2410
Sök

Behöver råd om bilköp

22 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Det är så att jag funderar lite på att köpa en Honda Accord. Vet av en -94:ans Accord som verkar bra. Men jag vet ingenting om hur dom här bilarna är. försökte kolla på bilprovingen hur dom låg till, men 94:ans årsmodel var inte med, bara nyare. Vet ni något om dom här bilarna, om det brukar vara mycket krångel med dom?

Tacksam för svar..

2 021 Inlägg
17 april 2009
Japanare brukar vara bra kvalite när det gäller motorer och själva konstruktionen, sen rostar dom men det gör alla bilar.

4 005 Inlägg
17 april 2009
Rille0 skrev:
Japanare brukar vara bra kvalite när det gäller motorer och själva konstruktionen, sen rostar dom men det gör alla bilar.

Såvida du inte har ram och motor i aluminium då. smile

Men visst, detta beror ju lite mer på om det är rostskyddsbehandlad eller inte. Är det import så bör detta kollas upp, eller kompletteras.

I övrigt helt ok "vettig" bil.

22 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Jag kolla upp bilen och såg att den var importerad. Är dom inte rostkyddsbehandlad då från början? Jag har ingen koll på det där alls, har mest bara haft äldre bilar, men skulle behöva en bättre bruksbil nu smile

1 327 Inlägg
18 april 2009
Nog ska de vara lika mycket rostbehandlade om det är en import.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 april 2009
Kan mycket väl vara si och så med rostskyddet på en import, men se till att hitta en fint ex, skydda och vårda det så håller det fint. Japanare brukar vara mycket pålitliga och Honda är inget undantag.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Snickarjävel
554 Inlägg
18 april 2009
hade själv en 94 innan wink pålitlig bil som aldrig krånglar. men kolla efter rost och dyl. som på vilken annan bil som helst smile

22 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Då får jag tacka så mycket för svaren. Kan nog vara värt att åka och titta på bilen smile

4 005 Inlägg
18 april 2009
Aero T16 skrev:
Nog ska de vara lika mycket rostbehandlade om det är en import.

Beror helt på vilket land den kommer ifrån.

48 Inlägg
19 april 2009
Booze skrev:
Det är så att jag funderar lite på att köpa en Honda Accord. Vet av en -94:ans Accord som verkar bra. Men jag vet ingenting om hur dom här bilarna är. försökte kolla på bilprovingen hur dom låg till, men 94:ans årsmodel var inte med, bara nyare. Vet ni något om dom här bilarna, om det brukar vara mycket krångel med dom?

Tacksam för svar..

Jag har för mig att den fick bättre än medelbilen då jag kollade förra året. Det som var minus var bromsrör, bromsar.. har jag för mig.

Sök