Om ja lär han någon värmetålig färg, kan ja köra med biltemas "hot paint"? har sett flera som använt den.. eller är det oxå ren dynga?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 oktober 2009
Den blir ju inte så jättevarm ändå, men använd värme och stryktålig färg för bästa hållbarhet smile

Om jag packar ihop ett snyggt paket, fixar du bra pris på blästring då? wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök