Det kan vara fraktskada eller demo-ex som folk har pillat på. Det är nog generellt som att köpa IKEAs möbler från fyndhörnan. Det är väl ett bra pris, och sitter de bakom högtalargaller så spelar någon repa på sargen eller intryckt dammskydd ingen roll. Blev lite sugen på att köpa själv faktiskt.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
okej för demo ex borde det inte vara om det inte finns i butik utan bara på internet,
och ett delnigsfilter har jag redan
svårt o bestämma sig
för man vill ju ha att ljudet ska hålla samma klass som om det hade varit 1:a sort
ingen som har sånna som vet? (med säkerhet att dom är bra)
tror inte att de e demo utan mer en "testserie" dom tagit hem.. men de filter du har kanske inte har rätt delning för just dessa element.
hur menar du med testserie?
dom delningsfiltern jag har är till mds fanatic 6,5 kit så de borde passa ju de e förra årets model som jag har men den ena högt är itu pga en liten klantighetsolycka
okej för demo ex borde det inte vara om det inte finns i butik utan bara på internet,
och ett delnigsfilter har jag redan
svårt o bestämma sig
för man vill ju ha att ljudet ska hålla samma klass som om det hade varit 1:a sort
ingen som har sånna som vet? (med säkerhet att dom är bra)
tror inte att de e demo utan mer en "testserie" dom tagit hem.. men de filter du har kanske inte har rätt delning för just dessa element.
hur menar du med testserie?
dom delningsfiltern jag har är till mds fanatic 6,5 kit så de borde passa ju de e förra årets model som jag har men den ena högt är itu pga en liten klantighetsolycka
men har du dom filterna så e de väl bara köpa kiten å testa.. liksom inte så mycke pengar å bråka om.
Fick hem paket med kitet idag med 6 5". Midbasen ser helt ny och ok ut tills man ska skruva in den...plast ringen som håller gummi mot metal chassin sitter "lite fel" (misstänkter det var kosmetiska felen mds varnarde för). Man får helt enkelt borra in vissa hål på plasten & det tar noll tid... kollar man ordentligt på bilden så ser man vad jag snackar om...
Fick hem mina 2st 6.5" kitt för någon dag sen. hade inga problem att skruva dit dom och dom lät okej med, det lilla jag provlyssnade. Kör dom på ett DLS CA23 Performance steg som inte är inställt en, så jag får se hur det låter sen.
och om det stämmer att det bara är kosmetiska fel?
tacksam för svar
Skrot!
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
jaaa...jag har bytt ut mid bas på bilen, från ett par GAS ALPHA 62X. MDS har bättre bas och distar vid högre effekt än brl's kit. Det tråkiga är att vid högre effekt som brl klarade av så börjar det luktar elbrand från högtalare, fast de fungerar som de ska. misstänker att jag måste köra in de först; det blir lägre effekt i cirka en månad. kör med en pioneer 7000ub och en 7 årig lightning audio steg 4x50 vid 4 ohms...(Lightning_Audio_B300.4)
Du ska ju spela in högtalarna med, kan va därför dom luktar. Effekten spelar nog ingen större roll, men spela på en lägra volym en massa timmar tills upphängningen mjukat till sig lite